Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

5 deltagere

Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 12:50 am

Den går de ikke med til i EU!

Det man måske kan få igennem er: De fast forrentede annuiteter regnes for sikre; men flexlort er og bliver flexlort.

Hvorfor skulle man fra Jörg Asmussens side gøre noget, han véd er forkert og løgn fra de Danske Banker?

Det gør han da ikke!

Fordi man skråler den samme løgn højere og højere, så er det stadig løgn!

Om man finder det kompromis, at de får en statsgaranti, som så skal betales af tumperne - ved det ikke - den bliver nemlig ret så dyr - statsgarantien altså. Jeg tvivler.

Det skyldes simpelt hen, at man ikke uden videre går ud og garanterer - ligegyldig prisen - BNP i lån.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34411
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af peter777 Tors Okt 31, 2013 2:00 am

skal da blive interessant at følge. Afgørelsen falder altså indenfor en måned .....
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Merkur Tors Okt 31, 2013 9:09 am

Jeg troede faktisk også at afgørelsen vat udskudt til 2017 (var det ikke fremme på et tidspunkt?)

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Cirb Tors Okt 31, 2013 11:16 am

Finansfascister - jeg slår til lyd for at den teknisk korrekte term bør være finansfascister.

Det niveau af indblanding i den demokratiske proces, udnyttelse og klientgørelse af store samfunds-grupper, og korruption af offentlig forvaltning som finanssektoren har præsteret i Danmark og resten af verden i det nye årtusinde overskrider langt den grænse der dækkes af det lettere uskyldige ord "svindel".

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 1:58 pm

peter777 skrev:skal da blive interessant at følge. Afgørelsen falder altså indenfor en måned .....
Ja, en eller anden form for afgørelse kommer der vel.

Det væsentlige er her, at man taler om papiret - ikke institutionen!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34411
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2013 2:00 pm

Cirb skrev:Finansfascister - jeg slår til lyd for at den teknisk korrekte term bør være finansfascister.

Det niveau af indblanding i den demokratiske proces, udnyttelse og klientgørelse af store samfunds-grupper, og korruption af offentlig forvaltning som finanssektoren har præsteret i Danmark og resten af verden i det nye årtusinde overskrider langt den grænse der dækkes af det lettere uskyldige ord "svindel".

Mvh
Cirb
Jeg har det personligt svært med den kriminalisering, der er sket, fordi nogle bankkunder har iført sig elefanthue og stukket et oversavet jagtgevær i fjæset på banksvinet.
Det er da den eneste måde, man kan føre en nogenlunde civiliseret samtale med en bankrådgiver!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34411
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Gorrion Tors Okt 31, 2013 8:47 pm

Helt enig, Flexlån er Junk status.

Thomas har her ret i at det er papiret der tales om, og ikke institutionen.


Jeg har også endnu engang rettet henvendelse til mine pensions forvaltere at de ikke skal sætte mine pensions penge i flex-obligationer.
Det har de åbenbart valgt at overhøre og har netop brugt 66.000 af min opsparing på disse...
Det har jeg netop sagt at de skal tilbageføre, og at de selv må påtage sig evt. tab.

Jeg vil også samtidigt anbefale andre der har private opsparinger som benytter investeringsforening, om at tage kontakt, og komme ud af disse i en helvedes fart!

At så skatteyderne går hen og bliver garanter for disse ligesom de i dag er 100% garant for Danske banks overlevelse tør jeg ikke sige.
Danske Banks aktier steg jo voldsomt på at skatteyderne blev garanter for banken, men de danske subprime lån er af sådan en størrelse at den danske stat ikke kan stille en dækkende garanti.
Vi vil simpelthen gå statsbankerot!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne. Empty Sv: Flexlort er sikkert - påstår banksvindlerne.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum