Nykredit
+2
klogeaage 35
Nærigfryns
6 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
Nykredit
Tja, det er gået galt - rigtig galt.
En pragtfuld katastrofe af flextumper og banksvin i pervers blanding.
Det bliver rigtigt sjovt, når renten går op.
- Børsintroduktion, hvor man kan få lov til at købe lortet selv.
- Det nye hovedsæde sælges - sådan går det altid med banker o.lign. - konkursen kommer netop som paladset indvies.
- Stigning i administrationsbidrag, fordi ingen investor er afsindig nok til at købe det lort til obligationer.
En pragtfuld katastrofe af flextumper og banksvin i pervers blanding.
Det bliver rigtigt sjovt, når renten går op.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Nykredit
http://finans.dk/live/opinion/ECE8427858/topchef-revser-boersplaner-nykredit-har-intet-kapitalbehov/?ctxref=fpfinans
Nærigfryns- Antal indlæg : 184
Selvfølgelig har Nykredit et kapitalbehov!Nærigfryns skrev:http://finans.dk/live/opinion/ECE8427858/topchef-revser-boersplaner-nykredit-har-intet-kapitalbehov/?ctxref=fpfinans
De har nogle tab, der skal tværes af. Jeg tror bare ikke seriøse investorer overser det.
Altså obligationer uden afkast og uden sikkerhed - de kan sgu ikke sælges til pari. Hvis de ikke er konvertible, så er de uinteressante.
Foreksempel :
Thomas skrev:Nærigfryns skrev:http://finans.dk/live/opinion/ECE8427858/topchef-revser-boersplaner-nykredit-har-intet-kapitalbehov/?ctxref=fpfinans
Selvfølgelig har Nykredit et kapitalbehov!
De har nogle tab, der skal tværes af. Jeg tror bare ikke seriøse investorer overser det.
Altså obligationer uden afkast og uden sikkerhed - de kan sgu ikke sælges til pari. Hvis de ikke er konvertible, så er de uinteressante.
Renteswaps
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:Nærigfryns skrev:http://finans.dk/live/opinion/ECE8427858/topchef-revser-boersplaner-nykredit-har-intet-kapitalbehov/?ctxref=fpfinans
Selvfølgelig har Nykredit et kapitalbehov!
Renteswaps
tak for referencen!
Det Arbejdernes Landsbank siger er: Tja.... hvis Du ellers har orden i Dine sager, så kan vi da lige så godt låne Dig pengene, som at Nykredit flår Dig for deres uansvarlige dispositioner. Det bliver så godt nok banklån det hele; men med fuld pant i huset.
Lars Krull har lejlighedsvis nogle gode bemærkninger - de renteswaps har Nykredit virkelig kunne brænde sig på - der er bare det ved det: Det har de gode kunder da ikke tænkt sig at betale for!
Nykredit børsnotes?
Fed vits!
Jeg har meget svært ved at tro, at investorer som pensionskasser har den store lyst til at smide pengene i et bundløst kar!
Sagen er jo, at de ikke kan sælge deres obligationer til investorerne - hvorfor skulle de så kunne sælge aktierne.
Jeg har meget svært ved at tro, at investorer som pensionskasser har den store lyst til at smide pengene i et bundløst kar!
Sagen er jo, at de ikke kan sælge deres obligationer til investorerne - hvorfor skulle de så kunne sælge aktierne.
Tjaa....
KPE skrev:Cross holding?
Konstruktionen med Nykredit Bank, Totalkredit og Nykredit er særdeles uigennemskuelig - det er nok med vilje.
Grundlæggende tror jeg ellers, at der er tale om en de facto aktieemission - der ikke har en chance. Hvem skulle købe de aktier?
Vi ser jo, at aktiekursen på Børsen er groft overvurderet. Det er med garanti ikke den kurs som de aktionærer, der flygter ud af landet.
Problemet er jo, at investeringsforeninger mm. kan ikke leve med en reel kurs. Investeringsbanker mm. har jo købt aktionærernes aktier til en kurs, som skulle kunne sælges igen - til andre investorer: De obligationer, der er i omløb via børsen er pebernødder.
Men en måde at lave en stråmand er, at have crossholding.
Men sagen er, at der er massive tab i Total/Nykredit - fordi deres debitorer ikke har den fjerneste intention om at betale noget som helst. De kan heller ikke.
Vi ser jo, at renten på obligationerne er rekordlav. Det betyder, at uanset, hvilken rente Nykredit selv kan låne til, så dækker det ikke omkostningerne.
Nykredit kan ikke sælge obligationerne, fordi det vil betyde et omgående tab.
Man kan heller ikke lave obligationer med en højere kupon, for de går omgående over pari. Man kan ikke fise de gode kunder ud ad bagvejen.
Debitorerne er jo overbelånt gennem, at man har "pumpet" hus- og ejerlejlighedspriserne. Derfor skal debitorerne tage tab og betale afdrag, hvilket disse skolelærere i Århus ikke kunne drømme om - og nu kommer arbejdsløsheden for disse skolelærere.
Derfor skriger kommunistiske skolelærere i SF op!
SF kræver nu, at kunderne skal have fuld gennemsigtighed i, hvad realkreditinstitutternes bidragssatser og gebyrer går til.
Kravet fra SF kommer forud for et møde fredag, hvor erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V) har indkaldt forligskredsen bag bankpakkerne til en drøftelse af de stigende bidragssatser hos realkreditinstitutterne.
Jeg har bare meget svært ved at se, at SF's "ultimative" krav er andet end en prut i trompeten. Jeg kan ikke se, at andre partier skulle have en interesse i at redde SF's vælgere.
Jeg tænkte at man måske kunne pumpe egenkapitalen via cross holding eller lign. og så satse på at svede tabene ud. Mao. købe sig tid. Det kunne jo også være man kunne få nogle gevinster ved kurspleje. Men det er sindrige konspirationer, og jeg kan ikke rigtigt få øje på hvad der ellers skulle være formålet. Jeg er helt enig i at det ikke bliver nogen særlig interessant investering med mindre man altså har en langsigtet "plan".
KPE- Antal indlæg : 283
KPE skrev:Jeg tænkte at man måske kunne pumpe egenkapitalen via cross holding eller lign. og så satse på at svede tabene ud. Mao. købe sig tid. Det kunne jo også være man kunne få nogle gevinster ved kurspleje. Men det er sindrige konspirationer, og jeg kan ikke rigtigt få øje på hvad der ellers skulle være formålet. Jeg er helt enig i at det ikke bliver nogen særlig interessant investering med mindre man altså har en langsigtet "plan".
Sjældent med langsigtede planer i den sektor.
Kunne det bare dreje sig om at direktion og bestyrelse planlægger at berige sig og være ude af døren inden det hele ramler ? Det plejer jo at gå meget godt....
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Ganske enig!KPE skrev:Jeg tænkte at man måske kunne pumpe egenkapitalen via cross holding eller lign. og så satse på at svede tabene ud. Mao. købe sig tid. Det kunne jo også være man kunne få nogle gevinster ved kurspleje. Men det er sindrige konspirationer, og jeg kan ikke rigtigt få øje på hvad der ellers skulle være formålet. Jeg er helt enig i at det ikke bliver nogen særlig interessant investering med mindre man altså har en langsigtet "plan".
Den eneste måde Nykredit kan få en kapitaldækning er ved crossholding. Problemet er bare, at den skal elimineres ved udfærdigelsen af koncernregnskabet - hvilket Rohde nok på et belejligt (for ham) tidspunkt vil påpege!
Danske Bank er i første omgang kommet uden om den eliminering ved at anvende stråmænd og pensionsmidler. Det har imidlertid bragt Danske Bank på kollisionskurs med APM: Derfor har Straarup en "konsulent"-stilling.
Cirb skrev:KPE skrev:Jeg tænkte at man måske kunne pumpe egenkapitalen via cross holding eller lign. og så satse på at svede tabene ud. Mao. købe sig tid. Det kunne jo også være man kunne få nogle gevinster ved kurspleje. Men det er sindrige konspirationer, og jeg kan ikke rigtigt få øje på hvad der ellers skulle være formålet. Jeg er helt enig i at det ikke bliver nogen særlig interessant investering med mindre man altså har en langsigtet "plan".
Sjældent med langsigtede planer i den sektor.
Kunne det bare dreje sig om at direktion og bestyrelse planlægger at berige sig og være ude af døren inden det hele ramler ? Det plejer jo at gå meget godt....
Mvh
Cirb
Jeg er enig i, at tiden for langsigtede planer er forpasset i Nykredit: Det hele er fra hånden og i munden.
Det det gamle Nordea-svin i Nykredit er hamrende angst for er egen aubergine-farvede røv.
Ham der hoppede ud fra 6.sal antyder, at der er noget meget ulækkert. Det var så formentlig ikke grunden til at han hoppede; men det er mere end troligt, at han ikke har slettet dokumentationen mod Nordea - det vil bringe direktionen i Nykredit i rigtig grimme vanskeligheder.
Berige sig selv.... tjo.... det er jo altid rart; men jeg tror det er helt andre problemer som direktøren for Nykredit roder med. Det er udsigten til at blive meget solbrændt i striber - jeg tror ikke at nogen i Nordea føler trang til at holde hånden over deres tidligere direktør - ikke når det går op for dem, hvilke straframmer de personligt har udsigt til.
Regnskabet er så forfærdeligt
At det ikke kan offentliggøres.
Konsekvensen er en afvikling af Nykreditkoncernen.
Ganske som jeg har skrevet så mange gange:
Det er landbruget, der skal reddes - Nykredit skal ikke låne flere penge ud dér: De skal tage tab!
Hvem kommer til at betale: Flextumperne - specielt dem i Århus!
De Østjyske Banker har det meget dårligt og nogle af dem har stor vægt i statslige aktionærer. Det bliver ikke skatteyderne, der kommer til at betale for de banksammenbrud: Det bliver flextumperne.
Konsekvensen er en afvikling af Nykreditkoncernen.
Det vil betyde dårligere lånemuligheder for vores kunder – og det vil især gå ud over landdistrikterne. Det vil også betyde markant højere bidragsstigninger, end dem vi annoncerede forrige måned. Alternativet er at børsnotere Nykredit og gennemføre en bidragsstigning,
Ganske som jeg har skrevet så mange gange:
Det er landbruget, der skal reddes - Nykredit skal ikke låne flere penge ud dér: De skal tage tab!
Hvem kommer til at betale: Flextumperne - specielt dem i Århus!
De Østjyske Banker har det meget dårligt og nogle af dem har stor vægt i statslige aktionærer. Det bliver ikke skatteyderne, der kommer til at betale for de banksammenbrud: Det bliver flextumperne.
Ingen lempelser
Selvfølgelig ikke.
Man vil jo ikke med i bankunionen, så bliver kravene derefter.
Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Man vil jo ikke med i bankunionen, så bliver kravene derefter.
Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Thomas skrev:Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Hvis sådan en lille bidragssats virkeligt ka' få folk til at gå så meget amok, så ender det da med mord hvis renten stiger.
Synes jeg hørte nogen af de mest naive hyle om "dårlig rådgivning" osse. Som om man ku' få andre slags rådgivning i den slags financielle supermarkeder, hvor bank, kredit og ejendomsmægler er godt syltet ind i hinanden, og "rådgivernes" økonomi afhængig af hvor store lån som købernes økonomi ka' bære.
HenningK- Antal indlæg : 328
HenningK skrev:Thomas skrev:Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Hvis sådan en lille bidragssats virkeligt ka' få folk til at gå så meget amok, så ender det da med mord hvis renten stiger.
Synes jeg hørte nogen af de mest naive hyle om "dårlig rådgivning" osse. Som om man ku' få andre slags rådgivning i den slags financielle supermarkeder, hvor bank, kredit og ejendomsmægler er godt syltet ind i hinanden, og "rådgivernes" økonomi afhængig af hvor store lån som købernes økonomi ka' bære.
Panik før lukke tid Henning !
Overordenligt behageligt at læse bagud til big bang i den økonomiske implosion <- 2008 hvor multinicks an masse blæste sig op dengang
Jeg sidder tilbage i rigtigt rigtigt mange almindelige danskeres hoveder i mit nærområde fra 2008 , med mine helt eventyrlige fantastiske evner i at advare om ikke at købe for stort ind i stort set alt
Uvurderlig stor tak til alle i kloge hoveder dengang ,fooooooooor fanden da hvor har I hjulpet mange .............................................................................
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:HenningK skrev:Thomas skrev:Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Panik før lukke tid Henning !
Overordenligt behageligt at læse bagud til big bang i den økonomiske implosion <- 2008 hvor multinicks an masse blæste sig op dengang
Jeg sidder tilbage i rigtigt rigtigt mange almindelige danskeres hoveder i mit nærområde fra 2008 , med mine helt eventyrlige fantastiske evner i at advare om ikke at købe for stort ind i stort set alt
Uvurderlig stor tak til alle i kloge hoveder dengang ,fooooooooor fanden da hvor har I hjulpet mange .............................................................................
Jeg er bange for, at det ikke er så mange, som det burde have været.
Men HenningK: Det er rigtigt, at når så lidt kan få så høj en hylen i svineslagteriet, så bliver det slemt - meget slemt.
Men man har stort set opgivet København og Nordsjælland. Det Konservative Folkeparti må vel på det nærmeste betegnes som udraderet.
Det har kostet Venstre en minister; men det er ikke usædvanligt i Venstre: Man tager en pause på et par år, så vender man tilbage.
Løkke har gjort det og Bertel Haarder.
Det, der kommer til at ske er, at pensionerne ryger - og nu begynder bl.a. skolelærerne at gå på pension - blot for at opdage, at der ikke er noget; men nu kan man så komme til deres såkaldte "formuer".
Hele DONG-sagen og lærerstrejken viser, hvor lidt der egentlig er. Det "samarbejde" mellem DLF og Danske Bank er jo så perverst, at det selv i et bordelkvarter vakte opmærksomhed.
Efter en krise som i 2008, så tager det ca. 10 år inden smasket kommer. Så lang tid tager det inden investeringerne kommer på plads.
klogeaage 35 skrev:Panik før lukke tid Henning !
...
Tak til kollektivet fra mig osse.
Proportionerne virker bare som hul i hovedet - så meget ballade for så lille en reel stigning. Selvfølgeligt er det da træls: at ha' entreret med Nykredit fordi de var billigst, for så at vågne til at de nu ligger i den dyre ende. Men man ku' måske osse regne ud at når Nykredit har ligget i krig med Konkurrencestyrelsen siden før 2010 om at få lov til at hæve satserne, så ville det såmænd nok lykkes på et tidspunkt.
Men jeg må jo frygte alvorligt for de her menneskers blodtryk når ejendomsvurderinger og boligbeskatning ska' normaliseres igen efter mange års fastfrysning og frihjul. Og normaliseres skal den jo: Der er jo lissom et hul på temmeligt mange mia. fra Skats generelle fumlerier med alt hvad der ikke er kildeskat og fra den stigende ældrebyrde generelt.
Når nu at Konkurrencestyrelsen har holdt Ny- & Totalkredit fast på en lav bidragssats... Har det så fungeret som en slags anker for resten af markedet på satsen? Som har lagt et loft over Nordea/Danske Bank/BRF's lyst til at hæve den uhæmmet?
Selvfølgelig holder Nykredit
fast!
De flextumper har jo ikke noget alternativ.
De flextumper har jo ikke noget alternativ.
Jeg ser at flere banker tager imod med åbne arme. Det undrer mig lidt, hvordan de "funder" den forretning. Er klar over at der nok ikke er tale om faste renter i nogen af deres produkter, men hvad får disse banker ud af at stå med større gældsbjerge og "flextumper" der ikke har den store afdragsvilje - og uden reelle renter?
Well, jeg er så ikke engang sikker på om deres produkter fåes uden afdrag. Men nogen der kan se hvori deres forretning giver mening?
Well, jeg er så ikke engang sikker på om deres produkter fåes uden afdrag. Men nogen der kan se hvori deres forretning giver mening?
KPE- Antal indlæg : 283
KPE skrev:Well, jeg er så ikke engang sikker på om deres produkter fåes uden afdrag. Men nogen der kan se hvori deres forretning giver mening?
Der er jo så heller ikke nogen garanti for at de flextumper, der sidder på de højeste gældsbjerge, får noget ud af at snakke med Jyske Bank (eller hvem nu der er ude og vifte med limpinden).
Men der er sikkert mest tale om SDO-lån, hvor man ka' få op til 20 års afdragsfrihed, op til 100 års afbetalingsperiode og låne op til 75% af husværdien. Resten ska' så dækkes ind med dyre(re) banklån, vel? Der er da lige en mulighed for at tjene lidt dér. En sur Nykredit-låner ka' jo nok også bruges som hel-kunde i banken -- hvis antallet af kunder er noget, som aktiemarkedet ku' tænkes at gå op i...
Plus muligheden for banken for at skrue renten op hvis risikoen hos låntageren vurderes at være steget. Den slags subjektive vurderinger ka' jo så afstemmes efter det dybe kendskab, som man i øvrigt har til kundens økonomi. Den slags stigninger baseret på "individuelle" vurderinger er jo langt nemmere at komme igennem med end den trælse omgang PR som Nykredit får lige nu for en kollektiv stigning i bidragssatsen.
Jeg ku' da også godt forestille mig at bankerne godt ku' tænke sig noget volumen på SDO-lånene -- så politikerne også bliver nød til at omfatte dem i en redningsaktion hvis/når det går galt igen.
HenningK skrev:Thomas skrev:Bare rolig: Flextumperne i Nordsjælland får meget, meget værre.
Nu har jeg på facebook haft fornøjelsen af at hovere overfor en flok skolelærere fra Århus.
Jo, jeg er i brede termer orienteret om priserne på fast ejendom i området. Der er masser af skolelærere - man kan bare se på valgresultaterne fra kredsene - SF og Enhedslisten. Århus er såmænd også simpelt nok: Det er affaldet fra Århus Universitet.
Det næste bliver ikke at renten stiger; men at skolelærerne i København og Århus bliver fyret. Mord - måske - det vil være for optimistisk at håbe på noget videre selvmord i den gruppe: Psykopater begår ikke selvmord.
Skolelærere
vil overtage Nykredit.
Men så vil småbankerne ikke købe deres flexlort. Og så ryger småbankernes boliglån til tvang, fordi bankerne vil skynde sig at sætte dem på tvang, for ellers får de med garanti ikke pengene.
Men så vil småbankerne ikke købe deres flexlort. Og så ryger småbankernes boliglån til tvang, fordi bankerne vil skynde sig at sætte dem på tvang, for ellers får de med garanti ikke pengene.
Det tidligere Nordea-svin
Der skal fyres mange flere, så vi kan få arbejdsløsheden op. Men det er i det små.
Det er gået endnu mere galt for Nykredit.
SWAP tab oveni.
Sælger hovedsædet.
Fortjeneste og fortjeneste?
Når firmaet bygger et nyt hovedsæde skal man altid sælge sine aktier - så er det på vej til at gå galt - meget galt.
Investorerne er da ligeglade med prisen, bare huslejeindtægten er sikret - i al fremtid. Det sidste er så problematisk.
Men børsintroduktion? Hvem andre end Nykredit selv mener, at deres aktier er noget værd: De aktier skal nok forblive hos en investeringsbank i mange år fremover - finansieret af Nykredit.
Men det forklarer unægtelig Anders Samuelsens panik.
Sælger hovedsædet.
Fortjeneste og fortjeneste?
Når firmaet bygger et nyt hovedsæde skal man altid sælge sine aktier - så er det på vej til at gå galt - meget galt.
Investorerne er da ligeglade med prisen, bare huslejeindtægten er sikret - i al fremtid. Det sidste er så problematisk.
Men børsintroduktion? Hvem andre end Nykredit selv mener, at deres aktier er noget værd: De aktier skal nok forblive hos en investeringsbank i mange år fremover - finansieret af Nykredit.
Men det forklarer unægtelig Anders Samuelsens panik.
Side 1 af 2 • 1, 2
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|