Vestager konkurrencekommissær!
2 deltagere
Side 1 af 1
Vestager konkurrencekommissær!
Der dér den ligger!
Den siddende konkurrencekommissær Joaquin Alminia har afgjort mange af sine sager ved forlig. Men det kan blive svært med Google, som havner på Vestagers bord. Google har i flere år forhandlet med kommissionen om at undgå en kæmpebøde, men i mandags afviste Almunia for tredje gang et forsøg på en forhandlingsløsning.
Gazprom – som er et af de vigtigste selskaber for præsident Vladimir Putins Rusland - stod for tre år siden over for en af de største sager i EU’s historie, men sagen har stået stille, og her bliver det også Vestagers rolle at rydde op.
Den havde jeg sgu ikke set - før nu!
Sådan som de har gemt den for mig!
Altså: De europæiske banker får nogle kolossale giga-enorme bøder i USA for svindel og humbug.
Det nytter jo ikke noget om EU giver bankerne bøder! De banker er jo i forvejen fallit - dvs. tabene overstiger egenkapitalen adskillige gange - ingen tvivl om det!
Mellemværendet mellem USA og Europa bliver så afgjort med superduper hyle gigant bøder. I sidste ende er det nemlig indskyderne i de europæiske banker, der kommer til at betale for konkurserne - disse indskydere må ikke være de europæiske pensionssparere!
Pensionssparerne skal have et afkast, så deres pension kommer ned på et "rimeligt" niveau! I videst muligt omfang skal pensionsopsparingen gå ud mod den gæld flextumper og andre mikrohjerner har i boligen!
Det kræver imidlertid, at man kan binde gæld og opsparing sammen på CPR-nr. niveau!
Det er derfor Nationalbankens udmelding om registrering af al gæld kommer NU!
Man kan jo ikke have, at den udskudte skat i pensionsopsparingen også ryger i hullet efter banksvinene.
Hvis flextumperne troede de slap for at betale skat, så tager I Fanden tord'me fejl!
Dvs.: Dem der skal betale for nedlægningen af bankerne, det skal være russerne. Derfor isoleres de i svenske, østrigske og schweiziske banker. Det har ikke en hujende fis med Spanien og Italien at gøre!
Det er så det spor, det kører med et tidsperspektiv på 3-4 år! Så længe vil de russiske midler være indefrosne i EU!
De penge kommer aldrig levende ud af EU!
Det kan man imidlertid ikke vente på!
Andre sager trænger sig på!
Se: Sagen om tilbagebetaling af Tysklands lån til Nord Stream, den kunne afgøres med, at man gjorde udlæg i de 7 Condor, som Antonov Airlines har kontrakt med - dvs. 6 (to i Leipzig, to på én uges varsel og to på yderligere en uge - så ved man, at de kan flyve) plus én i reserve. Seks plus én er jo sjovt nok et missilregiment!
Antonov Airlines er et Ukrainsk statsejet selskab fra det østlige Ukraine.
Volga-Dnepr Airlines.
In 2005, the airline and its Ukrainian competitor, Antonov Airlines, formed a partnership, Ruslan Salis, which signed a three year contract with NATO to provide strategic airlift services to the alliance's Strategic Airlift Interim Solution (SALIS). The contract was renewable through 2012, and required Ruslan to maintain two An-124 aircraft in a ready state in Leipzig, Germany, with an additional four An-124 aircraft available if needed.
...
In December 2012, Ruslan Salis' NATO contract was extended through the end of 2014, having previously been extended in 2008 and 2010. Prior to the 2014 Crimean crisis, it appeared likely that the contract would be extended for yet another two year term.
...
Through its Ruslan Salis joint venture with its Ukrainian competitor, Antonov Airlines, the airline has provided strategic airlift services to NATO's Strategic Airlift Interim Solution (SALIS) since 2005.
Jeg så, at det fly, som Tyskland flyver forsyninger til Irak med er en Condor fra Volga-Dnepr.
Det vil sige, at man holder Antonov Airlines til den oprindelige kontrakt! Hvorfor kan Antonov Airlines ikke bare flyve med de maskiner, der holdes som brugelig pant!
Fordi det pant er gjort ubrugeligt!
Hvis jeg ikke tager fejl - og igen: Det må læseren selv vurdere, hvor sandsynligt det er!
Hvis jeg ikke tager fejl så er de 7 Condor på jorden i England - og navnlig Danmark. Hvorfor har Boeing ellers lejet 12000 kvm hangarer i Kastrup af en platugle? Det er sgu da, fordi man skal have pillet motorerne af de Condor - så flyver de ingen steder. Man skal nemlig ud af afhængigheden af russiske reservedelsleverancer, derfor skal der nye motorer på dem. De motorer, man har undersøgt er CF6-80, som er certificeret til alt mellem himmel og jord (bogstavelig talt). De fly kan aldrig komme tilbage igen under hverken russisk eller ukrainsk register, for de er antagelig ikke i Rusland certificeret med den motor!
Hvorfor tror jeg England?
Antonov Airlines terminated its joint venture with Air Foyle HeavyLift on 30 June 2006 to allow it to pursue a joint marketing venture with its competitor Volga-Dnepr Airlines under the name Ruslan International, building on their Ruslan Salis success.
Hvem ejer Volga-Dnepr?
.... is an airline based in Ulyanovsk, Russia. It operates scheduled and charter passenger and cargo services, but specialises in outsize cargo operations using the world's largest fleet of Antonov An-124 aircraft. It is a world leader in the global market for the movement of oversize, unique and heavy air cargo. Its main base is Ulyanovsk Vostochny Airport (ULY), Ulyanovsk and it has a hub at Krasnoyarsk Yemelyanovo Airport (KJA), Krasnoyarsk.
Skal vi gætte på GAZPROM?
Jeg gentager:
Gazprom – som er et af de vigtigste selskaber for præsident Vladimir Putins Rusland - stod for tre år siden over for en af de største sager i EU’s historie, men sagen har stået stille, og her bliver det også Vestagers rolle at rydde op.
Skal vi gætte på, at Vestager klasker så gigantisk en bøde på GAZPROM.......
[url=Gazprom was created in 1989 when the Soviet Ministry of Gas Industry converted to a corporation, retaining all its assets. The company was later partly privatised, although the Russian government currently holds a majority stake.]Hvem ejer GAZPROM?[/url] Nå?
Hvorfor skal Vestager have den post?
Marlene Wind, leder af Center for Europæiske Politik ved Københavns Universitet, kalder posten overdommeren for Det Indre Marked.
»Det er et af de områder, hvor alle lande har overdraget magt for at sikre, at Det Indre Marked fungerer, og hvor EU suverænt bestemmer uden indblanding fra medlemslande. EU har utvetydigt forrang,« siger hun.
Alec J. Burnside, en Bruxelles-baseret konkurrence-advokat fremhæver, at det er et forbillede i hele verden.
»EU’s konkurrencekommissær er blevet en af de stærkeste antitrust-håndværkere i hele verden. Det har inspireret resten af verden. Kinas nye konkurrenceregime er inspireret mere af Europa end USA,« sagde han for nyligt til New York Times.
Vestager skal ikke spørge Tulletåben, Danske Bank eller nogen som helst andre - og slet ikke Nordea.
Kan Vestager finde ud af den slags?
Hør under krisen med SAS - opdagede I slet ikke, at de nyeste fly hos SAS (de eneste, der skal bruges) blev omregistreret til norsk register - og Norge er som bekendt ikke med i EU - hvorfor Svenske Banksvin stod med en lang næse! Nordea kunne da godt erklære SAS konkurs - fint; men de nyeste fly er leasede i Frankrig - og nu på norsk register - langt, langt væk. Altså SAS ville gå konkurs og Nordea ville lide tabet!
Skal vi gætte på, at den lille sag har været på hendes CV, som Jean-Claude Juncker nok har skimmet?
Når vi nu er i gang med at skrive bøder ud, så kunne det jo være, at man også gjorde udlæg i de Mistral-klasser? Jeg, mener - så man kan få dem solgt til Canada for en beskeden sum.
Jeg skulle have set, at det ikke var EUR involveret det, Vestager skulle fikse.
OK - man kan ikke altid uddele æg til banksvinene.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Der bliver nok ikke problemer for Vestager.
Der er nogen, der går svære tider i møde.
Der er nogle kommunistsvin i SF og Enhedslisten, der véd, hvad der menes - og det kommer til at gøre nas. De nydelige spinkle damefingre gør altså rigtig, rigtig ubehageligt, når de river indvoldene ud gennem halsen!
Jeg tror også, damen vil lægge ud med sådan et smask til Gazprom, at de Mistral-klasser bliver en formssag.
Men igen, jeg tror det er banksvinene, der skal være mest nervøse, fordi de går på tværs af landegrænserne. Det vil ikke ramme som Bankunionen; men der er masser af muligheder for at klippe banksvins lange fingre af med en grensaks - bare spørg den små spruthysteriske Johanne - det kan godt være at grensaksen er sløv; men over tid og med riven og rusken, så virker den også. ECB er ansvarlig for den finansielle stabilitet - det er Vestager IKKE!
Det er ikke gået op for ret mange, hvor magtfuld den kommissærpost egentlige er! Hun skal nemlig ikke spørge EU-parlamentet om noget som helst! Hun kan bare smadre den ene bøde ud efter den anden! Vil hun gøre det? Spørg skolelærerne i SF!
Men Vestager benyttede spørgsmålene om de gigantiske selskaber til at få sendt nogle meget klare meddelelser af sted. I den fire år gamle Google-sag lovede hun, at der ville blive taget »videre skridt«, og at det ikke måtte trække meget længere ud.
Der er nogle kommunistsvin i SF og Enhedslisten, der véd, hvad der menes - og det kommer til at gøre nas. De nydelige spinkle damefingre gør altså rigtig, rigtig ubehageligt, når de river indvoldene ud gennem halsen!
Den bliver nok også morsom, hvis man kan få banksvinene ind under det! Det tror jeg så er Vestagers private plan. Google og Gazprom er bare sager, der ligger på skrivebordet fra forgængeren.Om EUs undersøgelse af Irlands muligvis ulovlige skatteaftale med Apple, var beskeden, at det er »afgørende« at få det undersøgt, da statsstøtte ikke kan tage form af særlige aftaler om skatterabatter.
Nu skal hun lige have pillet de sidste Condor fra Volga-Dnepr - altså dem, der overhovedet kan flyve. Men det er så for Vestager en biting.I sagerne om den russiske gasgigant Gazproms meget forskellige priser i forskellige EU-lande, var kommentaren, at det er afgørende at sikre sikker energi til stabile priser i alle lande, som kan skabe vækst.
Og skulle nogle selskaber overveje karteller, så var meddelelsen, at de vil få »kæmpebøder« i en sådan størrelse, at de end ikke skulle overveje det, hvis de ville undgå at blive ruineret.
Jeg tror også, damen vil lægge ud med sådan et smask til Gazprom, at de Mistral-klasser bliver en formssag.
Men igen, jeg tror det er banksvinene, der skal være mest nervøse, fordi de går på tværs af landegrænserne. Det vil ikke ramme som Bankunionen; men der er masser af muligheder for at klippe banksvins lange fingre af med en grensaks - bare spørg den små spruthysteriske Johanne - det kan godt være at grensaksen er sløv; men over tid og med riven og rusken, så virker den også. ECB er ansvarlig for den finansielle stabilitet - det er Vestager IKKE!
Det er ikke gået op for ret mange, hvor magtfuld den kommissærpost egentlige er! Hun skal nemlig ikke spørge EU-parlamentet om noget som helst! Hun kan bare smadre den ene bøde ud efter den anden! Vil hun gøre det? Spørg skolelærerne i SF!
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Sv: Vestager konkurrencekommissær!
Vestager sender milliardbøder til storbanker
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Så giver Gazprom sig.
Det er de da tvunget til.
Det er ganske almindelige konkurrenceregler - dvs. man må ikke aftale bindende mindstepriser.
Gazprom skal ifølge forliget fjerne alle forhindringer på videresalg af gas over EU-grænser og samtidig skille sig af med klausuler, der sikrer Gazprom en del af profitten ved videresalg af gas. Samtidig skal Gazprom åbne for sin gasinfrastruktur så man ikke spærrer for et frit salg.
»Når kunder har købt gas nu står det dem frit for at sælge det som de vil,« lød det fra Margrethe Vestager ved pressemødet.
Det er ganske almindelige konkurrenceregler - dvs. man må ikke aftale bindende mindstepriser.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Vestager: Det går langsomt fremad for dansk økonomi. Gorrion: Endnu engang røvslikkeri fra Vestager til tåbelige OECD!
» Dér var Vestager!
» Vestager i NYT.
» Vestager mopset!
» Vestager og SU reform
» Dér var Vestager!
» Vestager i NYT.
» Vestager mopset!
» Vestager og SU reform
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|