Danske Banker at all
5 deltagere
Side 2 af 3
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Danske Banker at all
klogeaage 35 skrev:Den hollandske journalist og forfatter Joris Luyendijk har gennem de sidste fire år undersøgt Londons finansverden indefra og interviewet over 200 bankfolk. Og Joris' konklusion er klar: Banksektoren har ikke ændret sig en tøddel siden finanskrisen i 2008. Mød Joris, der beskriver finanssystemet som et passagerfly med brændende motor uden pilot.
Selvfølgelig har de ikke ændret sig en tøddel! De lever jo en løgn. En løgn bliver jo ikke lige pludselig sand.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Danske Bankèr forsætter og fordyber finanskrisen
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Ja, selvfølgelig.
klogeaage 35 skrev:Danske Bankèr forsætter og fordyber finanskrisen
Vi har jo set at forpligtigelserne i - frem for alle - Danske Bank så langt overstiger aktiverne. Bankerne er insolvente.
Vi ved jo godt, at flextumper er tab. De hverken kan eller vil betale! Det kommer de jo heller aldrig til. Dermed er det udlån tabt.
Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Danske Bankèr forsætter og fordyber finanskrisen
Vi har jo set at forpligtigelserne i - frem for alle - Danske Bank så langt overstiger aktiverne. Bankerne er insolvente.
Vi ved jo godt, at flextumper er tab. De hverken kan eller vil betale! Det kommer de jo heller aldrig til. Dermed er det udlån tabt.
Et samfund kan ikke holde til, at der gælder et sæt regler for Fru Jensen og et andet for banker.
klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Danske Bankèr forsætter og fordyber finanskrisen
Et samfund kan ikke holde til, at der gælder et sæt regler for Fru Jensen og et andet for banker.
Tak for linket.
Den er meget morsom. Læg mærke til den identifikation mellem Rusland og Nordea. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Arbejdernes Landsbank er socialdemokratisk - de praler faktisk af det. De gør sig ikke til mere end de er.
Men referencen til Rusland og skattesvig - det ligger jo ikke langt fra min oprindelige påstand om, at Peter Straarup er kommunist - er der noget der kan få de små hår i nakken til at rejse sig på en socialdemokrat, så er det kommunister.
ved jo udmærket godt, at dem der stemmer Dansk Folkeparti egentlig er socialdemokrater - selvfølgelig er de det; men han véd da også, at Tulletåben er banksvin fra Nordea. Sætter han lus i skindpelsen på DF'erne? Ja, mon ikke!Per Christensen, formand for 3F og bestyrelsesformand for Arbejdernes Landsbank,
Læg også mærke til hvordan Martin Henriksen fører sig frem - se, der er en stor fed en! - lus altså.
Enhver socialdemokratisk forening, virksomhed er en kamporganisation. Sådan har det altid været det, sådan vil det altid være! Parti, fagbevægelsen og kooperationen. Der er det ved det, at man er sig fuld bevidst, at "arbejdernes" ikke er det bedste brand - man begår ikke den fejl, at man gør sig bedre end man er. Rugbrød er nu engang rugbrød - men det smager altså godt under leverpostej og saltkød - bare der er nok af det.
Nu er det et axiom i reklame, at man ikke nedvurderer konkurrenterne - hvor for også gøre det, når de klarer at ydmyge sig selv så ganske udmærket. Når det er sagt, så er man jo ikke bedre end, at man står og småfniser, når konkurrenten bliver stillet simple - men ubehagelige - spørgsmål af en gadebetjent.......
Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Danske Bankèr forsætter og fordyber finanskrisen
Tak for linket.
Den er meget morsom. Læg mærke til den identifikation mellem Rusland og Nordea. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Arbejdernes Landsbank er socialdemokratisk - de praler faktisk af det. De gør sig ikke til mere end de er.
Men referencen til Rusland og skattesvig - det ligger jo ikke langt fra min oprindelige påstand om, at Peter Straarup er kommunist - er der noget der kan få de små hår i nakken til at rejse sig på en socialdemokrat, så er det kommunister.ved jo udmærket godt, at dem der stemmer Dansk Folkeparti egentlig er socialdemokrater - selvfølgelig er de det; men han véd da også, at Tulletåben er banksvin fra Nordea. Sætter han lus i skindpelsen på DF'erne? Ja, mon ikke!Per Christensen, formand for 3F og bestyrelsesformand for Arbejdernes Landsbank,
Læg også mærke til hvordan Martin Henriksen fører sig frem - se, der er en stor fed en! - lus altså.
Enhver socialdemokratisk forening, virksomhed er en kamporganisation. Sådan har det altid været det, sådan vil det altid være! Parti, fagbevægelsen og kooperationen. Der er det ved det, at man er sig fuld bevidst, at "arbejdernes" ikke er det bedste brand - man begår ikke den fejl, at man gør sig bedre end man er. Rugbrød er nu engang rugbrød - men det smager altså godt under leverpostej og saltkød - bare der er nok af det.
Nu er det et axiom i reklame, at man ikke nedvurderer konkurrenterne - hvor for også gøre det, når de klarer at ydmyge sig selv så ganske udmærket. Når det er sagt, så er man jo ikke bedre end, at man står og småfniser, når konkurrenten bliver stillet simple - men ubehagelige - spørgsmål af en gadebetjent.......
Tankelæser ?
Nu kommer der sigtelser mod
medarbejdere i Skat.
Det må have været profitabelt for disse medarbejdere?
Jeg tvivler nu. Jeg tror det er Danske Bank og Nordea - evt. Jyske Bank - der har truet med at opsige deres realkreditlån, hvis man ikke kunne få forståelse. Jeg forstår såmænd godt, at de vil have afhøringen i offentlighed - det vil ikke blive rart for banksvinene: De vil have rigtig meget at fortælle.
Jeg tvivler nu. Jeg tror det er Danske Bank og Nordea - evt. Jyske Bank - der har truet med at opsige deres realkreditlån, hvis man ikke kunne få forståelse. Jeg forstår såmænd godt, at de vil have afhøringen i offentlighed - det vil ikke blive rart for banksvinene: De vil have rigtig meget at fortælle.
Bankerne har alle groft undervurderet risiko i udlån !!!
klogeaage 35 skrev:Den hollandske journalist og forfatter Joris Luyendijk har gennem de sidste fire år undersøgt Londons finansverden indefra og interviewet over 200 bankfolk. Og Joris' konklusion er klar: Banksektoren har ikke ændret sig en tøddel siden finanskrisen i 2008. Mød Joris, der beskriver finanssystemet som et passagerfly med brændende motor uden pilot.
Selvfølgelig! Pengene i den såkaldte egenkapital var jo allerede væk inden 2008 - hvorfor skulle de lige pludselig have fundet på at spadsere ind i den affaldsforbrænding.
Hul på den betændte byld ?????Thomas skrev:medarbejdere i Skat.
klogeaage 35 skrev:Hul på den betændte byld ?????Thomas skrev:medarbejdere i Skat.
Det er svært at sige.
De anholdte er eller har været ansat i Rigspolitiet, Udenrigsministeriet, Rigsadvokaten, Københavns Kommune, DSB, Kriminalforsorgen og Forsvarets Efterretningstjeneste, og dertil kommer et antal ansatte i Forsvaret, hvor det er Forsvarets Auditørkorps, der fortsætter sagen.
Det er noget af en pose blandede bolsjer. De har tilsyneladende ikke andet til fælles end, at de er blevet bestukket for små beløb af Atea. Det, der undrer mig er, at det er signalmidler.
Det nærmeste, jeg kommer det er, at det er sikkerhedspolitisk. Hvis det er det, så er det et angreb på landets infrastruktur. Det kan udmærket være - de beskedne beløb tyder på det. Angriber man infrastruktur, så har man brug for en masse personer, hvis oplysninger/medvirken hver for sig i sig selv ikke er afgørende men heller ikke specielt vanskelig at opnå.
Jeg har svært ved at se, hvordan bankerne skulle være involveret, fordi - på kredsen af anklagede og bestikkelsen, så har man med vilje undgået banker. Russerne ved nemlig udmærket godt, hvor meget bedre vestlige systemer er sikret, så man er tilbageholdende med at efterlade sig et "elektron-spor".
Thomas skrev:Danske Bank - med banksvin.
Thomas skrev:Danske Bank - med banksvin.
En forklaring på at Pluto køteren kom forbi sitet
klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:Danske Bank - med banksvin.
En forklaring på at Pluto køteren kom forbi sitet
Lige præcis!
Vi skal være glad for Pluto-kraten! Han er så torskedum, at vi i nogen tid får et varsel om, at der kommer et større smask til banksvin og flextumper!
Der er altså en grund til, at det går galt for de idioter: Der er nemlig ikke flertal for at redde dem.
Banksvinene har hver deres kæphest, som de prøver at bruge til at tvære deres ruin af på skatteyderne med.
Danske Bank: Vil bekæmpe ejendomsskatterne.
Nordea: Holde kritiske øjne fra deres pilrådne udlånsbog. Ingen Bankunion.
Resten: Topskattelettelser.
Kan i genkende de politiske udtalelser og så gætte på, hvilken bank, der støtter hvem? Arbejdernes Landsbank har det udmærket med de lave renter - så bliver boligselskaberne hurtigere konkurrencedygtige og får udlejet deres vanvittige ejendomme, der er bygget alt for dyrt.
Lars Løkke?
Tjo.... han misser alvorligt med øjnene og siger: "Vi må jo alle give os lidt."
Oversat til dansk: "I kan rende mig noget så grusomt! I véd jo godt, hvilket flertal, jeg kan skaffe - og nej, I vælter ikke regeringen, fordi så kommer Mette Frederiksen: Hvem tror I så kommer til at få tæsk? Det bliver ikke venstres vælgere - vi skal jo stemme for!
Jeg ser. at Danske Bank annoncerer
at de vil udbetale udbytte for 2016. Vi får se!
Det er direkte imod anbefalingen fra Nationalbanken; men typisk nok fordi APM vil have sine penge ud af det fallitbo. Om de får det via udbytte eller ved at få deres egne aktier tilbage, det er en sekundær betragtning.
Som jeg ser det, så bliver APM splittet op, så Fonden køber delene ud af Rederiet. Dermed efterlades Rederiet som en tom skal, som man kan slagte - det rederi kan beholde det, der alligevel skal nedlægges - så får Danske Bank ikke noget for deres APM aktier alligevel.
Det er noget af en omvej; men sådan er der så meget.
Det er direkte imod anbefalingen fra Nationalbanken; men typisk nok fordi APM vil have sine penge ud af det fallitbo. Om de får det via udbytte eller ved at få deres egne aktier tilbage, det er en sekundær betragtning.
Som jeg ser det, så bliver APM splittet op, så Fonden køber delene ud af Rederiet. Dermed efterlades Rederiet som en tom skal, som man kan slagte - det rederi kan beholde det, der alligevel skal nedlægges - så får Danske Bank ikke noget for deres APM aktier alligevel.
Det er noget af en omvej; men sådan er der så meget.
Ja, selvfølgelig stiger pendlerkortet!
Det er jo arbejdspladsen, der skal flytte.
Flextumperne skal af med hovedet!
Flextumperne skal af med hovedet!
Tiltroen til bankerne kan underligt nok presses endog længere ned !!!!!
På samme skala som indlånsrenten
klogeaage 35 skrev:Tiltroen til bankerne kan underligt nok presses endog længere ned !!!!!
Den kommer ikke længere ned, fordi så vil folk hæve deres penge og gå i sedler. Derfor er banksvinene fanget i fælden mellem at skulle give højere rente end udlånet - på den ene side - og på den anden, at valutaspekulation er kostbart. De 200 mia. i nettostilling koster på årsbasis banksvinene. 1 mia. kr.
Harry Potter i panik
Mobningen af den finansielle sektor må stoppe, for bankerne og realkreditten er afgørende for væksten herhjemme.
klogeaage 35 skrev: Mobningen af den finansielle sektor må stoppe, for bankerne og realkreditten er afgørende for væksten herhjemme.
Forventeligt og urealistisk. Jeg har svært ved at se, at det kan finde flertal.
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art5723773/Lad-os-f%C3%A5-en-europ%C3%A6isk-finansskat
kss- Antal indlæg : 56
kss skrev:http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art5723773/Lad-os-f%C3%A5-en-europ%C3%A6isk-finansskat
Det minder mest af alt om, at Socialdemokratiet i øjeblikket virker som det afskrækkende eksempel på, hvad der vil ske, hvis Tulletåben ikke gør, som der bliver sagt - og uden at mukke.
Jeg tror faktisk at alle "pingerne" i Dansk Foikeparti er i dyb gæld til Nordea og Nordea vil trække stikket på dem ganske personligt, hvis de ikke gør præcis som Nordea siger.
Det tror jeg af flere grunde:
- Jeg tænker på Rohdes udmelding i forbindelse med den overdrevne pensionsopsparing, der ikke placeres og som virker finansielt destabiliserende i alvorlig grad. Det har helt klart adresse til Nordea - set ud fra deres forretningspolitik med, at kunderne skal have ALLE deres bankforretninger i Nordea.
- Marie Krarup bannede mig efter jeg formodede at hun var Nordea kunde. Det er formentlig rigtigt; men det at jeg kaldte hende en landsforræderisk nazi-so har måske også noget med det at gøre.
At hun så efterfølgende har bræget, om det ikke var tilladt at være "national" [min tilføjelse: sozialist] viser bare at når man slår i flok køtere, så vræler den, der bliver ramt. - Det vil ligne Nordea at lave bestikkelsen på den måde: Man forærer ikke noget; men giver et enormt "lån" med en mere end tvivlsom sikkerhed. Det er den måde Le Pen i Frankrig er blevet bestukket på.
- Det er mere end sandsynligt, at både PET og Nationalbanken er fuldt ud klar over situationen. Det er jo nemlig ikke nok at skære halsen over på Tulletåben: Det skal være hele den svagt begavede og perfide elite.
De kan aldrig komme i regering eller blive ministre. Der hjælper ikke noget med at uddele lidt ministerposter, så de kan komme ud af afhængigheden af banken og betale af på lånet. Dels er der for mange Tulletåber i bundløse problemer, dels er de betragtede beløb nok absurd høje. - Det er nok derfor det "snask" med EU-midler, som Morten Messerschmidt og Søren Espersen har stået for er kommet frem: "Kære venner! Tænk på, hvad vi kunne gøre, hvis vi ville!"
- Nordea er den eneste Globalt systemisk vigtig bank i Norden, hvilket med sikkerhed vil give afviklingen af den en høj prioritet i ECB og Bankunionen - det er Nordea da godt klar over, hvorfor Sverrig ikke vil være med i bankunionen.
- Man kan også se den fuldstændig ynkelige adfærd fra Tulletåberne i forbindelse med Politiunionen. Problemet er her - i hvilken grad Politiunionen vil give Tulletåberne personlige og påtrængende problemer.
Jeg tror vi skal se udmeldingen i den sammenhæng - det vil nemlig også give ræson til finanslovsforhandlingerne, hvor regeringen har tævet LA og Konservative på plads. Det vil give ræson ifht ejendomsskattedebatten. Socialdemokratiet vil have "knækket" nedsat fra 6 til 3 mio, kr og promillen øget fra 3 til 16. Det bliver det så næppe; men noget i den retning, hvor Løkke "kæmper som et vildt dyr" for at snakke Socialdemokratiet til "fornuft".
Grimme grimme Danske Bank er
klogeaage 35 skrev:Grimme grimme Danske Bank er
Selvfølgelig er Danske Bank ligeglad med "miljøet". Man vil da ikke ind og genere DONG og rederiets planer - det gør nemlig meget, meget ondt at "støde sig" på APM.
Og alt det miljøfims i SF - det kan de stoppe med - jo før, jo bedre.
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Spanske Banker ligner Danske Banker
» Danske banker,sig selv
» Danske banker er på vej ud af krisen
» "Kernesunde" Danske Banker
» Danske Banker har det godt?????
» Danske banker,sig selv
» Danske banker er på vej ud af krisen
» "Kernesunde" Danske Banker
» Danske Banker har det godt?????