Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rusland og Kina.

Go down

Rusland og Kina. Empty Rusland og Kina.

Indlæg af Thomas Fre Maj 06, 2016 2:28 am

En udmærket artikel.


  1. Kineserne har jo snydt russerne så vandet driver i den gashandel. Putin er totalt til grin! Latterlig ud over alle grænser.
  2. At kineserne og japanerne skulle synes, det er en god idé at betale overpris for russisk energi - så skal man altså være meget, meget dum. Putin udviser en intellektuel overlegenhed på linje med Erdogan og Martin Henriksen.
  3. At kineserne skulle være specielt begejstrede for, at Putin vil rode rundt med et hangarskib i deres baghave - det er ikke særlig sandsynligt - japanerne heller ikke.
  4. Hvis Putin så kunne levere nogle rimelige fødevarer; men det kan han jo heller ikke: Han er i færd med at ødelægge de ynkelige rester af russisk landbrug. Det kommer aldrig op igen, fordi folk har ikke råd til at betale for dem - i Rusland. Faktisk ønsker russiske landmænd at eksportere deres korn til Vesten.
  5. Eksport af våben til Kina? Hmm... måske; men da der ikke er noget, der tyder på, at de russiske våben virker, så vil kineserne nok udvise en vis reservation.
  6. Hvad russerne laver overfor USA og i Vesten - oprigtigt talt, så tror jeg ikke kineserne kunne være mere ligeglade. Det betyder så bare, at Rusland aldrig kan komme til at levere fødevarer, for de har ikke nogen havne at udskibe dem fra - og Ukraine, der ad åre kunne komme til at være en stor eksportør - ja, de har da ikke tænkt sig at handle via Rusland. Hvorfor skulle de?


Kina og Rusland har fundamentalt modsat rettede interesser: Kina ønsker billig energi og fødevarer. Fødevarer kan Rusland ikke levere og energien fra Rusland er for dyr. Så jeg kan ikke se, at Rusland og Kina har noget at snakke om.

Jeg har sagt det så tit; men idioter vil jo ikke høre efter!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum