Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Torms venner

+9
litl_big_chickn
S.E.L
Esbjerg
Hardy Weinberg
SortKaffe
peter777
Overformynderiet
cej
Poulantzas
13 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Torms venner Empty Torms venner

Indlæg af Poulantzas Man Okt 27, 2008 12:49 pm

For at trakke lidt af det sjove ud af boligdeba.... øhhhh en anden debatside. Så kunne det være lidt sjovt, at kigge lidt på torm aktien ud fra HCN aka DoomsdayX megen snakken D/S Torm:

Er der nogen herinde, som har overveje at købe disse aktier eller er det et "no go"

http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=206623

Jeg købte 200 stk i fredags til kurs 78 og kunne da godt finde på at købe 200 igen senere i uge.

Ergo er det ikke de store penge, som jeg køber for. Da man skal kunne tåle at tabe dem Rolling Eyes men skulle man tror på HCN, så er der gode perspektiver på sigt. cheers

Er jeg den eneste herinde, som overveje hans råd?
Eller har I fulgt hans råd og hvor mange ligger I inde med?

Poulantzas

Antal indlæg : 12
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af cej Man Okt 27, 2008 1:15 pm

Jeg overvejer det skam også.Men som markedet er lige nu så er det ingen garanti for høj aktiekurs at et firma ligefrem giver overskud. Så man skal nok investere i dem på langt sigt.

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Poulantzas Man Okt 27, 2008 1:29 pm

For at tage en af HCN pointer, som var det vel at man i princippet kunne købe Torm for 6 mia kr. (idag 5,2 mia kr.) og således have en virksomhed som i 2007 gav 2 mia kr. i indtægter eller noget i den stil.

Jeg har ikke meget forstand på aktiemarkedet, men kunne da godt undvære pengene til en lille vinterferie i 2009, hvis det kunne give en jordomrejse i 2015...

Nu var Torm en af favoritterne på boligdebatten.dk, så det kunne være sjovt også at følge den her...

Poulantzas

Antal indlæg : 12
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Overformynderiet Man Okt 27, 2008 1:41 pm

Købte selv 1.000 Torm aktier til kurs 104, og venter nu på at markedet falder til ro og regner med at inkassere en betydelig gevinst når der står 2012 i kalenderen, jeg er i den overbevisning at markedet stabilisere sig over de næste to år og vi så ser en positiv fremgang fra 2010 af igen.

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af peter777 Man Okt 27, 2008 1:50 pm

Jeg købte ... for 30.000 kroner til kurs 87, ved ikke rigtig hvor mange styk det er. Men jeg synes ikke specielt jeg lige vil opkøbe mere, fordi jeg kan se at tingene ikke er bundet endnu, og fordi det trods alt er generende at have et tab stående.
Jeg køber ikke flere, netop fordi jeg ikke vil presses til et salg.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af SortKaffe Man Okt 27, 2008 4:11 pm

Jegt købte 1000 stk til 74½ i fredags. Dårlig investering.

Men hva, så har osse prøvet at tabe penge. Ubehagelig fornemning jocolor
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Man Okt 27, 2008 4:43 pm

Torm er helt sikkert meget billig set udfra normale fundamentale anlalyser af indtjening, indre værdi, egenkapital osv.

Men mit råd må også være at give aktien tid til at danne en mere tydelig bund og først supplere yderligere når trenden vender. For som Peter777 siger så er det generende at se på de røde tal i porteføljen og der er ingen (selv ikke hcgn Wink ) der ved hvor langt kursen kommer ned.

Her kunne man evt. støtte sig til glidende gennemsnit, såsom det 200
dages glidende snit.

Er selv med i Torms venner med 680 stk a 92 bobs

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Esbjerg Man Okt 27, 2008 7:12 pm

Købte i fredags for 100k til 78. Og det har jo tydeligvis været en skidt investering so far. Det har jeg dog ikke det store problem med på den lidt længere bane...... medmindre vi kommer til at opleve en total nedsmeltning af markedet.

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af S.E.L Man Okt 27, 2008 9:01 pm

købte for et par uger siden :-) 688 stk a 86.50

S.E.L

Antal indlæg : 1
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af SortKaffe Man Okt 27, 2008 10:44 pm

Prøv lige og chekke Torms kurs før boblen: så'en ca en 12 til 15 stykker. Det var altså i 2003 affraid
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Man Okt 27, 2008 10:55 pm

Ja på det lange månedschart kan man se en tydelig SHS formation, der kunne give et kurstarget på omkring 50 kr.

http://investing.businessweek.com/research/stocks/charts/charts.asp?symbol=TORM.CO

Er der nogen der gider at finde historiske nøgletal på Torm? Gerne også tilbage fra før "boblen". På den måde ville vi bedre kunne vurdere rimeligheden af den nuværende kurs i forhold til den historiske.

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Overformynderiet Tors Okt 30, 2008 2:36 pm

Torm


Torm ligger med en dejlig fornuftig stigning i dag Smile Var lige oppe og runde de 12% før den faldt lidt igen.

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Esbjerg Tors Okt 30, 2008 4:42 pm

Ja, det er noget rigtig skidt What a Face

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af peter777 Fre Okt 31, 2008 6:20 pm

Meget lækker graf lige at kunne klikke ind på, Hardy Weinberg. Jeg så lige, at den ligger i 91. Så er jeg i positiv igen Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Fre Okt 31, 2008 7:22 pm

Peter, ja jeg synes at chartsene på businessweek fungerer rigtigt fint. Man kan selv vælge tidsperiode og om det skal være candlesticks pr. 3m, 5m, 15m,1hour, daily, weekly. Og man kan lægge moving averages indover graferne.

Jeg solgte faktisk mine Torm i dag i kurs 90. Dvs. jeg tjente en skilling på de 600 aktier jeg havde købt i 85, men tabte lidt på de 80 der var købt for længe siden.

Jeg køber nok igen, hvis den kan bryde over 100. Men lige nu foretrækker jeg at have pengene på en højrentekonto. Lige nu bevæger aktien sig i et range fra lows på ca. 70 som den har været nede ved i 2 omgange og modstand ved kurs 100, som har været testet 2 gange. Cool

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Fre Okt 31, 2008 7:41 pm

Min mening om trenden i Torm (dvs. ser helt bortset fra prissætningen i forhold til indtjening, egenkapital osv.):

Langsigtet (ugentlig chart): Ned, no discussion

Mellemlang (dagligt chart): Ned, men ser ud til at forsøge at konsolidere sig...

Korsigtet (time chart): Op


Da jeg ikke har mulighed for at være "på" hele tiden og vel kan betragtes som en swingtrader, men ikke daytrader, så hander jeg primært efter det daglige chart, men skeler også til de andre timeframes. En daytrader vil typisk gå ned på 3,5, 15 minutters timeframes, mens en scalp trader vil gå ned på 1 minuts charts eller mindre. Daytradere og scalptrader har brug for en handelsplatform, hvor disse charts kan opdateres uden forsinkelse overhovedet. En swingtrader kan nøjes med real-tid i sin netbank og klare sig med 15-20 minutters forsinkede charts.

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af cej Fre Okt 31, 2008 8:35 pm

Hvilke platforme giver mulighed for real-tids opdatering ? Jeg sidder med en demo af saxo trader og der er det forsinket 15 minutter

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Fre Okt 31, 2008 8:45 pm

Jeg ved at man kan betale for systemer som metastock http://www.equis.com/products/realtime/metastockpro/?overview og realtick http://www.realtick.com/v2_getpage.asp?subnav=true&page=subs_anal_feat
til henholdsvis 200$ og 235$ per måned.

Hvis i kender til andre og billigere systemer må i meget gerne poste det.

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Poulantzas Lør Nov 01, 2008 9:54 pm

Kan vi et gæt /estimat på Torm, når børsen lukker på fredag. Jeg tror/håber på kurs 110 på grund af en generel positiv stemning på grund af rentefald i EU og Obama vinder præsidentvalget.

Poulantzas

Antal indlæg : 12
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Esbjerg Lør Nov 01, 2008 10:49 pm

+- 2-3%

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Overformynderiet Man Nov 03, 2008 11:25 am

Torm ligger uden godt ude med plus, ligesom resten af markedet.

Large oversigt

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af poul Man Nov 03, 2008 3:50 pm

Av av Rolling Eyes Den er faktisk i minus nu, som en af de eneste aktier

poul
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Man Nov 03, 2008 3:57 pm

Det er ikke umuligt at den skal ned og teste ca. 70 igen. Hvis 70 holder kan man forvente en ny optur opimod kurs 100.

Torm er stadig i nedtrend, som jeg skrev i fredags. Og det bør man respektere. Hvis man handler med en aktie i nedtrend skal man være ekstra forsigtig, overholde stop-loss samt handle mindre portioner.

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Hardy Weinberg Man Nov 03, 2008 4:00 pm

I skal jo lige huske på at den hoppede fra kurs 90 til 94 i den sidste time i fredags. Der er sikkert en del der tager lidt gevinst hjem på det.

Så på den måde ligger den jo stadig 2 kurspoint højere end det meste af fredagen.

Hardy Weinberg

Antal indlæg : 18
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Overformynderiet Man Nov 03, 2008 4:06 pm

Hardy Weinberg skrev:Det er ikke umuligt at den skal ned og teste ca. 70 igen. Hvis 70 holder kan man forvente en ny optur opimod kurs 100.

Torm er stadig i nedtrend, som jeg skrev i fredags. Og det bør man respektere. Hvis man handler med en aktie i nedtrend skal man være ekstra forsigtig, overholde stop-loss samt handle mindre portioner.

Regner med at købe yderligere op hvis den kommer ned under 80 kr. igen. Kan godt være den skal ned og ramme de 70 kr. før der kommer rebounce men tror personligt mere på de 80.

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Torms venner Empty Sv: Torms venner

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum