Problemer med Dreamliner.
2 deltagere
Side 1 af 1
Problemer med Dreamliner.
Intet usædvanligt i problemer med ibrugtagning af ny teknologi!
Der er en grund til, at fly (specielt transportfly) produceres - med mindre ændringer - i 30-50 år. Så længe går der faktisk inden teknologiske fremskridt berettiger til at starte med et blankt stykke papir.
C-130 Hercules er ganske tilsvarende i sit basale koncept 50 år gammel - alt er skiftet i tidens løb - undtagen det basale.
Det er sådan, at militære køretøjer er blevet konstrueret efter om de kan passe ind i en Hercules.
Der er en grund til, at fly (specielt transportfly) produceres - med mindre ændringer - i 30-50 år. Så længe går der faktisk inden teknologiske fremskridt berettiger til at starte med et blankt stykke papir.
C-130 Hercules er ganske tilsvarende i sit basale koncept 50 år gammel - alt er skiftet i tidens løb - undtagen det basale.
Det er sådan, at militære køretøjer er blevet konstrueret efter om de kan passe ind i en Hercules.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Sv: Problemer med Dreamliner.
Mon ikke problemet er at en stor del af den påtænkte "bulk load" til sådan en svend, rent faktisk er konstrueret så passer bedre i en Hercules? jeg mener... hvis man nu går i detaljen ifht hvad problemet egentlig handler om (og tygger lidt på det) Et tilfælde? DET TROR JEG IKKE!
Schopenhauer- Antal indlæg : 49
Sv: Problemer med Dreamliner.
Nu ved jeg ikke helt, hvad Du mener.....Schopenhauer skrev:Mon ikke problemet er at en stor del af den påtænkte "bulk load" til sådan en svend, rent faktisk er konstrueret så passer bedre i en Hercules? jeg mener... hvis man nu går i detaljen ifht hvad problemet egentlig handler om (og tygger lidt på det) Et tilfælde? DET TROR JEG IKKE!
Men man havde samme fænomen med AMRAAM, der skulle passe i ophæng til Sparrow.
Men min pointe er, at introduktionsproblemer er slet ikke usædvanlige, hvilket giver konstruktioner lavet i store serier til masseproduktion en fordel, fordi efterhånden som fejlene opdages, så bliver de rettet. Dvs. efter en 5-10 år så er man ved at være godt kørende.
Problemet for Boeing har været, at deres gamle konstruktioner faktisk var ret gode og manglende ydelse har kunnet kompenseres for med lavere pris.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum