Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

3 deltagere

Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Gorrion Lør Aug 29, 2015 12:53 pm


Arbejdsgiver sagde nej til sengepraktik og boycottede kommunen: Nægtede flere arbejdsprøvninger før syg kvinde havde fået førtidspension
http://www.avisen.dk/harm-chef-jeg-naegter-at-tage-flere-i-senge-praktik_340976.aspx

Det er desværre blevet reglen frem for undtagelsen, at mennesker der åbenlyst ikke længere er egnet til at kunne passe et arbejde, eller man forsøger omskoling til områder hvor der i forvejen er massiv arbejdsløshed, og hvor "hvis" der skulle komme en stilling er over 3000 ansøgere.
Det er gået LANGT! over gevind, og det er uanstændigt.
Det som skulle være ment som en rygstøtte til MÅSKE at kunne komme tilbage til arbejdet, er blevet et tortur kammer hvor trusler og pisk for alt i verden skal svinges igen og igen indtil den syge helt dør.
Samtidig snorksover man på de øverste taburetter i samfundet, helt op på ministerplan hvor ansvaret uomtvisteligt må ligge, når over 6 milliarder kroner bliver stjålet fra skatteyderne...hvoraf også de som nu har bruge for førtidspension har været med til at betale til den kasse i mange år.

Den historiske skattesag "for lige også at holde den på banen" er efter min mening ansvars og erstatningspådragende, så der må være nogle ministre og nogle højt stående chefer der må betale beløbet, om det så tager resten af deres liv, og så må de have et par skåle ris om dagen så de lige kan overleve.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Thomas Lør Aug 29, 2015 1:21 pm

Gorrion skrev:
Arbejdsgiver sagde nej til sengepraktik og boycottede kommunen: Nægtede flere arbejdsprøvninger før syg kvinde havde fået førtidspension
http://www.avisen.dk/harm-chef-jeg-naegter-at-tage-flere-i-senge-praktik_340976.aspx

Det er desværre blevet reglen frem for undtagelsen, at mennesker der åbenlyst ikke længere er egnet til at kunne passe et arbejde, eller man forsøger omskoling til områder hvor der i forvejen er massiv arbejdsløshed, og hvor "hvis" der skulle komme en stilling er over 3000 ansøgere.
Det er gået LANGT! over gevind, og det er uanstændigt.
Det som skulle være ment som en rygstøtte til MÅSKE at kunne komme tilbage til arbejdet, er blevet et tortur kammer hvor trusler og pisk for alt i verden skal svinges igen og igen indtil den syge helt dør.
Samtidig snorksover man på de øverste taburetter i samfundet, helt op på ministerplan hvor ansvaret uomtvisteligt må ligge, når over 6 milliarder kroner bliver stjålet fra skatteyderne...hvoraf også de som nu har bruge for førtidspension har været med til at betale til den kasse i mange år.

Den historiske skattesag "for lige også at holde den på banen" er efter min mening ansvars og erstatningspådragende, så der må være nogle ministre og nogle højt stående chefer der må betale beløbet, om det så tager resten af deres liv, og så må de have et par skåle ris om dagen så de lige kan overleve.

Ja, netop! Omskoling til ny slags arbejdsløshed. Knald i låget.
Man kommer ikke uden om efteruddannelse hele livet - der er hele tiden nye maskiner og teknikker, man skal bringes ajour med; men til noget helt andet - det går sjældent godt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af doctor Tors Sep 03, 2015 2:11 pm

Gør døren høj, gør porten vid ......

Jamen her er jo et strålende eksempel på vellykket inklusion af alle på arbejdspladsen.

http://jyllands-posten.dk/bagsiden/RokokoPosten/ECE7988642/Satire-Kommune-Kvinde-i-koma-klarer-arbejdspr%C3%B8vning-flot/



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af doctor Tors Sep 03, 2015 2:15 pm

Fra nu af bliver det meget nemmere for mig at skrive "Attest om sygedagpengeopfølgning".


Sidst rettet af doctor Tors Sep 03, 2015 2:17 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Rolig nu Gorrion. Posten er lidt senere end middelalderen.)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Thomas Tors Sep 03, 2015 9:05 pm

doctor skrev:Fra nu af bliver det meget nemmere for mig at skrive "Attest om sygedagpengeopfølgning".

Ja da: Problemet har jo været, at man har holdt en masse mennesker, der skulle have været på efterløn på sygedagpenge - på trods af, at deres arbejdsevne ikke er der mere.
Det er kommunal kassetænkning så det vasker sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Gorrion Tirs Sep 08, 2015 6:46 pm

Thomas skrev:
doctor skrev:Fra nu af bliver det meget nemmere for mig at skrive "Attest om sygedagpengeopfølgning".

Ja da: Problemet har jo været, at man har holdt en masse mennesker, der skulle have været på efterløn på sygedagpenge - på trods af, at deres arbejdsevne ikke er der mere.
Det er kommunal kassetænkning så det vasker sig.

At der er tale om kassetænkning og samtidig et totalt fravær af medmenneskelighed og menneskesyn generelt er der ingen tvivl om! Krænkende og uanstændigt er det!

Joo der jo nogle regler der skal overholdes for at kunne gå på efterløn, og der kan sygdom komme i vejen....men mange af disse er jo ligeledes berettiget til førtids/invalide pension.
Efterlønnen er jo i et udfasende stadie tillige, og er reelt afskaffet for de fleste, samtidigt med at folkepensions alderen for de der i dag er omkring de 40 skal arbejde til de er 70/71 år gamle........
Jeg kan allerede nu med 100% sikkerhed sige at der bliver et hobetal af mennesker der ryger ud i denne suppe, og jeg håber at den måde man har behandlet syge på de senere år hurtigt bliver lagt på hylden og at den syge bliver taget alvorligt fremadrettet. At der kommer et stormløb på førtids/invalidepensioner om nogle år er politikerne selv ude om. Der er hundredetusinder der har arbejdet/knoklet som hårdarbejdende håndværkere og industriarbejdere, også mange på akkorder og fast overarbejde. Det er samtidig også årgange som i mange tilfælde er blevet ramt af finanskrisen, og skal afdrage gæld resten af livet, og derved ikke kan planlægge en evt. selvpension.
Nej det der kommer til at ske er at vi kommer til at se noget der minder om de nuværende flygtninge strømme til Europa, hvor det blot er danskere der valfarter til de sociale myndigheder med godkendte læge dokumenteret førtidspensionsansøgninger, hvor job prøvning er tåbelig omskoling er udelukket!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Thomas Tirs Sep 08, 2015 10:25 pm

Gorrion skrev:
Thomas skrev:
doctor skrev:Fra nu af bliver det meget nemmere for mig at skrive "Attest om sygedagpengeopfølgning".

Ja da: Problemet har jo været, at man har holdt en masse mennesker, der skulle have været på efterløn på sygedagpenge - på trods af, at deres arbejdsevne ikke er der mere.
Det er kommunal kassetænkning så det vasker sig.

At der er tale om kassetænkning og samtidig et totalt fravær af medmenneskelighed og menneskesyn generelt er der ingen tvivl om! Krænkende og uanstændigt er det!

...

Nej det der kommer til at ske er at vi kommer til at se noget der minder om de nuværende flygtninge strømme til Europa, hvor det blot er danskere der valfarter til de sociale myndigheder med godkendte læge dokumenteret førtidspensionsansøgninger, hvor job prøvning er tåbelig omskoling er udelukket!.

Det skulle ikke undre mig om Du fik ret! Enhver mulighed for at sno sig uden om sine forpligtigelser vil blive forsøgt.

Det er så én ting; det er vi desværre vant til! Men værre er, at man benytter flygtninge i en særdeles ulykkelig situation til at smugle nogle kommunistiske PKK terrorister tilbage ind i landet efter, at man havde fået lempet dem af et sted, hvor de med god sandsynlighed kunne blive aflivet af ISIL.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af doctor Ons Sep 09, 2015 11:48 pm

det ligner mere en koordineret flygningehær , som invaderer de europæiske lande og tager usympatiske metoder i brug. Blokerer togstationer og motorveje. Sætter ekstremt høje urealistiske krav for hvad de vil - og specielt - hvad de ikke vil. Hvis man virkelig var truet på livet ville man vel være taknemmelig for ethvert land der tilbyder en seng og mad og sikkerhed. Det ligner et koordineret angreb, hvor de har aftalt at samles i Grækenland over sommeren og gå i samlet flok mod de ønskede lande i Europa.

Det her kan meget vel blive Merkel og Junckers waterloo. De mennesker jeg har talt med er urolige - meget urolige. Mon ikke også Sverrige er ved at lugte lunten. De er pludselig ikke så villige til at modtage selv om de naturligvis lader som om de støtter Merkel. EU har været alt for langsomme til at reagere mod de ophobninger der er sket i Italien og Grækenland uden at hjælpe Grækenland med at registrere og undersøge om flygtningene er migranter, flygtninge, terrorister eller folk med andre ikke ønskværdige politiske holdninger.. Yderligere konstaterer jeg at det overvejende nu bliver stærke unge mænd der får flygtninge status. Og idag sagde Merkel så endelig - at Tyskland har brug for deres arbejdskraft. Det er måske hele hemmeligheden ved at de ikke har gjort noget noget før.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af doctor Lør Sep 12, 2015 12:40 pm

Og her får vi så nogle økonomiske beregninger på migrationens effekt på BNP:

http://www.business.dk/global/masseindvandring-kan-blive-en-gevinst

og så er der jo lige hvilken side af bordet man sidder ved:

For erhvervslivet kan det betyde billig arbejdskraft, og dermed en dæmper på løntrykket samt øget efterspørgsel og forbrug af varer indenlands. Very Happy

For den lille mand på gulvet betyder det lige her og nu konkurrenter til job, bolig, uddannelse og øget skat til finansiering af integrationen samt ulemperne ved et multikulturelt samfund med de risici der følger Twisted Evil


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af doctor Lør Sep 12, 2015 12:51 pm

Og for dem der er tabt på gulvet, fordi de er gamle og/eller nedslidte bliver det gode spørgsmål:

Var det det jeg i så mange år betalte en tårnhøj skat for at være en del af?

Og så er vi tilbage i dagpenge- og førtidspensionsproblematikken - som har været de største indenrigspolitiske problemer de sidste år. Også fra EUs side. Kan de tillade sig at lade så mange falde ned i et dybt sort hul af arbejdsløshed uden at de får forsørgelse af staten?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik Empty Sv: Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum