Det er fogeden. Jeg kommer for at sætte jer på gaden.
3 deltagere
Side 1 af 1
Det er fogeden. Jeg kommer for at sætte jer på gaden.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44431399:børnefamilier-ender-på-gaden-trods-løfter.html?forside
Nu har man så travlt med kun at snakke om antallet af tvangsauktioner. Så man ofte glemmer denne gruppe. Lejebolig er jo sidste sted man ender i boligkæden. Hvis man ikke har råd til lejebolig har man ikke råd til noget.
Hele 43% af børnefamilier ligeledes.
Flere og flere danskere får den triste melding, at de må gå fra hus og hjem, viser tal fra Domstolsstyrelsen. Det er ellers kun halvandet år siden, at socialminister Benedikte Kiær (K) hæftede sig ved, at "kurven var knækket", og at tallet nu ville falde.
Men sådan er det ikke gået, skriver avisen 24timer. Antallet af gange, hvor fogeden har været med til at sparke folk ud af deres bolig, er steget fra 3.912 i 2009 til 4.382 sidste år. I 2002 var der blot 1.823 tvangsudsættelser. Det er en stigning på 140 procent på otte år.
Nu har man så travlt med kun at snakke om antallet af tvangsauktioner. Så man ofte glemmer denne gruppe. Lejebolig er jo sidste sted man ender i boligkæden. Hvis man ikke har råd til lejebolig har man ikke råd til noget.
Hele 43% af børnefamilier ligeledes.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Sv: Det er fogeden. Jeg kommer for at sætte jer på gaden.
Hvor ender folk egentlig henne efter sådan en tur?
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Marovingian skrev:Hvor ender folk egentlig henne efter sådan en tur?
De ender faktisk på gaden. Da det tager tid for kommunen at finde en bolig til dem. Specielt da der er hårdt pres på sådanne boliger. Så enten noget center for hjemløse eller hos venner.
Shintai skrev:
De ender faktisk på gaden. Da det tager tid for kommunen at finde en bolig til dem. Specielt da der er hårdt pres på sådanne boliger. Så enten noget center for hjemløse eller hos venner.
Rigtigt surt. Der kommer nok meget mere af det.
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Et lille copy/paste fra gældsforumet. Et lille indblik i den virkelige verden:
Tænk ikke at have et hjem i næsten 2 år...
Nej det er det absolut ikke, kommunen har ikke pligt til at hjælpe med huse dig, medmindre du er blevet ufrivllig boligløs (brand), at du ikke har råd tæller ikke, jeg levede 3 måneder på gaden og siden 1,5 år hos min mormor før jeg fik en lejlighed tilbudt.
Tænk ikke at have et hjem i næsten 2 år...
Jamen det er jo ikke kun det med at man kan blive sat på gaden, det er jo lige så forfærdeligt, at man kan få lukket for el vand og varme, fordi man ikke har råd til at betale regningen.
Uanset om man er 1,2,3 eller flere i en husstand, kan man jo af den ene eller anden grund komme i en situation hvor det ikke er muligt at betale regningen.
Dog findes der i sociallovgivningen mulighed for at kunne give lån til dækning af eks. skyldig husleje, etc. Jeg mener det er § 93 eller 94 i lov om aktiv socialpolitik.
Men det allerværste med systemet i dag, er at den "gode gamle" socialrådgiver er forsvundet og opdelt i et utal af forskellige sagsbehandlere. Der er derfor ikke nogen der er tovholder i en familie, og kan samle alle tråde, hvad enten det er økonomi, beskæftigelse, sociale problemer eller sygdom. Og er der børn i en familie, så er der jo endnu flere muligheder for sagsbehandlere.
Problemet er at ingen af dem har overblikket over en enkelt familie, men blot det enkelte område. Og det har jo vist sig, at eks. folk med psykiske problemer oplever at blive frataget økonomisk støtte, fordi de ofte ikke magter at cykle fra den ene til den anden medarbejder. Der hver især "blot henholder sig til loven" når de indberetter manglende fremmøde eks.
Det er muligt, at vi i Danmark har et "godt" socialt sikkerhedsnet, men når man går det efter i sømmene, så er det til tider hullet som en si, og ofte ikke tilrettelagt for borgeren med behovet, men for systemet. Og derfor ser vi flere og flere tilfælde af disse skæbner.
Men det er jo ikke så interessant for medierne at berette om, hvorimod det er vigtigere at fortælle at 50.000 flere nu tjener over topskattegrænsen, fordi grænsen for topskat - som alle de andre grænser herunder bundfradraget - er fastfrosset.
Uanset om man er 1,2,3 eller flere i en husstand, kan man jo af den ene eller anden grund komme i en situation hvor det ikke er muligt at betale regningen.
Dog findes der i sociallovgivningen mulighed for at kunne give lån til dækning af eks. skyldig husleje, etc. Jeg mener det er § 93 eller 94 i lov om aktiv socialpolitik.
Men det allerværste med systemet i dag, er at den "gode gamle" socialrådgiver er forsvundet og opdelt i et utal af forskellige sagsbehandlere. Der er derfor ikke nogen der er tovholder i en familie, og kan samle alle tråde, hvad enten det er økonomi, beskæftigelse, sociale problemer eller sygdom. Og er der børn i en familie, så er der jo endnu flere muligheder for sagsbehandlere.
Problemet er at ingen af dem har overblikket over en enkelt familie, men blot det enkelte område. Og det har jo vist sig, at eks. folk med psykiske problemer oplever at blive frataget økonomisk støtte, fordi de ofte ikke magter at cykle fra den ene til den anden medarbejder. Der hver især "blot henholder sig til loven" når de indberetter manglende fremmøde eks.
Det er muligt, at vi i Danmark har et "godt" socialt sikkerhedsnet, men når man går det efter i sømmene, så er det til tider hullet som en si, og ofte ikke tilrettelagt for borgeren med behovet, men for systemet. Og derfor ser vi flere og flere tilfælde af disse skæbner.
Men det er jo ikke så interessant for medierne at berette om, hvorimod det er vigtigere at fortælle at 50.000 flere nu tjener over topskattegrænsen, fordi grænsen for topskat - som alle de andre grænser herunder bundfradraget - er fastfrosset.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Lignende emner
» Her sker ikke noget! Passer gaden!
» Efter to selvmord i Spanien: Familier smides ikke på gaden mere
» 2020 plan fra LA
» Juni 2020
» Kina vil sætte renten fri.
» Efter to selvmord i Spanien: Familier smides ikke på gaden mere
» 2020 plan fra LA
» Juni 2020
» Kina vil sætte renten fri.