Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

+15
Esbjerg
ackroyd
Monet
sebastian
cej
futte
doncamillo
Baldrik
Thomas
Overformynderiet
Clark
Skyblue
SortKaffe
peter777
Gorrion
19 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 12:07 pm

http://epn.dk/privatokonomi/article1498135.ece

Dette havde Thomas og jeg allerede snakket om og forudset under vores debat i 2007.

Nedsmeltningen er tiltagende.....KRAFTIGT TILTAGENDE.... og der er meget langt til bunden endnu.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Overformynderiet Ons Okt 29, 2008 12:15 pm

Er det den sidste bombe vi skal forvente at se fra USA? Eller ligger der andet og lurer som vi ikke har forudset allerede, ved du muligvis hvordan deres landbrug ser ud derovre om der ligger en boble der og venter også, som der gør i Danmark?

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 1:34 pm

Rastha skrev:Er det den sidste bombe vi skal forvente at se fra USA? Eller ligger der andet og lurer som vi ikke har forudset allerede, ved du muligvis hvordan deres landbrug ser ud derovre om der ligger en boble der og venter også, som der gør i Danmark?

Nej jeg tror ikke der ligger en såkaldt boble og venter i det Amerikanske landbrug....
Tværtimod kan det amerikanske landbrug måske få mere luft under vingerne, på især korn og majs.

(Jeg vil dog ikke udelukke at der kan være giftigt finanseret landbrug som ville være gået ned alligevel, men det er nok nærmere almindelige konkurance forhold end finanskrise/økonomisk krise.)
Gorrion
Gorrion

Indlæg af Baldrik Ons Okt 29, 2008 9:31 pm

Jeg har ikke den store teori til at bakke mig op, men jeg tror, den værste krise kan mærkes så småt om et par måneder og vil køre i et godt stykke tid. Vi har pt. en meget såret finanssektor og regeringer har allerede grebet massivt ind med penge og reguleringer. Samtidig er adskillige lande på vej til fallit mere eller mindre officielt. Island, Ungarn, Pakistan er de mere officielle af slagsen.

Min sunde fornuft siger mig, at når den økonomiske krise begynder at tage fart med endnu flere konkurser og krak, med stigende arbejdsløshed til følge, så skal et i forvejen meget såret marked til at opsluge denne krise. I en sund finans situation kan det være svært nok at vende en økonomiske krise med negativ vækst, her bliver det meget, meget svært.

Baldrik

Antal indlæg : 39

Indlæg af cej Ons Okt 29, 2008 9:44 pm

Jeg kan huske jeg jokede med at US ville ende med en rentesats på 0% snart. Og man må sige de nærmer sig. Nu er den 1%:

http://money.cnn.com/2008/10/29/news/economy/fed_move/index.htm?postversion=2008102914 Very Happy

cej

Antal indlæg : 23

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 10:26 pm

cej skrev:Jeg kan huske jeg jokede med at US ville ende med en rentesats på 0% snart. Og man må sige de nærmer sig. Nu er den 1%:

http://money.cnn.com/2008/10/29/news/economy/fed_move/index.htm?postversion=2008102914 Very Happy

Det jo ligegyldigt....
USA trykker/fremstiller jo matador penge ud af den blå luft i tusindvis af milliarder, og er igang med en økonomisk terror imod verdensøkonomien.
Man burde for længst have afskåret sig fra amerikanske dollars som verdensvaluta, og nægtet at modtage denne som betaling overalt i verden.
En rente på 1% af ingen værdi, er stadig ingen værdi (1 X 0 = 0) eller (10 X 0 = 0) eller (100.000.000.000 x 0 = 0)

Drop amerikanske dollars!

USA er bankerot, den Amerikanske dollar er end ikke værd som toilet papir, og deres gæld er gigant astronomisk.
Gorrion
Gorrion

Indlæg af cej Ons Okt 29, 2008 10:31 pm

Er der nogen der har hørt om PPT, plunge protection team ? Helt tilfældigt faldt jeg over den her artikel:

http://www.webofdebt.com/articles/manipulation.php

skræmmende læsning

cej

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 11:19 pm

http://borsen.dk/invester/nyhed/143818/
den amerikanske centralbank (Fed), har lovet at skyde mindst 500 mia. dollar afsted til det kollapsede boligmarked, så boligejere kan få refinansieret deres lån og afværge totalt kollaps.

Dette er næste en tro kopi af mit forslag til at stoppe nedsmeltningen af det makroøkonomiske fundament.....
Dette burde de have gjort for længe siden, da subprime krisen endnu var ung.......

De enorme realøkonomiske konsekvenser for en vedvarende fejbehandling af symptomer får dog ubehørlige konsekvenser, og har forværret denne krise tusindfold.

Hvis jeg har forstået det korrekt og antager at man nu bruger den model som jeg fremlagde på boliga, så forsøger man nu at bremse problemet ved roddens kerne.
Har de efter alt den tid virkelig selv kommet frem til dette, eller har nogen "kopieret" en ide hehe.... Idea

Kære venner
Dette redder ikke USA fra for længst at være gået bankerot, men den rigtige medicin ser ud til at blive indsprøjtet det rigtige sted for at stoppe den makroøkonomiske nedsmeltning.

Det er dog selvfølgelig stadig skatteyderne der ligges for her.....
Regningen havde dog været tusindvis af milliarder billigere havde man gjort dette meget tidligere.

cheers

De skulle dog ikke have sænket renten yderligere . . . .skulle nødig puste liv i en ny boble.
Gorrion
Gorrion

Indlæg af Baldrik Ons Okt 29, 2008 11:45 pm

De amerikanske børser faldt igen her til aften. Det var en kort optur. Der er snart ikke flere behandlinger at tilbyde patienten.

Baldrik

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 11:53 pm

Baldrik skrev:De amerikanske børser faldt igen her til aften. Det var en kort optur. Der er snart ikke flere behandlinger at tilbyde patienten.

Joo det....
Lemmingerne blev nok lidt sure over at FED ville bruge over 500 Mia dollars direkte på refinansering af millioner af boliglån (direkte realøkonomisk indgreb af de helt store) "Dog stadige skattebetalte matador dollars".

Lemmingerne, spekulanterne har det meget sjovere hvis de må spolere "værdien" (eller hvad man kan kalde det) af disse penge først . . . nu går det jo den anden vej.... øv bøv.
MEN.......Det er endelig den rigtige kur, imod netop denne krise.

Ærgeligt de skulle bruge 18 måneder på af finde ud af hvad nogen "Undertegnede" har vidst hele tiden.

Nu er skaden så stor at det måske er for sent.
Gorrion
Gorrion

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Empty Forklaring efterlyses

Indlæg af sebastian Tors Okt 30, 2008 9:11 pm

Et spørgsmål til Gorion.
Nu har jeg fulgt debatten fra sidelinien i længere tid på boliga. Jeg undrer mig over hvad det er du præcis hentyder til i nedenstående mht. boliga. Hvad er det der præcis er sket, siden du har taget skridtet over i dette forum istedet?

Lad mig høre

[quote="Gorrion"]Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)[/b[b]](Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig version 16)

Velkommen til fortsættelsen af den snart 15 måneder gamle tråd “NU” her på Økonomidebatten.

Som flere sikkert har opserveret måtte jeg i både sympati, men også i værn for ytringsfrihed og holdninger ophøre med at ligge indlæg på Boliga.
Det er sørgeligt at et så enestående medie, med en så enorm positiv betydning for samfundsdebat og udvikling, og med omdrejningspunkt omkring demokratiske værdier pludselig, og med nærmest diktatorisk indgreb vendte op og ned på debatforumet “generelt” på Boliga.
Det er dog også med ydmyghed og måske med en klump i halsen at jeg personligt måtte tage det skridt, men selv efter en tænkepause, føler jeg at det var og er den rigtige beslutning.

sebastian

Antal indlæg : 1

Indlæg af Gorrion Fre Okt 31, 2008 3:39 pm

Jeg har gumlet lidt over den med Danske Bank skulle låne "tror det var 30mia dollars af FED" . . . .
Låne af FED? Suspect

Øhhh....låne af hvad scratch
Gorrion
Gorrion

Indlæg af Skyblue Fre Okt 31, 2008 5:14 pm

Gorrion skrev:Jeg har gumlet lidt over den med Danske Bank skulle låne "tror det var 30mia dollars af FED" . . . .
Låne af FED? Suspect

Det er vel smart nok Smile Bare de sørger for at veksle og låne dem videre. Når dollaren falder, ryger deres gæld Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155

Indlæg af Overformynderiet Fre Okt 31, 2008 5:19 pm

Valutakurser

Forstår stadig ikke hvad der holder dollaren oppe på det niveau og har fået den til at stige de seneste par måneder... Question

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Indlæg af Monet Fre Okt 31, 2008 5:41 pm

Skyblue skrev:
Gorrion skrev:Jeg har gumlet lidt over den med Danske Bank skulle låne "tror det var 30mia dollars af FED" . . . .
Låne af FED? Suspect

Det er vel smart nok Smile Bare de sørger for at veksle og låne dem videre. Når dollaren falder, ryger deres gæld Smile

Ja, hvis det lykkedes dem at veksle dem, og så låne dem ud dyrere, så er det godt nok en god forretning, hvis man antager at dollars kommer til at falde kraftigt i værdi.

Monet

Antal indlæg : 77

Indlæg af cej Fre Okt 31, 2008 5:43 pm

så prøv at læse det her Wink

http://www.webofdebt.com/articles/manipulation.php

cej

Indlæg af ackroyd Fre Okt 31, 2008 8:02 pm

Kan man opsummere de forskellige indgreb således?

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Chocolatebunnies1sq0
ackroyd
ackroyd

Antal indlæg : 22
Geografisk sted : Frb C

Indlæg af Esbjerg Fre Okt 31, 2008 8:16 pm

Meget morsom...... specielt når man giver de 2 Bunnies (Ulrike?) roller. F. eks. Torp der taler med Bocian.

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Geografisk sted : Kbh

Indlæg af cej Fre Okt 31, 2008 8:32 pm

ackroyd skrev:Kan man opsummere de forskellige indgreb således?

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Chocolatebunnies1sq0

Haha.Det er klasse det der. cheers

cej

Indlæg af MyMoney Fre Okt 31, 2008 8:36 pm

@Esbjerg

Nu er det nok ikke hverken Ulrikke, Torp eller Bocian der er dumme. Deres privatøkonomi fejler vist ikke noget.

Men sjovt er det da.

MyMoney

Antal indlæg : 4

Indlæg af Esbjerg Fre Okt 31, 2008 8:51 pm

MyMoney skrev:@Esbjerg

Nu er det nok ikke hverken Ulrikke, Torp eller Bocian der er dumme. Deres privatøkonomi fejler vist ikke noget.

Men sjovt er det da.

Har da ikke sagt at de er dumme.... altså Bunnierne rabbit I den sammenhæng falder begreber som anstændighed og grådighed mig af en eller anden grund mig lige for Basketball

Esbjerg

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) - Page 2 Empty Bernanke discusses future of Fannie and Freddie

Indlæg af Gorrion Fre Okt 31, 2008 9:49 pm

http://money.cnn.com/2008/10/31/news/economy/bernanke_mortgages/index.htm?postversion=2008103114
"Government likely has a role to play in supporting mortgage securitization, at least during periods of high financial stress," he said.

Sagt på en anden måde....

Når toget buldre derud af, og spekulanter, banker, fonde og andre instanser skovler penge ind, så skal skatteyderne ikke have del af gildet. Men når det så går galt igen (hvilket FED nok skal sørge for at det gør) så skal skatteydere igen betale gildet, og stå som garanter (menneske skjolde) for Federal Reserves økonomiske og finansielle terrorisme.
Gorrion
Gorrion

Indlæg af Esbjerg Fre Okt 31, 2008 10:34 pm

Gorrion skrev:http://money.cnn.com/2008/10/31/news/economy/bernanke_mortgages/index.htm?postversion=2008103114
"Government likely has a role to play in supporting mortgage securitization, at least during periods of high financial stress," he said.

Sagt på en anden måde....

Når toget buldre derud af, og spekulanter, banker, fonde og andre instanser skovler penge ind, så skal skatteyderne ikke have del af gildet. Men når det så går galt igen (hvilket FED nok skal sørge for at det gør) så skal skatteydere igen betale gildet, og stå som garanter (menneske skjolde) for Federal Reserves økonomiske og finansielle terrorisme.

Det er faktisk so far min konklusion på situationen. Vil heller ikke have noget imod at lave en parallel til "flex-hjælpen". Men er ikke helt sikker på jeg har helikopterbriller på den pt..... har så dårlig tid. Vil du hjælpe G.?

PS Jeg ved ikke om det er FED der sørger for det, men om ikke andet så markedet, og de naturlove som stadig findes omend de prøves bekæmpet fra mange sider.

Esbjerg

Indlæg af Baldrik Lør Nov 01, 2008 12:25 pm

Jeg tror, at dolleren kommer til at have en fornuftig høj kurs, indtil de store statsfonde (kinesiske og arabiske primært) bliver nød til at inddrage deres midler i den hjemlige økonomi. Så vil der blive solgt $$ i stor stil.

Så længe verdens økonomier står sammen og det ene indgreb efter det andet kommer, så vil dolleren står rimelig stærkt, men bliver landene først protektionistiske, så falder korthuset sammen med et brag.

Specialt Kina, Japan og Rusland investerer massivt i 3. verdens lande for tiden, og det er bl.a. for at have et alternativ til den normale globale suppedas i forhold til energi og råstoffer. Selvom pengemarkedet skulle bryde mere eller mindre sammen, vil de kunne staffe energi og råstoffer fra Afrika og Sydamerika.

Baldrik

Indlæg af Gorrion Lør Nov 01, 2008 2:55 pm

http://borsen.dk/invester/nyhed/144044/

Genvinde tilliden ?! ...

Den eneste grund til at aktiemarkedet tumler rundt hvor det gør, er at det er holdt oppe med falskmønteri og regelomskrivninger.
Jeg tror sagtens vi kan få en halvering af nuværende kurser.... måske enda mere.... tag blot et lille kig på udsigterne for verdensøkonomien.
Danske Bank lever i håbet og ikke i relation til virkeligheden.

USA befinder sig i en regulær depression og statsbankerot, og resten af verden har netop taget det første skridt ind i en dyb og langvarig recession, som jeg er ret overbevist om udvikler sig til global depression medio 2009.
Dette gælder også Tyskland, skulle nogen være i tvivl.
Gorrion
Gorrion

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum