Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvornår bliver Putin afsat?

Go down

Hvornår bliver Putin afsat? Empty Hvornår bliver Putin afsat?

Indlæg af Thomas Fre Apr 04, 2014 1:39 am

Noget enig med konklusionen.

Jeg vil imidlertid være forsigtig med at sætte dato på. Men skal vi sige det sådan: Putin har ikke noget, der hedder "på langt sigt".

Der er da kommet det ud af det, at man fik fjernet de ukrainske atomvåben - noget man reelt er fortsat med al den stund, at jeg ikke har set hvor de Condor er flyttet hen.
Det jeg undrer mig over er, hvorfor Putin dog vil eje den hvide elefant til Ukraine.

Jeg er så ikke enig i vurderingen af Anders Fogh Rasmussen.

Ser man på de indsatser, der er gjort, så passer de ganske udmærket ind i et Europæisk forsvarskoncept: Nemlig små og slagkraftige styrker med meget stor mobilitet - både strategisk; men også taktisk. Vi taler om, at man kan koncentrere styrker en hel del hurtigere end russerne.

Det er muligvis planen: Hvis Putin ikke tænker sig MEGET godt om, så kunne en invasion fra f.eks. Estland med noget, der minder om en 3-4 marinebataljoner vade lige ind i Skt. Petersborg.
Det er i hvert fald et scenarie, som man - forhåbentlig - overvejer i den russiske generalstab. De vigtigste planer er dem, der aldrig bliver udført - og som forkastes.
Vil det kunne lade sig gøre? Tjo... hvorfor ikke: En pæn portion af det Putin kan skrabe sammen det står sgu i Ukraine! Hvad vil Putin sætte ind mod en besættelse af Skt. Petersborg f.eks. Tropper kan ikke flyttes dertil hurtigt nok!
Hvis man ikke møder modstand, så skal der ikke ret meget til!

Indtil videre, så er det klogeste nok at lade Putin vikle sig selv ud af de problemer, han har viklet sig ind i. Putin har IKKE RÅD til for alvor at udfordre Nato.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum