Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Santander Norge

5 deltagere

Go down

Santander Norge  Empty Santander Norge

Indlæg af Cirb Ons Aug 06, 2014 10:25 am

https://www.santanderconsumer.dk/opsparing/Pages/default.aspx

Santanders salgstale skrev:
Du er selvfølgelig dækket af indskudsgarantien med op til 745.000 DKK. Da Santander i Danmark er filial af Santander i Norge sker det dog igennem Bankenes Sikringsfond, der er det norske modstykke til Indskydergaranti-fonden. I praksis gør det ingen forskel for dig, da det giver den præcis samme dækning for dig som kunde. 

Renterne er attraktive. Santander er svindlere - men hvilken bank er ikke det ? 
Løber man en ekstra risiko eller er den Norske garanti god nok ?

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Santander Norge  Empty Sv: Santander Norge

Indlæg af Storebror Ons Aug 06, 2014 10:32 am

Jeg kan ikke lige huske forløbet omkring IceSave (Island), 2008/09 - situationen kunne minde om det.

Dernæst er der valuta risikoen (kan vise sig positiv eller negativ).

/S

Storebror

Antal indlæg : 493

http://siksak.dk

Indlæg af Cirb Ons Aug 06, 2014 10:40 am

Storebror skrev:Jeg kan ikke lige huske forløbet omkring IceSave (Island), 2008/09 - situationen kunne minde om det.

/S

Valuta risikoen regner jeg med ikke er der - man skyder ind i dKr. 

Men lige netop et "IceSave" eller Cypern lignende scenario er det der bekymrer mig. 
Hvem siger at den norske stat vil føle sig synderligt forpligtet overfor andre landes statsborgeres indskud i en spansk banks norske filial ?
Og hvorfor opererer Santander overhovedet fra en Norsk filial ? Hvorfor ikke bare oprette en dansk ?

Mvh
Cirb

Indlæg af Thomas Ons Aug 06, 2014 11:16 am

Cirb skrev:
Storebror skrev:Jeg kan ikke lige huske forløbet omkring IceSave (Island), 2008/09 - situationen kunne minde om det.

/S

Valuta risikoen regner jeg med ikke er der - man skyder ind i dKr. 

Men lige netop et "IceSave" eller Cypern lignende scenario er det der bekymrer mig. 
Hvem siger at den norske stat vil føle sig synderligt forpligtet overfor andre landes statsborgeres indskud i en spansk banks norske filial ?
Og hvorfor opererer Santander overhovedet fra en Norsk filial ? Hvorfor ikke bare oprette en dansk ?

Mvh
Cirb

Jeg ville ikke regne med nogen garantier i den forbindelse.

Men jeg synes det mest interessante er, at Santander med lys og lygte leder efter likviditet. De har formentlig alvorligt i klemme i Argentina - jeg mener det er BBVA, der roder i Brasilien.

Det med valutarisiko? Det kan Du bide spids på - siger Jyske Bank og CHF Dig noget?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Indlæg af Cirb Ons Aug 06, 2014 11:44 am

Ja, tror du har ret. Stadig lidt fristet. Andres input velkomment.

Mvh
Cirb

Indlæg af Thomas Ons Aug 06, 2014 12:09 pm

Cirb skrev:Ja, tror du har ret. Stadig lidt fristet. Andres input velkomment.

Mvh
Cirb

Bare rolig, jeg giver ikke gode råd!
Thomas
Thomas

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 23, 2014 11:22 am

Mvh
Cirb

Jeg har haft "nøglekortet" fremme, uden mod og mandshjerte, flere gange på reklamen fra Santander banken ,som dog nu har dansk adresse. Twisted Evil 
Nu ser det ud til at løse sig selv med de små banker som trendsætter  cheers
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Thomas Lør Aug 23, 2014 11:58 am

klogeaage 35 skrev:

Mvh
Cirb

Jeg har haft "nøglekortet" fremme, uden mod og mandshjerte, flere gange på reklamen fra Santander banken ,som dog nu har dansk adresse. Twisted Evil 
Nu ser det ud til at løse sig selv med de små banker som trendsætter  cheers

Det er dér, den er:

En anden årsag til, at John Norden spår produktet succes, er, at det også er attraktivt for bankerne at have. Det nye kapitalkravsdirektiv CRD-IV skærper likviditetskravene til bankerne, og her vægter indlån uden binding ikke lige så meget som indlån med binding. Indlån uden binding vægter kun med 80 procent, hvor dette nye produkt vil vægte lige så meget som indlån med binding på eksempelvis et år, siger John Norden.

Wink 
Thomas
Thomas

Santander Norge  Empty Danske bank Norge

Indlæg af klogeaage 35 Lør Dec 20, 2014 4:48 pm

Cirb skrev:https://www.santanderconsumer.dk/opsparing/Pages/default.aspx

Santanders salgstale skrev:
Du er selvfølgelig dækket af indskudsgarantien med op til 745.000 DKK. Da Santander i Danmark er filial af Santander i Norge sker det dog igennem Bankenes Sikringsfond, der er det norske modstykke til Indskydergaranti-fonden. I praksis gør det ingen forskel for dig, da det giver den præcis samme dækning for dig som kunde. 

Renterne er attraktive. Santander er svindlere - men hvilken bank er ikke det ? 
Løber man en ekstra risiko eller er den Norske garanti god nok ?

Mvh
Cirb

Lars Erik : Så jeg har vist tabt meget mere, end jeg selv lige tror. Av!

Danske bank Norge
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Gæst Lør Dec 20, 2014 7:33 pm

klogeaage 35 skrev:Lars Erik : Så jeg har vist tabt meget mere, end jeg selv lige tror. Av!

Danske bank Norge

Sé det indlæg beviser blot hvilken flok latterlige fattigluse der er herinde. Artiklen har absolut INGEN relevans for indskud i Santander for det sker nemlig i danske kroner. Der er ingen valutarisiko så når TosseÅge påstår, at han har tabt penge ved at indsætte sin imaginære formue i Santander ja.... så er der vist bare ingen hjemme Razz

TosseÅge er ligesom Thomas og de fleste andre herinde arbejdsløse narkomaner

Gæst
Gæst

Indlæg af klogeaage 35 Lør Dec 20, 2014 8:26 pm

@ wh/mpkbh

Får besked på mobilen via overvåg dette emne  kan bare ikke åbne din trolls-post da  du self er på ignore Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Gæst Søn Dec 21, 2014 12:13 pm

Klart tumpe alien

Vi ved jo udmærket godt, at du læser samtlige posts herinde uden undtagelse.

Du har lavet et gigantisk selvmål. Tidligere postulerer du at være formuende og beboende i flere gældfri huse og nu også med store indskud i Santander. Hvis sidstnævnte var rigtigt ville du uværgeligt vide, at alle indskud sker i DKK ligesom hævninger også sker i DKK uden nogen valutaomregning.

Fjols... Razz Du har skidt i egen rede og så op til jul...

Gæst
Gæst

Indlæg af klogeaage 35 Søn Dec 21, 2014 5:03 pm

Har på fornemmelsen at det er mig du poster til men :

This post was made by mpkbh who is currently on your ignore list. Display this post.

Kan som nævnt ikke svare , andet end at du som førhen kommer blæsende hvergang din arbejdsgiver Ganske blank bliver stillet i det dårlige lys den fortjener Laughing
klogeaage 35
klogeaage 35

Indlæg af Gæst Søn Dec 21, 2014 10:16 pm

Dine krampagtige og pinlige svar grænsende til det pinagtige viser jo igen blot tydeligt, at du læser samtlige indlæg Razz Du er til grin i en grad du ikke aner.

Præmiefjols. Du har jo ikke en klink stående nogen steder. Hvis du havde en konto i Santander ville du utvivlsomt vide, at indskud sker i DKK uden omregning til norske kroner.

Gæst
Gæst

Indlæg af Pluto Man Dec 22, 2014 11:17 am

Det er meget enkelt. Kun de arbejdsløse har noget at vinde ved Thomas marxistiske idealstat uden banker og privat ejendomsret. Så en Thomas tilhænger må nødvendigvis være en langtidsarbejdsløs nasseprins. For dem er faldet i olieprisen uden betydning - vi andre betaler alligevel deres varmeregning. Nej - det er bjørnebryg prisens udvikling der afgør deres personlige velstand.

Pluto

Antal indlæg : 398

Santander Norge  Empty Det er formentlig Danske Bank og Nordea

Indlæg af Thomas Man Dec 22, 2014 1:14 pm

der har forsøgt at trække penge ud af Norge!
Thomas
Thomas

Santander Norge  Empty Santander har et soliditetproblem af dimentioner.

Indlæg af Thomas Fre Jan 09, 2015 4:05 pm

Det tør vist svagt antydes! Lidt som Danske Bank, der også måtte tigge aktionærerne om penge til at smide væk, som de plejer.

Det eneste, der kommer til at ske er, at de aktier bliver købt af banken selv for lånte penge.

Det gigantiske beløb på 7,5 milliarder euro svarer til omkring 10 procent af den spanske banks markedsværdi. Og førte til, at banken midlertidigt suspenderede handlen med aktierne på børsen i Madrid.

Var det 20% Danske Banks aktiekapital skulle "forhøjes" til - hvor mange af de aktier mon er kommet ud fra kapitalfondene og prakket pensionssparerne på, så de kan blive tabt på regulær og normal vis? Rent underslæb.

Eller som chefanalytiker Jens Peter Sørensen fra Danske Bank udtrykker det:

»Hvis det var sket sidste år ved den her tid, ville folk have sagt: Banken mangler kapital. Forfærdelig bank. Lad os sælge aktien. Men det er jo ikke tilfældet. Hvis der havde været det, ville vi have set det i Den Europæiske Centralbanks gennemsyn af den europæiske banksektor sidste efterår. Så meget kan banken ikke skjule«.
Selvfølgelig kan de da det! Det er sagt af en aktiv svindler i Danske Bank!

Her dumpede 25 banker i første omgang, mens Santander med glans bestod testen. 12 banker skaffede hurtigt den manglende kapital, så 13 banker stod tilbage med et problem, og nu er tallet nede på 8 banker.

Der er da ikke nogen, der tror på de stesstests!

At Danske Bank fik "tilført kapital" skyldes da, at egenkapitalen allerede var væk i Irland. Bankerne skal nu trække sig ud af andre lande - og det er dyrt, for de tab skal tages først.
Thomas
Thomas

Indlæg af Cirb Fre Jan 09, 2015 9:59 pm

Tjaa. Jeg endte med at placere mine opsparede midler i vestjysk bank.

1.3 % uden binding og med statsgaranti for sikkerheden er ikke helt dumt i en periode, hvor de institutionelle investorer åbenbart er tilfredse med ca det samme for 20 års binding.
En stor fordel ved deflation er at gevinsten er skattefri Smile

Med hensyn til Santander så er den vel for EU, hvad DB var for DK. Den kommer under ingen omstændigheder til at gå fallit - men det betyder ikke at den har en fremtid.

Mvh
Cirb

Indlæg af Thomas Fre Jan 09, 2015 11:30 pm

Cirb skrev:Tjaa. Jeg endte med at placere mine opsparede midler i vestjysk bank.

1.3 % uden binding og med statsgaranti for sikkerheden er ikke helt dumt i en periode, hvor de institutionelle investorer åbenbart er tilfredse med ca det samme for 20 års binding.

Med hensyn til Santander så er den vel for EU, hvad DB var for DK. Den kommer under ingen omstændigheder til at gå fallit - men det betyder ikke at den har en fremtid.

Mvh
Cirb
Den går ikke ned, men skal afvikles - problemet er at få indskyderne til at betale.
Thomas
Thomas

Indlæg af Gæst Fre Jan 09, 2015 11:38 pm

Cirb skrev:Tjaa. Jeg endte med at placere mine opsparede midler i vestjysk bank.

Mvh
Cirb

https://www.vestjyskbank.dk/opsparing/opsparingskonto.aspx

Renten er 0,3% op til 50.000 kr. og 1,35% over 50.000 kr. En nominel rente på 1,3% af hele beløbet kræver et indskud på 1.05 mio kr. og så har du ingen garanti for de sidste 300.000 kr.

Så din historie passer ikke

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum