Så er Condor'en landet.
2 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Iqaluit, Canada.
Der er noget mystisk her!
Den starter fra Zürich:
En ombytningsmotor??? Til en 777? Det er en GE-90.
Jeg kan ikke se registreringsnummeret; men lad os bare gå ud fra, at det er det samme fly - rent fysisk.
Nu er Iqaluit ikke ligefrem Kastrup - det er faktisk derude, hvor kragerne ikke alene er vendt; man véd end ikke, hvad en krage er!
Ok, den har en 8.500'-9.000' landingsbane - og er formentlig en anderkendt alternativ lufthavn.
Prøv at slå op på Google Earth: 63°45'19.60"N 68°32'39.11"V . Hvad står der? Ganske rigtigt: En Globemaster III!!!
Jeg havde ellers opgivet, at Ukraine fik deres Condor tilbage fra Rusland; men her foregår afgjort noget meget mærkeligt. At IMF kunne sende USD til Ukraine går endda - men så kan de penge sidde fast i sanktionerne. Læg mærke til, at Obama som noget af det sidste belagte Rusland med yderligere sanktioner - dvs. en penge overførsel kan ikke gå via USD - og næppe heller via EUR - direkte.
Her kommer så salget af 7-8 mia. DKK obligationer ½ % - 2027 ind i billedet. Jeg har set, at der er solgt for yderligere en milliard i ombytningsobligationer. Den ombytning er så mod 7% - 2024. En obligation, der står til at miste massivt med kursværdi, hvorfor en fornuftig pris skulle være til at opnå. De obligationer kommer formentlig fra en eller anden pensionskasse, der har haft dem i beholdningen: Holdes til udløb (ellers kan det ses i regnskabet).
Der må altså have været en betydelig merpris for at få dem lokket fra en pensionskasse; men pris er jo altid et argument.
Man KUNNE gå via DKK, CAD og så til EUR.
Men nu er vi ude i spekulationerne - langt ude; men nogen vil ikke ligefrem reklamere. Gazprom vil givetvis være i en situation, hvor de endog meget gerne vil have lånet til Ukraine kaldt tilbage. Hvad genoptagelsen af fjendtlighederne angår - jeg er ikke sikker på, at der er nogen forbindelse.
Den starter fra Zürich:
Published on Feb 4, 2017
Antonov Airlines | UR-82007 | Antonov An-124-100 Ruslan | Callsign: ADB/Antonov 2028 | Flight: Zurich-Iqaluit | Freight: 1 engine for Swiss Boeing 777 |
En ombytningsmotor??? Til en 777? Det er en GE-90.
Jeg kan ikke se registreringsnummeret; men lad os bare gå ud fra, at det er det samme fly - rent fysisk.
Published on Feb 4, 2017
An Antonov An-124 from Zurich landing at Iqaluit with a replacement engine for a SWISS Boeing 777-300ER
Nu er Iqaluit ikke ligefrem Kastrup - det er faktisk derude, hvor kragerne ikke alene er vendt; man véd end ikke, hvad en krage er!
Ok, den har en 8.500'-9.000' landingsbane - og er formentlig en anderkendt alternativ lufthavn.
Prøv at slå op på Google Earth: 63°45'19.60"N 68°32'39.11"V . Hvad står der? Ganske rigtigt: En Globemaster III!!!
Jeg havde ellers opgivet, at Ukraine fik deres Condor tilbage fra Rusland; men her foregår afgjort noget meget mærkeligt. At IMF kunne sende USD til Ukraine går endda - men så kan de penge sidde fast i sanktionerne. Læg mærke til, at Obama som noget af det sidste belagte Rusland med yderligere sanktioner - dvs. en penge overførsel kan ikke gå via USD - og næppe heller via EUR - direkte.
Her kommer så salget af 7-8 mia. DKK obligationer ½ % - 2027 ind i billedet. Jeg har set, at der er solgt for yderligere en milliard i ombytningsobligationer. Den ombytning er så mod 7% - 2024. En obligation, der står til at miste massivt med kursværdi, hvorfor en fornuftig pris skulle være til at opnå. De obligationer kommer formentlig fra en eller anden pensionskasse, der har haft dem i beholdningen: Holdes til udløb (ellers kan det ses i regnskabet).
Der må altså have været en betydelig merpris for at få dem lokket fra en pensionskasse; men pris er jo altid et argument.
Man KUNNE gå via DKK, CAD og så til EUR.
Men nu er vi ude i spekulationerne - langt ude; men nogen vil ikke ligefrem reklamere. Gazprom vil givetvis være i en situation, hvor de endog meget gerne vil have lånet til Ukraine kaldt tilbage. Hvad genoptagelsen af fjendtlighederne angår - jeg er ikke sikker på, at der er nogen forbindelse.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Zagreb
Ligger lige på motorvejen til Budapest.
som her
Kan være, at det er for at få dem Ukrainsk registreret - fra russisk. Det er så en testflyvning på lufthavnen - om den er anvendelig - under hvilke forhold.
som her
Kan være, at det er for at få dem Ukrainsk registreret - fra russisk. Det er så en testflyvning på lufthavnen - om den er anvendelig - under hvilke forhold.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Torrejon?
Ligger ikke så langt fra Madrid.
Lad så være, at der måske er en overfortolkning af entusiasten; fordi på filmen trækker den allerede kondensstriber, men så langt fra Rota ligger det altså heller ikke. Desuden er der fra enden af landingsbanen faktisk ret så god adgang til motorvejen - på Torrejon - altså.
Som jeg ser det, så er man stadig under udprøvning af: Hvad der kan lade sig gøre? Hvad der er hensigtsmæssigt at gøre?
Der kan selvfølgelig være tale om en vildledningsoperation; men så har man altså haft hænderne dybt i foret - for ikke at tale om en pæn planlægningsindsats.
Der er så heller ikke megen tvivl om, at russerne slår sig gevaldigt i tøjret mht. at udlevere de fly. Hvis de underlige kaprioler omkring statsobligationerne er en indikator, så er det kostbart for russerne.
Hvad, der er mere underligt: En oldgammel Cock på Leipzig!
Der er så en kontraktlig forpligtigelse til at have transportfly i Leipzig for Antonov Airlines.
Men det er første gang, jeg har set en Cock i Antonov Airlines bemaling. Det er så meget desto mere mærkeligt, at den overhovedet flyver. Man har så nok ikke så meget imod det, fordi det er nok den, som russerne bruger til at flytte Iskander rundt med - og jo mere man river de motorer i stykker, jo bedre.
Lad så være, at der måske er en overfortolkning af entusiasten; fordi på filmen trækker den allerede kondensstriber, men så langt fra Rota ligger det altså heller ikke. Desuden er der fra enden af landingsbanen faktisk ret så god adgang til motorvejen - på Torrejon - altså.
Som jeg ser det, så er man stadig under udprøvning af: Hvad der kan lade sig gøre? Hvad der er hensigtsmæssigt at gøre?
Der kan selvfølgelig være tale om en vildledningsoperation; men så har man altså haft hænderne dybt i foret - for ikke at tale om en pæn planlægningsindsats.
Der er så heller ikke megen tvivl om, at russerne slår sig gevaldigt i tøjret mht. at udlevere de fly. Hvis de underlige kaprioler omkring statsobligationerne er en indikator, så er det kostbart for russerne.
Hvad, der er mere underligt: En oldgammel Cock på Leipzig!
Der er så en kontraktlig forpligtigelse til at have transportfly i Leipzig for Antonov Airlines.
Men det er første gang, jeg har set en Cock i Antonov Airlines bemaling. Det er så meget desto mere mærkeligt, at den overhovedet flyver. Man har så nok ikke så meget imod det, fordi det er nok den, som russerne bruger til at flytte Iskander rundt med - og jo mere man river de motorer i stykker, jo bedre.
Sidst rettet af Thomas Man Feb 27, 2017 4:15 pm, rettet 1 gang
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lad os se
om Vestager ikke kan få rystet de Condor løs fra Gazprom.
Det skulle ikke undre mig.
Det skulle ikke undre mig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Condor på Gander.
Det kan godt være at jeg er skør; men der er tydeligt nogle flyentusiaster dér, der åbenbart giver en ganske god dækning af trafikken på Gander i New Foundland, Canada.
*) Blå: Antonov Airlines. Rød: Volga-Dnepr.
Hmmm.....
Upload dato: |
19/3 2017 RA-82042 |
9/12 2016 UR-82009 |
5/8 2016 UR-82009 |
1/4 2016 UR-82007 |
3/3 2016 RA-82042 |
21/1 2016 RA-82078 |
1/12 2015 RA-82081 |
27/6 2015 RA-82044 |
8/3 2015 UR-82073 |
19/8 2014 RA-82079 |
13/5 2014 UR-82009 |
Hmmm.....
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Skal vi gætte på at Løkke får landet denne?
Ros fra Ukraines præsident.
Hvornår får vi så de Condor?
Jeg har jo bemærket, at de fleste af dem tilsyneladende er kommet tilbage på Ukrainsk register.
Det var så nok det, der gjorde Trump og Mattis så glade for Løkke. De skal sgu' ikke fortælle nogen noget om, hvordan man kører et sogneråd:
IMF diskuterer næste tranche på 1 mia euro.
Poroshenko....
Altså: En C-17 koster godt 200 mio. USD. Dvs. 7 koster ca. 10 mia. kr. Der skal så laves noget ved dem: Det kunne være de 7
Cathay Pacific.
Skal vi gætte på, at de går til Storbritannien?
De har 8 Globemaster III og byggede i sin tid 10 af de skrækkelige Belfast, det skulle dække behovet. Så kan man sælge de 8 Globemaster tilbage til USA, Canada skal nu nok have et par af dem.
Med værkstedsreserve går der 7 på en eskadrille.
Det er de andre 6, jeg tænker på.
3 skulle dække dem på Pápa i Ungarn. 3 dækker så rigeligt Nordatlantens behov.
Det betyder så også, at man kan sælge en eskadrille Globemaster tilbage til USA.
Porosjenko beskrev på pressemødet Danmark som en »nøglepartner i EU« og understregede, at han er klar til at udvide det militære samarbejde.
»Vores venner udgør en stærk og pålidelig støtte. Ikke kun i forbindelse med sanktioner over for Rusland, men også ved at motivere Rusland til at komme til forhandlingsbordet,« sagde han og sendte en direkte opfordring til Moskva:
»Stop med at dræbe ukrainere og træk jeres tropper ud af ukrainsk territorium.«
Hvornår får vi så de Condor?
Jeg har jo bemærket, at de fleste af dem tilsyneladende er kommet tilbage på Ukrainsk register.
Det var så nok det, der gjorde Trump og Mattis så glade for Løkke. De skal sgu' ikke fortælle nogen noget om, hvordan man kører et sogneråd:
IMF diskuterer næste tranche på 1 mia euro.
Poroshenko....
Altså: En C-17 koster godt 200 mio. USD. Dvs. 7 koster ca. 10 mia. kr. Der skal så laves noget ved dem: Det kunne være de 7
Cathay Pacific.
Skal vi gætte på, at de går til Storbritannien?
De har 8 Globemaster III og byggede i sin tid 10 af de skrækkelige Belfast, det skulle dække behovet. Så kan man sælge de 8 Globemaster tilbage til USA, Canada skal nu nok have et par af dem.
Med værkstedsreserve går der 7 på en eskadrille.
Det er de andre 6, jeg tænker på.
3 skulle dække dem på Pápa i Ungarn. 3 dækker så rigeligt Nordatlantens behov.
Det betyder så også, at man kan sælge en eskadrille Globemaster tilbage til USA.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Hmmm....
Jeg har hørt om pirater, der har en papegøje som kæledyr; men....
Hvis man virkelig render rundt med en kæmpe ådselsgrib på skulderen, så er det nok ikke en person, man skal lægge sig ud med!
Hvis man virkelig render rundt med en kæmpe ådselsgrib på skulderen, så er det nok ikke en person, man skal lægge sig ud med!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Et lidt ældre interview
Fra marts 2017
Det jeg snublede over er:
Man har faktisk en eskadrille Galaxy parat - man mangler bare pengene til dem.
Det vil passe udmærket, hvis Danmark fik en eskadrille Globemaster (fordi Nato-infrastrukturprogrammet virker IKKE).
Baggrunden er, at Globemaster har ikke rækkevidden i Stillehavet; men det har Galaxy.
Men så kommer vi tilbage til spørgsmålet om finansiering.
Det jeg snublede over er:
Man har faktisk en eskadrille Galaxy parat - man mangler bare pengene til dem.
Det vil passe udmærket, hvis Danmark fik en eskadrille Globemaster (fordi Nato-infrastrukturprogrammet virker IKKE).
Baggrunden er, at Globemaster har ikke rækkevidden i Stillehavet; men det har Galaxy.
Men så kommer vi tilbage til spørgsmålet om finansiering.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeg hørte, at man sammenlægger Para's og Royal Marines.
Jo, jeg tror på, at vi får de Globemaster - efterhånden.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er ikke bare mig,
der har Condor på hjernen.
Det, der er det egentlige problem - så vidt, jeg kan se - er: De Condor er afgørende for at Putin kan udskifte sine interkontinentale missiler med noget tidssvarende. Uden Condor har Rusland heller ikke muligheden for at flytte sine missiler rundt indenfor Rusland.
Det, der er det egentlige problem - så vidt, jeg kan se - er: De Condor er afgørende for at Putin kan udskifte sine interkontinentale missiler med noget tidssvarende. Uden Condor har Rusland heller ikke muligheden for at flytte sine missiler rundt indenfor Rusland.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er en lidt kringlet vej!
Fly ordrer for 245 mia. kr. annulleres.
Sagen er nok så meget, at Rusland og Iran vil have fat i jetmotorerne til pumper i gasledningerne.
Det har gennem snart en del år været noget, der har luret. CF6-motorer er ikke til at opdrive brugte og brugte 747 med dem er heller ikke længe på markedet.
Rusland havde tænkt sig at bruge Iran til at købe teknologien.
Det vil ikke være noget tab for industri og erhvervsliv.
En ting er i hvert fald sikkert: Man skal ikke have tidssvarende motorer på Condor - eller på Blackjack: Det har vi prøvet før med uheldigt resultat.
Det er fortrinsvis Ruslands strategiske kernevåbenkapacitet, der skal lammes.
Sagen er nok så meget, at Rusland og Iran vil have fat i jetmotorerne til pumper i gasledningerne.
Det har gennem snart en del år været noget, der har luret. CF6-motorer er ikke til at opdrive brugte og brugte 747 med dem er heller ikke længe på markedet.
Rusland havde tænkt sig at bruge Iran til at købe teknologien.
Det vil ikke være noget tab for industri og erhvervsliv.
En ting er i hvert fald sikkert: Man skal ikke have tidssvarende motorer på Condor - eller på Blackjack: Det har vi prøvet før med uheldigt resultat.
Det er fortrinsvis Ruslands strategiske kernevåbenkapacitet, der skal lammes.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
USA lejer Condor fra Volga Dnepr
Om ikke andet, så véd man hvor det fly er - og er ikke beskæftiget med at flytte rundt på russiske missiler til steder, hvor man ikke vil have dem.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Større renovering
Har du set dette?
Hmmmm underligt, men video er lige under den vandforskrækkede
Hmmmm underligt, men video er lige under den vandforskrækkede
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Tak,nej, jeg havde ikke set den.
klogeaage 35 skrev:Har du set dette?
Hmmmm underligt, men video er lige under den vandforskrækkede
Jeg kan ikke sige, at det undrer mig. Motorerne har altid været et ømt punkt på russiske fly. Jeg forstår så ikke, at næsehjulet også går i spagat.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er så Cossack
Dvs. An-225.
Video'en er oploaded for 2 dage siden. Hvornår den er optaget er ikke angivet. Den er ikke specielt tungt lastet of motorerne bliver ikke pisket.
Den letter fra Brize Norton i England.
Hvis den er aktuel, så forklarer det måske, hvorfor de britiske C-17 undgik Tyskland? Man ville ikke have, at forrædere skulle se (og den er svær at overse) den eneste Cossack.
Det undrer mig bare hvad den er fløjet med .... det vejer ikke noget særligt - og som sådan må lasten fylde en hel del.
En anden mulighed er, at den har ikke fuld tank - langt fra.
Boris Johnson beder britiske borgere om at rejse hjem. Hmmm... måske véd han noget andre ikke gør?
Det rejser så NÆSTE spørgsmål? Hvad kom Cossack til Storbritannien MED???
Den lader ikke til at have noget særligt med sig, da den tager af sted, så hvorfor er den fløjet til England?
Det er næppe den Ukrainske guldreserve, fordi den udgør kun pjattede 26½ tons. Det må altså være noget andet af betydelig værdi museernes samlinger - hvad de så end er?
Video'en er oploaded for 2 dage siden. Hvornår den er optaget er ikke angivet. Den er ikke specielt tungt lastet of motorerne bliver ikke pisket.
Den letter fra Brize Norton i England.
Hvis den er aktuel, så forklarer det måske, hvorfor de britiske C-17 undgik Tyskland? Man ville ikke have, at forrædere skulle se (og den er svær at overse) den eneste Cossack.
Det undrer mig bare hvad den er fløjet med .... det vejer ikke noget særligt - og som sådan må lasten fylde en hel del.
En anden mulighed er, at den har ikke fuld tank - langt fra.
Boris Johnson beder britiske borgere om at rejse hjem. Hmmm... måske véd han noget andre ikke gør?
Det rejser så NÆSTE spørgsmål? Hvad kom Cossack til Storbritannien MED???
Den lader ikke til at have noget særligt med sig, da den tager af sted, så hvorfor er den fløjet til England?
Det er næppe den Ukrainske guldreserve, fordi den udgør kun pjattede 26½ tons. Det må altså være noget andet af betydelig værdi museernes samlinger - hvad de så end er?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Helt rigtigt!
Det drejer sig om at holde Condor ude af Putins ulækre poter.
Det ender med, at vi får en ultra-tung transport-eskadrille. Danmark/Norge?
Det ender med, at vi får en ultra-tung transport-eskadrille. Danmark/Norge?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er ikke bare lystyachter, der bliver beslaglagt
Canada arresterer en Volga-Dniepr sådan.
Muligvis skal Ukraine bruges til at canadierne lægger deres klamme hånd på Condor - de kan overføres, som betaling for våbenleverancer?
Muligvis skal Ukraine bruges til at canadierne lægger deres klamme hånd på Condor - de kan overføres, som betaling for våbenleverancer?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det var som jeg formodede:
Nemlig at de 12 Condor i russisk tjeneste er beslaglagt - uden luftdygtighedsbevis.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Historien om Økonomidebatten
» PMs og e-mail
» Ukraine: Så kom silkehandskerne af!
» Hvordan er den sag dog landet på SIØK's bord?
» Investeringerne flygter ud af landet.
» PMs og e-mail
» Ukraine: Så kom silkehandskerne af!
» Hvordan er den sag dog landet på SIØK's bord?
» Investeringerne flygter ud af landet.
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum