Jernbane
2 deltagere
Side 1 af 1
Jernbane
Se det er jo en del af det større projekt.
Det skal hænge sammen med Polen og Tyskland - formentlig kommer der også en HVDC ledning med i dette.
Det skal hænge sammen med Polen og Tyskland - formentlig kommer der også en HVDC ledning med i dette.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Se vi skal have Litauen, Letland og Estland med.
Thomas skrev:Se det er jo en del af det større projekt.
Det skal hænge sammen med Polen og Tyskland - formentlig kommer der også en HVDC ledning med i dette.
Litauen giver sig.
Problemet er, at på Berlin - Skt. Petersborg banen, så ligger Vilnius på en sidelinje: Dvs. Vilnius - Minsk - Kiev. Den strækning er tiden slet ikke moden til endnu.
At Vilnius - Kaunas så skal finansieres af Litauen selv - det er sådan set fair nok, for strækningen Klaipeda - Vilnius er Litauens handelsrute. Om Königsberg så nogen sinde igen kommer nogen vegne, det er svært at sige - jeg tvivler.
Det væsentlige er at komme væk fra østeuropæisk sporvidde, så man ikke bliver rodet ind i de russiske baner, der aldrig kommer til at virke - og med aldrig, så mener jeg: Nogen sinde.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det var nok ikke tilfældigt at Hellepigen snakkede med Merkel
Femarnsund broer.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Jernbane
[quote="klogeaage 35"].
Mere jernbane
Tak for indlæg.
Jeg har godt set det; men jeg tror ikke på den. Fordi taler vi rigtig tung transport, så er jernbane ikke det billigste. Der skal dæleme mange futtog til at tømme en MMM-klasse. Efterhånden som råstofudvindingen falder - der er ikke brug for mere stål til at bygge byer uden indbyggere i Kina - så vil tonsene falde.
APM har set rigtigt: Det er på set og vis de samme varer der fragtes frem og tilbage. Underleverandører skal også have deres underleverandører. Køber Du en Toyota i dag, så er der ikke mange af stumperne i den, der er lavet i Japan. Det var sådan set det, der aflivede Detroit som bilby. En ting var selve bilfabrikkerne, der ikke kunne klare sig; mere relevant var nok, at alle underleverandørerne heller ikke kunne forblive konkurrencedygtige.
Der er jo en grund til, at det hed silkevejen - silke er som bekendt let! Brugtes i faldskærme.
Det andet er: Hvilken speditør tør sende sine varer gennem Rusland? De har det med at blive væk! Helt væk!
Mere jernbane
Tak for indlæg.
Jeg har godt set det; men jeg tror ikke på den. Fordi taler vi rigtig tung transport, så er jernbane ikke det billigste. Der skal dæleme mange futtog til at tømme en MMM-klasse. Efterhånden som råstofudvindingen falder - der er ikke brug for mere stål til at bygge byer uden indbyggere i Kina - så vil tonsene falde.
APM har set rigtigt: Det er på set og vis de samme varer der fragtes frem og tilbage. Underleverandører skal også have deres underleverandører. Køber Du en Toyota i dag, så er der ikke mange af stumperne i den, der er lavet i Japan. Det var sådan set det, der aflivede Detroit som bilby. En ting var selve bilfabrikkerne, der ikke kunne klare sig; mere relevant var nok, at alle underleverandørerne heller ikke kunne forblive konkurrencedygtige.
Der er jo en grund til, at det hed silkevejen - silke er som bekendt let! Brugtes i faldskærme.
Det andet er: Hvilken speditør tør sende sine varer gennem Rusland? De har det med at blive væk! Helt væk!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
DF og Vejlefjordsbroen.
Lige præcis!
Se fidusen med Togplanen er, at man får transitlastbilerne væk fra motorvejene. Der skal også være togtrafik, så Billund/Vandel kan bruges som reserve for Kastrup - uden, at nogen bliver alvorligt generet af det.
Ellers skal man ikke køre passagerer med tog: De skal køre i deres billigere bil - meget mere samfundsøkonomisk.
Passagertrafikken i tog er alene ind og ud af Hovedstaden - resten er en vits.
En ny togbro er ikke afgørende for os, især når Togfond DK ikke ligefrem bugner af penge. Vi har ikke fået den finansiering, vi havde håbet på, siger transportordfører Kim Christiansen (DF) til Jyllands-Posten lørdag.
- Det er ikke afgørende for os, om rejsetiden mellem to af byerne bliver 60 eller 70 minutter, siger han.
Se fidusen med Togplanen er, at man får transitlastbilerne væk fra motorvejene. Der skal også være togtrafik, så Billund/Vandel kan bruges som reserve for Kastrup - uden, at nogen bliver alvorligt generet af det.
Ellers skal man ikke køre passagerer med tog: De skal køre i deres billigere bil - meget mere samfundsøkonomisk.
Passagertrafikken i tog er alene ind og ud af Hovedstaden - resten er en vits.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det har prøjserne været lang tid om.
at få det renoveret; men de er altså ikke gået i gang endnu.
Passagertrafikken er det mindste: Det er Hamborg Maschen - dvs. godbanegården.
Passagertrafikken er det mindste: Det er Hamborg Maschen - dvs. godbanegården.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Århus skal være transithavnen
Man skal bruge jernbaneforbindelsen til Tyskland.
Fidusen er, at man godt kan besejle Århus med store skibe - men det kræver, at man ved, hvad man foretager sig.
Pointen er, at man skal have en havn til gods, der IKKE skal ind i Østersøen.
Nu er han tilbage i Danmark, hvor han fra sit kontor på Aarhus Havn kan skue ud over en containerterminal, som igennem de senere år støt og roligt har øget omsætningen af containere - nemlig fra 399.000 TEU i 2012 til 442.000 sidste år.
Fidusen er, at man godt kan besejle Århus med store skibe - men det kræver, at man ved, hvad man foretager sig.
Pointen er, at man skal have en havn til gods, der IKKE skal ind i Østersøen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Jernbane
Nu sker der noget
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Åh... ja, og nej!
klogeaage 35 skrev:Nu sker der noget
Problemet med den løsning er, at den løser ikke det fundamentale problem med rangering; nemlig at godset først skal sorteres efter retning og derefter destination! Hensigten med jernbane er at få lastbilerne væk fra europas motorveje og indspare chaufføren. Om transporttiden er lidt kortere eller længere er egentlig ikke noget problem: Kartofler, trækævler og jernskrot er faktisk ret tålmodigt!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» DF: Jernbane til Legoland!
» Billund, jernbane og Boeing 787
» Den transsibiriske jernbane saboteret.
» Billund, jernbane og Boeing 787
» Den transsibiriske jernbane saboteret.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum