Så faldt banen til Billund på plads.
Side 1 af 1
Så faldt banen til Billund på plads.
Noget tyder på, at der skal være tung transport til Skrydstrup.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Så faldt banen til Billund på plads.
Normalt lukker man skinnebåret trafik ned, hvis der intet kundegrundlag er. Så kommer der busser i stedet.
I Jylland er det åbenbart omvendt?
Hvis de alligevel skal spilde skatteborgernes penge, så synes jeg da, at de i stedet skulle grave en række store vandhuller for hver 10 km fugleflugtslinie fra Billund til Vejle og indsætte vandflyvere på ruten?
Det må også give flere lokale arbejdspladser?
/BF
I Jylland er det åbenbart omvendt?
Hvis de alligevel skal spilde skatteborgernes penge, så synes jeg da, at de i stedet skulle grave en række store vandhuller for hver 10 km fugleflugtslinie fra Billund til Vejle og indsætte vandflyvere på ruten?
Det må også give flere lokale arbejdspladser?
/BF
Gæst- Gæst
Billund Heathrow.
Væsentligt, fordi Billund skal være reserve til Kastrup.
Det er væsentligt, fordi det gør det muligt at afvikle lufttrafikken - også under vanskelige forhold - i Nordeuropa. Læg mærke til, at hverken Oslo eller Stockholm er nævnt.
Indtil vi får smidt svenskerne ud af SAS - så må vi klare os med måder at omgå dette på - det er klarere og klarere målsætningen: At lade SAS forsvinde, for vi har ikke tænkt os at betale socialhjælp til svenskerne.
Den jyske lufthavn har i forvejen ruter til de fleste af de store lufthavne med ruter videre ud i verden. Lufthansa flyver til Frankfurt, og Air France KLM har flere daglige afgange til Amsterdam og Paris, mens Turkish Airlines flyver til Istanbul og Brussels Airlines betjener Bruxelles.
Det er væsentligt, fordi det gør det muligt at afvikle lufttrafikken - også under vanskelige forhold - i Nordeuropa. Læg mærke til, at hverken Oslo eller Stockholm er nævnt.
Indtil vi får smidt svenskerne ud af SAS - så må vi klare os med måder at omgå dette på - det er klarere og klarere målsætningen: At lade SAS forsvinde, for vi har ikke tænkt os at betale socialhjælp til svenskerne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ja selvfølgelig!
Billund skal opgraders, så den kan tage de store fly.
Som f.eks. Condor.
Jeg tror så, at Vandel skal være hjemlufthavn for Spartan så de forsyninger, der skal videre til enhederne i de Baltiske lande og Polen kan blive fordelt. Jeg har stadig mit gæt på, at Danmark kommer til at stå for den "civile" fragtflyvning med Condor. Der er både landevejs- og jernbaneforbindelse.
Det vil passe udmærket med et par eskadriller Spartan og en eskadrille Condor. Det vil så også passe med en ledig flyvestation.
Det jeg bare tænker på er: Hvad har man tænkt sig at bruge Tirstrup til? Sherpa?
Som f.eks. Condor.
Jeg tror så, at Vandel skal være hjemlufthavn for Spartan så de forsyninger, der skal videre til enhederne i de Baltiske lande og Polen kan blive fordelt. Jeg har stadig mit gæt på, at Danmark kommer til at stå for den "civile" fragtflyvning med Condor. Der er både landevejs- og jernbaneforbindelse.
Det vil passe udmærket med et par eskadriller Spartan og en eskadrille Condor. Det vil så også passe med en ledig flyvestation.
Det jeg bare tænker på er: Hvad har man tænkt sig at bruge Tirstrup til? Sherpa?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Hvorfor vil jeg have de tunge transportfly til Billund og ikke Vandel?
Jeg tror ikke at banen i Vandel kan holde til fladetrykket fra en Condor f.eks.
En Condor har 20 hovedhjul - svarende til 6 tons pr. hjul af pålæsset vægt ved en last på 120 tons. Eller 7½ tons/hjul ved 150 tons.
En C-5 har 16 hovedhjul ~ 7½ tons/hjul ved 120 tons.
En Hercules har 4 hovedhjul ~ 5 tons pr.hjul af pålæsset vægt ved en last på 20 tons.
Det samme har en Spartan ~ 2½ tons pr. hjul ved en pålæsset vægt på 10 tons.
C-141 havde 8 hovedhjul ~ 3½ tons pr. hjul pålæsset vægt ved en last på 28½ tons.
Hertil kommer så, at de store interkontinentale transportere skal have brændsel med i rå mængder. Det er IKKE landingen, der er kritisk - det er starten, fordi under landingen, så er flyet meget lettere, da brændslet er brændt af.
Årsagen til at jeg nævner Starlifteren er: Jeg har set Starliftere på Billund. Jeg ved også, at man har brugt Condor fra Billund.
Sagt på en anden måde: Jeg tror ikke at banen i Vandel kan holde til de store transportfly - uanset. Jeg tror betonen vil knække under belastningen. Slitagen på en vej er proportional med kvadratet på aksel-trykket. Det er derfor at en lastbil med 10 tons akseltryk slider 100 gange mere på vejen end en personbil med et akseltryk på 1 ton.
Skal vi sige at hjultrykket for en strategisk transporter er dobbelt så stort som for en Hercules (hvilket nok er at være på den sikre side - jeg tror det er meget højere), så betyder det at banebelastningen for en strategisk transporter er ca. 4-5 gange højere.
Når nu de to stationer ligger så tæt på hinanden, så er der ikke nogen grund til at forstærke banen i Vandel, for det er der ikke brug for.
Vi skal jo ikke bruge penge bare for at bruge dem, skønt bankerne med deres fallerede spekulanter ville synes det var en udmærket idé.
En Condor har 20 hovedhjul - svarende til 6 tons pr. hjul af pålæsset vægt ved en last på 120 tons. Eller 7½ tons/hjul ved 150 tons.
En C-5 har 16 hovedhjul ~ 7½ tons/hjul ved 120 tons.
En Hercules har 4 hovedhjul ~ 5 tons pr.hjul af pålæsset vægt ved en last på 20 tons.
Det samme har en Spartan ~ 2½ tons pr. hjul ved en pålæsset vægt på 10 tons.
C-141 havde 8 hovedhjul ~ 3½ tons pr. hjul pålæsset vægt ved en last på 28½ tons.
Hertil kommer så, at de store interkontinentale transportere skal have brændsel med i rå mængder. Det er IKKE landingen, der er kritisk - det er starten, fordi under landingen, så er flyet meget lettere, da brændslet er brændt af.
Årsagen til at jeg nævner Starlifteren er: Jeg har set Starliftere på Billund. Jeg ved også, at man har brugt Condor fra Billund.
Sagt på en anden måde: Jeg tror ikke at banen i Vandel kan holde til de store transportfly - uanset. Jeg tror betonen vil knække under belastningen. Slitagen på en vej er proportional med kvadratet på aksel-trykket. Det er derfor at en lastbil med 10 tons akseltryk slider 100 gange mere på vejen end en personbil med et akseltryk på 1 ton.
Skal vi sige at hjultrykket for en strategisk transporter er dobbelt så stort som for en Hercules (hvilket nok er at være på den sikre side - jeg tror det er meget højere), så betyder det at banebelastningen for en strategisk transporter er ca. 4-5 gange højere.
Når nu de to stationer ligger så tæt på hinanden, så er der ikke nogen grund til at forstærke banen i Vandel, for det er der ikke brug for.
Vi skal jo ikke bruge penge bare for at bruge dem, skønt bankerne med deres fallerede spekulanter ville synes det var en udmærket idé.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Gad vide, hvorfor
EGENTLIG, der er den personaleomsætning?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Tjaaa....
Hvad er 20' containere andet end store Legoklodser?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lech Walesa til Billund.
Meget lidt overraskende for den faste læser af dette forum.
Der er jo tale om at man skal kunne forsyne de danske enheder fra luften - ikke med brændsel og mellemmadder; men ammunition.
Vi skal nok få den transporteskadrille Spartan. Der er jo plads nok - og piloterne fra Cimber.
Der er jo tale om at man skal kunne forsyne de danske enheder fra luften - ikke med brændsel og mellemmadder; men ammunition.
Vi skal nok få den transporteskadrille Spartan. Der er jo plads nok - og piloterne fra Cimber.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Røde partier vil droppe togbane til Billund.
Hvilket ikke undrer nogen - forhåbentlig.
Det var jo noget Dansk Folkeparti fik med i forliget - formentlig for at nogle af Nordea's nødlidende (sådan er de jo) udlån kunne blive eksproprieret.
Det har nok noget at gøre med, at de svenske terrorister (sådan er svenskere jo - terrorister) i Kastrup er kommet under kontrol? Det skulle være muligt, fordi skolelærere - som andre nazisvin - ikke dur til noget.
Det har Lars Løkke da vidst hele tiden; nemlig at der i detailplanlægningen meget hurtigt ville vise sig uoverstigelige problemer. Det med de samfundsøkonomiske "beregninger" skulle vise det? Som gammel budgetsvindler, så kan man få samfundsøkonomiske beregninger til at vise, hvad det skal være indenfor særdeles vide rammer. Det var kun et vandkraftværk ved Jakobshavn, der trods, man stod på hovedet ikke kunne tænkes på nogen måde at kunne forsvares. Ellers....
Det var jo noget Dansk Folkeparti fik med i forliget - formentlig for at nogle af Nordea's nødlidende (sådan er de jo) udlån kunne blive eksproprieret.
Det har nok noget at gøre med, at de svenske terrorister (sådan er svenskere jo - terrorister) i Kastrup er kommet under kontrol? Det skulle være muligt, fordi skolelærere - som andre nazisvin - ikke dur til noget.
Det har Lars Løkke da vidst hele tiden; nemlig at der i detailplanlægningen meget hurtigt ville vise sig uoverstigelige problemer. Det med de samfundsøkonomiske "beregninger" skulle vise det? Som gammel budgetsvindler, så kan man få samfundsøkonomiske beregninger til at vise, hvad det skal være indenfor særdeles vide rammer. Det var kun et vandkraftværk ved Jakobshavn, der trods, man stod på hovedet ikke kunne tænkes på nogen måde at kunne forsvares. Ellers....
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Artilleri
» Det faldt nok på plads nogenlunde som det kunne.
» Danske Banks dødedans.
» Skattelettelser har IKKE sat gang i forbruget.
» Så kom kineserne på banen.
» Det faldt nok på plads nogenlunde som det kunne.
» Danske Banks dødedans.
» Skattelettelser har IKKE sat gang i forbruget.
» Så kom kineserne på banen.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum