Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rygter

+2
Shintai
Thomas
6 deltagere

Go down

Rygter Empty Rygter

Indlæg af Thomas Søn Okt 02, 2011 7:46 pm

Vestager økonomi- og indenrigsminister.
Det undrer mig ikke: Den tøs ved udmærket godt, hvad hun foretager sig.
Sohn erhvervsminister: Så får Straarup en gammel partikammerat at snakke med! HÆ.

Øhhh, hvordan har Helle lige sikret sig, at den regering ikke har et flertal imod sig?

Hæ, Søvndal udendørsminister

Helle kan ikke stille fuldt hold
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34542

Tilbage til toppen Go down

Rygter Empty ministerlisten aftenen før

Indlæg af Thomas Man Okt 03, 2011 1:12 am

ministerliste

::: Socialdemokraterne :::

Statsminister: Helle Thorning-Schmidt - partileder for Socialdemokraterne.

Finansminister Bjarne Corydon - central rådgiver for Thorning-Schmidt.

Europaminister: Nicolai Wammen - næstformand for Socialdemokraterne.

Minister for by, bolig og landdistrikt: Carsten Hansen - gruppeformand

Børne- og ungeminister: Christine Antorini - nuværende uddannelsesordfører

Forsvarsminister: Nick Hækkerup - nuværende skatteordfører

Socialminister: Karen Hækkerup - retsordfører.

Justitsminister: Morten Bødskov - næstformand for folketingsgruppen.

Beskæftigelsesminister: Mette Frederiksen - næstformand for folketingsgruppen.

Transportminister: Henrik Dam Kristensen - tidligere landsbrugs- og fiskeriminister, fødevareminister og socialminister.

Fødevareminister: Mette Gjerskov - miljøordfører
::: SF :::

Udenrigsminister: Villy Søvndal - partiformand for SF.

Erhvervs- og vækstminister: Ole Sohn - nuværende gruppeformand fra SF.

Sundhedsminister: Astrid Krag - nuværende næstformand for SF's folketingsgruppe.

Miljøminister: Ida Auken - miljøordfører for SF.

Minister for eksport og udenrigshandel: Pia Olsen Dyhr - EU- og forbrugerordfører.

Skatteminister: Thor Möger Pedersen - næstformand for SF.

::: De Radikale :::

Økonomi- og indenrigsminister: Margrethe Vestager - leder af De Radikale.

Udviklingsminister: Christian Friis Bach - nyvalgt folketingsmedlem og ph.d. i international økonomi

Uddannelsesminister: Morten Østergaard - næstformand for folketingsgruppen

Klimaminister: Martin Lidegaard - arbejde formand for den grønne tænketank Concito

Kulturminister: Uffe Elbæk - tidligere skaber af Kaospiloterne

Kirke- og ligestillingsminister (og nordisk samarbejde): Manu Sareen - nyvalgt folketingsmedlem

Ja det er ikke meget de radikale og SF har fået: En tung post til hver af hovederne.

Så fik vi en Hækkerup som forsvarsminister - efter omstændighederne nok ikke et dårligt valg og Bødskov som justitsminister - så man kan holde låg på, hvad Sass egenlig har tonset rundt med.

Ja Vestager fik formentlig bankministeriet. Manu Sareen - kirkeminister? er han ikke muslim?

Ikke noget til SF, skatteforhøjelser kan I glemme.
Thomas
Thomas

Rygter Empty Sv: Rygter

Indlæg af Shintai Man Okt 03, 2011 1:18 am

1) Regeringen agter at gennemføre den efterlønsreform, som blev vedtaget i maj af VKO.

2) De potentielle 38.500 personer, som kunne ryge ud af systemet første juli næste år, får et halvt år mere på dagpenge. Samtidig blivier dagpenge et tema i de trepartsforhandlinger, som der bliver indkaldt til senere i år.

3) Starthjælpen, loftet over kontanthjælpen og varighedsbegrænsningen på sygedagpenge fjernes.

4) Skattefradraget for private sundhedsforsikringer fjernes.

5) Den nye regering vil reducere udslippet af drivhusgasser med 40 procent og sikre, at halvdelen af elforbruget kommer fra vind i 2020.

6) Grundlaget lægger op til en skattereform, som vil sænke skatten på arbejde. Den skal være fuldt finansieret og have en rimelig social balance.

7) Den kommende regering vil begrænse uligheden i samfundet: - Regeringen lægger vægt på at begrænse uligheden. Regeringen vil måles på at mindske fattigdommen og sikre reelt lige muligheder, står der i grundlaget.

8.) Den bebudede millionærskat er i første omgang droppet, men kan blive taget op til diskussion i forbindelse med forhandliger om skattereformen.

9) Dansk økonomi skal kickstartes med en vækstpakke til cirka 10 mia. kr. i form af fremrykkede offentlige investeringer.

10) Der skal være hurtigere hjælp til psykisk syge børn

11) Flere praktikpladser og uddannelse til alle unge, uddannelse til ufaglærte og forbedring af videregående uddannelser. `

12) Visionen om to-lærer-ording, som har været erklæret død de seneste par dage, indskrives på forsøgsbasis.

13) Desuden vil den nye regering arbejde for, at hormonforstyrrende stoffer og andre farlige kemiske stoffer i mad, sutter og legetøj udfases hurtigt muligt.

14) Betalingsringen etableres og den kollektive trafik gøres markant billigere

15) Hurtigere behandling af kræft og andre livstruende sygdomme

Det ser sku meget fornuftigt ud. Både med ministre og plan.

Bankskatten kommer listet ind via EU. Så der kan specielt SF og EL grine godt.

Punkt 4, 5, 6 og 14 er mine personlige favouritter. Endeligt noget fremsyn. Og en Kirkeminister der vil adskille kirke og stat. Det er også på tide for at sige det mildt.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Indlæg af Shintai Man Okt 03, 2011 2:15 am

Jeg har hørt rygter om at Vestager har fået grinekramper og stadig ligger på gulvet og raller rundt.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1631559.ece

Shintai
Shintai

Indlæg af dkguy66 Man Okt 03, 2011 2:53 am

Tjaaaa, efter 20 år i politik, kan jeg hverken tage ministerlisten og regeringsgrundlaget seriøst.

en stor del af ministrene er jo komplet uskrevne blade, og uden mindste erfaring med folketinget.

De nye ministerier er nok det værste jeg længe har set. At tro at en minister for eksport og udenrigshandel kan have den mindste effekt er direkte tåbeligt at tro. Ministeren kan da hverken gøre fra eller til. Så overflødig.

At udpege en muslim til kirkeminister er en direkte hån mod de danske kristne og burde IKKE kunne lade sig gøre UANSET HVAD.
Det kan aldrig være op til en islam-troende at være øverste minister for den danske kristne folkekirke. Det er sku da at spytte i fjæset af danskerne. Uanset om man ønsker at adskille kirke og stat. Det bør stadigvæk ikke være en der tilhører islam, der skal stå for dette. Bare se på når ministerien og Dronningen skal udpege en ny biskop! Så skla en muslim altså sidde i kirken med Dronningen og forestille sig! Christ !!!! Det kan godt være jeg ikke selv er aktiv troende kristen, men selv som passiv medlem af folkekirken er det en direkte hån mod min tro, at ministeren ikke engang selv er kristen. Og dermed tager man pis på alle de aktivt troende danskere, for hvem folkekirken er et vigtigt element i dagligdagen. Mon en kristen kunne blive øverste mufti for Islam? Næppe !

Hvad skal en minister for "by- bolig og landdistrikter" beskæftige sig med ? Ærlig talt, og det handler ikke om politisk tilhørsforhold at gøre. Det er EN PARODI.

En børne og unge minister får ansvaret for hvad ??????????? At pusse nusse om de små guldklumper ? At forære skattekroner til gratis pasning, så alle de højtlønnede forældre kan rage gratis pasning til sig, samtidig med de fortsat brokker sig over forhold, og skatten ? Og hvordan harmonere det med at vi har en uddannelsesminister ??? DET HARMONERE IKKE !!!!!!!!!

Det er den værste gang pis jeg nogen sinde har set fra en regerings side af. Ministerierne er en PARODI ministrene er EN PARODI, og at Helle T har godkendt det, vidner bare om at hun ER EN PARODI.

Denne regering holder ikke længe, hverken pga grundlaget, der er tilpasset ønsket om magten for magtens skyld, og ikke fordi man har noget begavet at bidrage med. Og dermed har man vist at hverken Helle T eller SF magter eller har evnen til at at lede landet.

Ærlig talt, det er en skammens dag for det danske folkestyre, når en latterlig tøs som Helle T kan tage så meget pis på land og folk som tilfældet er med ministre og ministerier, og så et grundlag alene dikteret af R.

En kulturminister i Uffe Elbæk er en parodi. MAnden er rabiat småkulturel og homopolitiker. Selv hans tid i Århus Byråd vidner om hans manglende interesse i at se kultur bredt. Da var det også egne små kæpheste der skulle tilgodeses. Og igen, manden er nyvalgt, uden nogen FT erfaring. Og så skal han sidde i spidsen for et ministerium, der skal favne bredt?

Gud fader bevares.

Ingen tvivl om at Hr og Fru Danmark må undre sig over hvad der lige skete her.

Og det skulle dullen bruge 2 uger på ? Herre gud! det kunne en 3 klasses elev klare på 2 timer, og sikkert med et endnu bedre resultat.

men nu kan vi forvente et gedigen slagsmål den ene gang efter den anden i Folketinget, når den en eparodi efter den anden skal forsvare sine gerninger overfor oppositionen. Det bliver ikke sjovt.

Ærlig talt, jeg troede faktisk at Helle T og S havde mere respekt for landet og folkestyret. Men det er åbenbart ikke tilfældet.

Gud bevare Danmark. For denne regering gør det da ikke.

Der kan ikke være tvivl om at en saglig opposition vil hagle ned over denne regering, og skabe splid mellem EL og regeringen, og få fremprovokeret et valg hurtigst muligt, og så vil de radikale få røvfuld, og både S og SF vil gå nederlagets gang. Dette vil danskerne bare ikke stå model til. Ikke hvis man bare har en smule omløb og fornuft i hovedet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Shintai Man Okt 03, 2011 3:14 am

Muslim?

Manu Sareen er født i Indien som hindu og har senere tilsluttet sig den kristne evangeliske kirke.

Og tag en tudekiks til resten. Det er sku for ynkeligt at læse det pladder konstant.
Shintai
Shintai

Indlæg af dkguy66 Man Okt 03, 2011 4:26 am

well ok. Manu sareen er så en fejl fra min side af. indrømmet

Men at synes ministrene og ministerierne er gode eller "nyskabende" vidner desværre blot om at man enten ikke har oplevet ret meget eller er fløjtende ligeglad med landet.

Og det er jeg ikke. Og er jeg ynkelig, so be it, men jeg ved jeg ikke er alene, og det nok nærmere er dig der en dag vågner op og må sande at du er blevet voksen og klogere. Jeg er kun glad for at jeg ikke turde stemme på rød stue, for så ville jeg ha' grædt snot over denne regering. Og der er jeg heller ikke alene.

Det største problem er at de "røde" aldrig har evnet at indrømme egne fejltrin og fejltagelser. En socialdemokrat laver pr def. ikke fejl. Og slet ikke hvis det er en beton soc.d der vurderer det.

Men selv en socialdemokrat kan jo sagtens bruge sin sunde fornuft, og se at disse ministre og div latterlige ministerier, taget fra en tegneserie, er en ynk, og holder kort tid. Det er bare trist du ikke selv har hår nok på brystet til at indrømme at det er en hån mod landet.

dkguy66

Indlæg af dkguy66 Man Okt 03, 2011 4:37 am

Og når du synes det åbenbart er fint med en børne-unge minister, er det da underligt at du ikke selv foreslår en minister for pensionister ? eller en minister for voksne beskæftigede ? jamen hvorfor dog ikke ?

Hallo ! en minister for by- boli og LANDDISTRIKTER !!!! kan det blive mere populistisk? Og hvad skal denne minister lige beskæftige sig med mht udkantsdanmark? Frotæl mig venligst det, inden du forfalder til at kalde folk ynkelige. Er det for at belønne ham med 1 mio i ministerløn for god go tro tjeneste, eller har han en funktion? Forklar, hvis du er så tilfreds.

Og så kan du jo passende lige fortælle hvor det betimelige er i en minister for udenrigshandel og eksport ??? Mig bekendt har virksomhederne i årevis klaret sig enddog ret godt uden en særlig minister til at gå i parade. En minister sælger sku ikke varen. det gør produktet, og virksomheden. Så forklar venligst en ynkelig sjæl hvor fornuften er skjult i denne post, åhh du Helle's ukritiske tro følgesvend.

At ikke kunne se sit eget parti's fejl er værre end at pege fingre af andre partiers fejl. For det vidner om en dårlig dømmekraft.

dkguy66

Indlæg af Shintai Man Okt 03, 2011 5:02 am

Du burde måske fordybe dig lidt i det du udtaler dig om.

Børne/Unge ministeren handler f.eks. om skole osv. Hvor Uddannelsesministeren omhandler de øvre uddannelser. Oprindeligt videnskabsministeret. Man har blot opdelt det i 2 nu, for at sætte mere fokus på uddannelse.

Og sådan kunne man forsætte.

Du må lige oppe niveauet lidt hvis du forventer svar. For pt er det spild af tid.
Shintai
Shintai

Indlæg af Thomas Man Okt 03, 2011 5:11 am

dkguy66 skrev:
en stor del af ministrene er jo komplet uskrevne blade, og uden mindste erfaring med folketinge.
Det er så fornuftigt nok, for det er det eneste Helle T har at komme med.

At udpege en muslim til kirkeminister er en direkte hån mod de danske kristne og burde IKKE kunne lade sig gøre UANSET HVAD.
At han så er en hindu konvertit - min fejl - det var bare, at jeg mindedes Arne Melchior, hvor den eneste grund til, at han ikke blev kirkeminister var, at han var jøde

Hvad skal en minister for "by- bolig og landdistrikter" beskæftige sig med ? Ærlig talt, og det handler ikke om politisk tilhørsforhold at gøre. Det er EN PARODI.
Det har jeg jo fortalt dig! Det er et fallentministerium: Det bliver en af de virkelig tunge poster.
Der er en 1700 mia i misligholdte privat boliglån - vel en 500 mia. i udlejningsbyggeri - og ca. 350 mia. i fallerede landmænd. Vi taler en "formue" på 2500 mia. Der bliver masse af lovgivningsarbejde omkring gældsafvikling - hvordan skal der nedskrives - hvordan undgår man unfair gavepakker.
Hvordan får vi boligpriserne på en nogenlunde fornuftig måde - sådan, at de ikke sker på bankernes præmisser.
Hvordan får vi en fornuftig boligfinansiering.

Det er den værste gang pis jeg nogen sinde har set fra en regerings side af. Ministerierne er en PARODI ministrene er EN PARODI, og at Helle T har godkendt det, vidner bare om at hun ER EN PARODI.
Åh hold op! Jo, der er smidt skidt til - og med så mange uerfarne amatører (fra alle tre partier) så må man nødvendigvis skære frikadellerne op i små bidder.

Ærlig talt, det er en skammens dag for det danske folkestyre, når en latterlig tøs som Helle T kan tage så meget pis på land og folk som tilfældet er med ministre og ministerier, og så et grundlag alene dikteret af R.
Latterlig er én ting hun ikke er! Hun har overlevet - med betydelige skrammer - magtkampen i Socialdemokratiet: Det er ikke for sarte sjæle.
Men hvis det er det, der skal til for at undgå at Socialdemokratiet eksploderer, så lad os smide lidt skidt til: For ingen har glæde af et destrueret Socialdemokrati - ligesom ingen har glæde af et totalt finanskollaps.

En kulturminister i Uffe Elbæk er en parodi. MAnden er rabiat småkulturel og homopolitiker. Selv hans tid i Århus Byråd vidner om hans manglende interesse i at se kultur bredt. Da var det også egne små kæpheste der skulle tilgodeses. Og igen, manden er nyvalgt, uden nogen FT erfaring. Og så skal han sidde i spidsen for et ministerium, der skal favne bredt?

Jeg var ikke klar over, at han var fra Århus - tyder blot på hvor dyb udrensningen i Århus er - det har været et blodbad.
Kulturministeriet, kulturen og damehåndbold har overlevet Harry Potter - hvilket er mere end man kan sige om bankerne, som han skulle køre. Jo det Kongelige Teater overlever nok.

Der kan ikke være tvivl om at en saglig opposition vil hagle ned over denne regering, og skabe splid mellem EL og regeringen, og få fremprovokeret et valg hurtigst muligt, og så vil de radikale få røvfuld, og både S og SF vil gå nederlagets gang. Dette vil danskerne bare ikke stå model til. Ikke hvis man bare har en smule omløb og fornuft i hovedet.

Det sker ikke! Enhedslisten får ikke en skid at skulle have sagt. Det har Løkke sørget - SF heller ikke.
Nick Hækkerup er for mig et ubeskrevet blad i forsvarssammenhæng. Spørgsmålet er hvor meget han har lært af Hans Hækkerup - hvor meget han kan trække på en meget syg mand.
Det er HER hovedvægten på forholdet til USA ligger - ikke i udendørsministeriet.
Vi skal have noget for at løse de opgaver i Baltikum og Arktis - som vil koste det HVIDE ud af en sort mands øjne, hvis USA skulle rode med det: Jeg VED, hvordan USA bygger isbrydere. Pumper i titanium - er du fuldstændig hamrende psykopat? Hvor ikke anvende guld i stedet for bly som ballast? Når man nu lægger så stor vægt på miljøhensyn.
Vi skal have nogle våben i tilstrækkelig mængde og til en fornuftig pris - og uden barnagtige narrestreger - det skal nu nok gå på plads. Dernæst skal vi have en eller anden form for sundtold, så vi kan finansiere driften af denne variant af Panama-kanalen.

Inden man hyler op om denne regering, så skal man lige gribe i egen barm. Her måtte man æde en hel del middelmådigheder for at holde tosserne i Dansk Folkeparti fra dumme sig alt for meget.

Da den økonomiske politik - i det store og hele - lader til at være på plads.
Nu drejer det sig om finanssammenbruddet - og samarbejdet med Venstre.
Thomas
Thomas

Rygter Empty Fondsbørsen fejrer den nye regering

Indlæg af SortKaffe Man Okt 03, 2011 10:14 am

det ser ud til at fondsbørsen vil fejre den nye regering med en ny dag i blodrødt:

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/216472/aktier_vaer_forberedt_paa_store_fald.html

Smuk gestus Twisted Evil
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af HenningK Man Okt 03, 2011 11:28 am

dkguy66 skrev:... eller en minister for voksne beskæftigede ? jamen hvorfor dog ikke ?

Som nu f.eks. en arbejdsminister? Som godt nok hedder en beskæftigelsesminister og i den blåsorte regeringsperiode handlede mere om at piske de dovne, som ikke gider arbejde.

Jeg synes overordnet at det er glimrende at vi har fået den første, kvindelige statsminister - det var på tide. Og din tilsvining af Uffe Elbæks kvalifikationer? Seriously? Se lige på listen over tidligere kulturministre: Mimi Stilling Jacobsen, Jytte Hilden, Brian Mikkelsen, Carina Christensen... Kulturminister-posten ligner altså en parkeringsplads - et ministerie, der kører sig selv, og hvor indsigt og viden ikke er påkrævet.

Jeg ser det sådan at Helle T. har rystet posen og oprettet nogen ministre indenfor områder, som hun vil have fokus på. En udkantsminister, en vækstminister, en eksportminister... Vel sådan set ikke mere skammeligt end VKO's integrationsminister?

Eller i regeringen Hilmar Baunsgaard: "Minister for teknisk samarbejde med udviklingslandene samt nedrustningsspørgsmål" eller under Jens Otto Krag: "Minister for offentlige arbejder og for forureningsbekæmpelse".

Sådan nogen fokus-poster har der vel altid været? Nikolai Wammen som Europaminister? Han sidder næppe på samme taburet om 4 år.

Hurra for den nye regering - fondsbørsen overreagerer alligevel altid.

/ Henning

HenningK

Antal indlæg : 328

Rygter Empty Der er flere der er stiktosset over den nye regering

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 03, 2011 12:34 pm

Hang Sen 40 16822.15 -770.26 -4.38%
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Rygter Empty Nu handles der ikke det store

Indlæg af Thomas Man Okt 03, 2011 1:06 pm

klogeaage 35 skrev:

Hang Sen 40 16822.15 -770.26 -4.38%

I Danmark altså.....
Thomas
Thomas

Indlæg af dkguy66 Man Okt 03, 2011 5:23 pm

Nu har jeg ikke holdt mig tilbage med at kritisere de tidligere VK regeringer, og deres ministre. Og derfor kan jeg ved gud også tillade mig at kritisere en ny regering. Forskellen på mig og andre er at jeg også godt kan se fejlen i "egne" politiske rækker. ( Fordi man har stemt borgerligt, behøver alt der er "blåt" ikke være godt, og en masse af de seneste ministre i VK var en parodi, samt meget af politikken)

At man deler undervisning op i hhv børn og unge og uddannelsesministerier, er at blande 2 områder, der tjener sig bedst ved at være samlet. Netop fordi der er en rød tråd igennem hele uddannelsesområdet. Tingene hænger sammen. Hvad enten det er fra skolen til ungdomsuddannelsen til de videregående uddannelser. Og her fortsætter man så med at have 2 ministre der hver især vil kæmpe for budgetter til lige præcis deres område. Det er aldrig godt. For mange kokke osv.

Jeg er også den første til at påpege det tåbelige i en videnskabsminister, forskningsminister, eller hvad man nu en sen nattetime kan finde på af smarte "up-beat" navne for at signalere opmærksomhed.

Jamen det er da muligt at den nye by- bolig og udkantsminister skal have fokus på boligområdet, men hvorfor så det pladder med udkantsdanmark? Det er ikke andet en populisme, der skal signalere at man "da sandelig er bekymret over alle de stemmer der kunne smutte til andre fra vestjylland"

Er det en bolig minister, der skal - som Thomas påpeger - rode med bolig og kreditkrisen, så kald da vedkommende boligminister og ikke andet pladder.

Og så har vi en miljø og klima minister. Hvor er energi ministeren? Hvor er den minister, der reelt skal holde energitilsynet i kort snor, når eks et Eon kraftvarmeværk snyder og svindel beborene i en lille by, og opkræver 2 gange prisen på fjernvarme, i forhold til nabobyen? Vi så jo at Klima ministeren Løkke Friis, var ligeglad. Men det hjælper jo ikke at vi har en minister der kun sætter fokus på klima og en minister der kun sætter fokus på miljøet, når vi åbenbart ikke har en energi minister, der kan både sikre at vi i Danmark har en sikker forsyning, til en ordentlig og fornuftig pris?

At man skal udpege en masse ministre til div populistiske og fantasifulde ministerier, er mere et udtryk for hele den trend vi ser i tiden. Populisme og overfladiskhed, og ikke mindst et udtryk for den fortsatte DJØF'ificering.

Jo flere ministre og ministerier der skal ind over en sag, en ændret struktur, jo sværere og tungt bliver det. Alene magtkampene mellem ministerierne vil blive et problem.

Et andet eksempel er børn og unge ministeren og socialministeren. Hvor ligger spørgsmålene om de sociale problemer i forhold til børn og unge ? Det er muligt at en socialminister er først ind over, men når det handler om børn og unge, skal en børn og unge minister naturligvis ind over. Så hvem sidder med aben der, når daginstitutioner, SFO'er`, pædagoger, lærere og børnespykologer, begynder at himle op om ditten og datten?

Sagen er jo at ministrene sidder med de lovgivende sager, mens kommunerne stadig sidder med de udøvende områder. OG derfor er det tåbeligt at opdele disse områder blandt flere ministre.

Men med dette signal, kan man da ikke fortænke hverken kommuner eller regioner i at styrke de administrative områder, man kan ikke fortænke virksomheders ledelser i at styrke en ledelsesgruppe, frem for den produktive gruppe osv.

Det er en trend jeg så absolut ikke kan støtte. Og den er ikke befordrene for det der er brug for i landet. Tværtimod.

Og hele trenden med at man udpeger ministre til ministerier langt fra sine ordførerområder vidner om at man ikke værdsætter ministerviden i et ministerium. Hvorfor ikke udpege en socialordfører til socialminister? Det handler da netop om at man har en minister der både kender stoffet, kan udfordre sine embedsmænd, og som med sin viden kan fremlægge fornuftig lovgivning. Men modsat erhvervslivet, hvor det er en kvalitet at have viden om sit område, er det åbenbart en styrke for en minister at være totalt uvidende om sit resort. Er det ikke lidt Stein Bagger agtigt?

Jeg skal da også være den første til at påpege at hvis det holder vand at den nye regering vil afskaffe knivloven, så er det da positivt. Desværre er jeg bare bange for at mange af disse sager bliver små populistiske sager, man lige får klaret, mens man blot fortsætter business as usual.

Men 4 ministre i udenrigsministeret er altså en parodi.

dkguy66

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum