Den græske krise og Euro krisen
+7
guldimund
doctor
Storebror
Thomas
Gorrion
Shintai
dkguy66
11 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Den græske krise og Euro krisen
CDS og de andre metoder er jo netop blot at skabe virtuelt merværdi.
Det svarer lidt til at jeg garantere hele den danske stats obligationer, reelt set i håb om de andre defaulter. For så mange penge har jeg naturligvis ikke. Men BOOM, nu har vi lavet enorm merværdi da alle statsobligationer nu er sikret.
Det svarer lidt til at jeg garantere hele den danske stats obligationer, reelt set i håb om de andre defaulter. For så mange penge har jeg naturligvis ikke. Men BOOM, nu har vi lavet enorm merværdi da alle statsobligationer nu er sikret.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Storebror skrev:
Analogi: De må erkende at de bare har købt en annonce i en fiktiv telefonbog
Lige præcis.
Det minder om Storm P. tegningen med de to vagabonder i banken: Vagabonden siger: Det er min kautionist - og peger på kollegaen.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Der er "kraft Peter vælte mig"også noget Storm P-agtigt over glæden over aftalen igår , og så eftertænksomheden idag. HOVSA
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/218372/valuta_cds-spoegelset_rumsterer_igen.html
Hele informationsniveauet til befolkningen er gennemtæret af propaganda.
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/218372/valuta_cds-spoegelset_rumsterer_igen.html
doctor- Antal indlæg : 1673
Man KAN ikke forsikre sig mod egen dumhed.doctor skrev:Der er "kraft Peter vælte mig"også noget Storm P-agtigt over glæden over aftalen igår , og så eftertænksomheden idag. HOVSA
doctor skrev:
I krig er sandheden det første offer.
lothrim- Antal indlæg : 4
Ja det er ret vigtigt og en ret stor ting i Europas historie ... det er vel over 60 år siden et land er nået så tæt på at opgive sin suverænitet eller hvad man skal kalde det.Thomas skrev:Jeg tror også, man skal se på den ikke uvæsentlige detalje, at ECB sender kontrollanter ind i de græske ministerier.
De facto er Grækenland jo på vej til at blive en tysk lydstat, ville også være bedre for dem
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Marovingian skrev:Ja det er ret vigtigt og en ret stor ting i Europas historie ... det er vel over 60 år siden et land er nået så tæt på at opgive sin suverænitet eller hvad man skal kalde det.Thomas skrev:Jeg tror også, man skal se på den ikke uvæsentlige detalje, at ECB sender kontrollanter ind i de græske ministerier.
De facto er Grækenland jo på vej til at blive en tysk lydstat, ville også være bedre for dem
Jeg ville så nærmere kalde det en ulydighedsstat; men jo....
Grækenland har udnyttet debitors magt til det yderste: Nu kommer kreditorerne.
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» "Krise i årtier" eller "Krisen bøjer af"
» Den græske løsning
» Haircut på 60% på græske statsobligationer.
» Græske rigmænd skjuler skattepenge i Schweiz
» realkredit crash aflyst
» Den græske løsning
» Haircut på 60% på græske statsobligationer.
» Græske rigmænd skjuler skattepenge i Schweiz
» realkredit crash aflyst
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum