Gigantisk skjult dansk opsparing
3 deltagere
Side 1 af 1
Gigantisk skjult dansk opsparing
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/216700/investor_1000_gigantisk_skjult_dansk_opsparing.html
Lulz.....svært at tage børsen seriøst
Lulz.....svært at tage børsen seriøst
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Sv: Gigantisk skjult dansk opsparing
Nice, det er sgu ikke så tit man kan låne og få lov til at bruge pengene to gange. Jeg håber han kigger på Nextons love i næste uge, så alle billister kan reducere deres brændstofforbrug
k.pedersen- Antal indlæg : 11
Jeg har meget svært ved at tage ham seriøst
k.pedersen skrev:Nice, det er sgu ikke så tit man kan låne og få lov til at bruge pengene to gange. Jeg håber han kigger på Nextons love i næste uge, så alle billister kan reducere deres brændstofforbrug
For det første kender han ikke forskel på debet og kredit.
Altså selvfølgelig ligger der for 200 mia danske statsobligationer i udlandet, som en del af modposten til valutareserven - det er der da ikke noget mærkeligt i - det har været tilfældet i umindelige tider.
Dertil kommer så de fordringer på udlandet, som sælges til Nationalbanken mod betaling i statsobligationer.
Obligationer
Der ligger nok en 250 mia. Ialt 450-500 mia.
Hvordan fanden tror manden, at valutareserven fremkommer?
Tror han, at Onkel Nils personligt - i tilfælde af en valutakrise - prustende og stønnende futter ned i hvælvingerne og henter guldbarrerne op af kælderen (hvilket også er svært, for de ligger - så vidt jeg husker - rent fysisk i England).
Tror I man er så grusom ved en ældre mand, at han skal pådrage sig brok og ondt i ryggen ved knogle op og ned trapperne med tunge ting? Er tumpen klar over hvor meget en milliard i guld vejer?
Valutareserven er det, man har rent kontant! Sælger udlandet de statsobligationer tilbage i panik for at få dollar eller euro, så ruinerer de sig selv - det er da den måde man forsvarer valutaen.
Jeg ved ikke rigtig, hvad Børsen fjotter rundt med her. Usammenhængende nonsen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Lukkede virksomheder på Fyn giver gigantisk fald i energiforbrug
» Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.
» Danske Bank er virkelig på røven!
» Opsparing på 10 mia. kr. forsvundet
» Japan kan ikke holde deflationen væk.
» Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.
» Danske Bank er virkelig på røven!
» Opsparing på 10 mia. kr. forsvundet
» Japan kan ikke holde deflationen væk.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum