Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

+2
Skyblue
Shintai
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Søn Sep 04, 2011 9:00 pm

Lars Løkke Rasmussen tordner imod S- SF's forslag om en betalingsring omkring København, selvom hans egne embedsmænd i Finansministeriet i 2008 fremlagde den som den eneste løsning på hovedstadens trafik- og miljøproblemer.

Ifølge DR skriver embedsmændene i rapporten, at billister holder i kø i mere end 100.000 timer dagligt hver dag i hovedstadsområdet.

Det svarer til et samfundsøkonomisk tab på seks milliarder kroner om året.

Finansministeriet gennemgår fem løsninger på problemerne og konkluderer, at betalingsringen er den bedste, fordi "der ikke umiddelbart ses andre instrumenter, der effektivt kan imødegå denne udfordring."

"Kun" 100000 timer tabt per dag.....
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 12:42 am

Shintai skrev:"Kun" 100000 timer tabt per dag.....

Ufedt. Men tror du ikke folk tog det offentlige hvis det var hurtigere??? Det eneste offentlige transportmiddel jeg kender som er hurtigere end en bil er metroen. Men ud kan ikke parkere ved metroen. Så med mindre man bor ved en og arbejder ved en anden så kommer der langt mere spildtid ud af dette vanvid.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 1:01 am

Nej, det gør folk ikke. Det ved jeg fra min arbejdsplads og familie.

Næh, man vælger faktisk bilen fordi..man kan. Det er et rent luksus og adfærdsproblem. Man er jo vant til bare at tage bilen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 1:30 am

Shintai skrev:Nej, det gør folk ikke. Det ved jeg fra min arbejdsplads og familie.

Næh, man vælger faktisk bilen fordi..man kan. Det er et rent luksus og adfærdsproblem. Man er jo vant til bare at tage bilen.

Really? Hvor skal de fra, og hvor skal de til? Om så bussen stoppede ved deres dør og kørte dem direkte til arbejdet, var der stadig ventetid ved stoppene imellem. Så .. hvor skal de hen, og hvor bor de?

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 2:50 am

De kommer jo vidt omkring. Køge, Solrød, Ballerup, Glostrup, Taastrup, Lyngby osv og skal ind til København.

F.eks. til Lyngby kan der jo nemt gå en time pga kø. kø og kø. Min chef bor der, og han venter til f.eks. 19 med at tage hjem. For han gider bare ikke sidde i kø i evigheder. Men hans store Audi kan han jo ikke undvære. Det er jo statussymbolet!

Du kan vel også selv regne ud hvor meget tid folk spilder i kø alene når de siger det er 100000 timer. Jeg kan f.eks. cykle hurtigere end du kan køre i bil mellem Islands Brygge og Tagensvej i myldretid.

Alle folk skal jo også helst sidde i egen bil. Carpooling osv. Nej føj!

Nu flyttede vi servere osv i fredags fra Amager til Taastrup. Kørte derud i bil i myldretid, tog toget hjem. Det var da betydeligt hurtigere med tog, incl gåtur og venten. Selvom tilbageturen dog var 1½km kortere ca.

Folk har bare for vane at følge deres vaner og mønstre. Det er meget svært at ændre på. Det kan vi jo også se her på Islands Brygge, hvor Artillerivej nu har været lukket længe pga arbejde. Man har tilmed rettet vejen ud oppe i nord, så man kører lige ud af Ørestads Boulevard og så på motorvej. men gør folk det selvom det er meget hurtigere? Næh...
De tager og drejer ned og så videre af Najlsgade og forøsger såvidt muligt at følge deres gamle vane. Selvom det tager længere tid pga sving, 40km fartbegræsning, lyskryds, arbejde, spærringer osv.

Man lavede jo også en del forsøg, som viste at f.eks. toget er meget hurtigere end bil.

Tager man f.eks. S-toget fra Allerød Station mandag kl. 8.00, kan man forvente at stå på Rådhuspladsen i København 42 min. senere. Samme tur i bil tager 55 min. Går turen fra Solrød Station til Rådhuspladsen torsdag morgen kl. 7.00, tager togturen 34 min., mens bilturen tager hele 73 min.

Det er Vejdirektoratet, COWI og DSB der står bag disse tal.

Du kan så også tilføje den tid du rent faktisk kan bruge i f.eks. toget på læse, arbejde eller andre ting.

Rejseplanen.dk har også en beregner i øvrigt for både tog, bus og bil.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 7:12 am

Altså, nu er det jo let at lave alle disse statistiske undersøgelser, der viser spild her der og alle vegne.

Hvis vi nu antager at det handler om 1 mio mennesker, vi har 24 timer pr dag så har vi 24 mio timer pr dag. Ventetiden udgør så kun 0,42 % af det samlede antal timer pr dag.
Hvor mange timer "spildes" hver dag på at sidde på lokum, eller at stå i kø ved kassen i netto ?

At indføre betaling for at bevæge sig rundt i vores land, alene fordi politikerne ikke magter at indrette samfundet med en fornuftig infrastruktur, er grundlæggende som at gi panodil for en dårlig ryg, der skyldes dårligt fodtøj, eller dårlige siddevaner. De dulmer blot smerten, helbreder ikke.

Som det bliver nævnt, så hjælper det jo ikke at man bygger en metro, eller andre former for kollektiv transport, når det er sådan at de man ønsker flyttet fra bil til kollektiv, ikke kan parkere bilen ved siden af eks metroen.

Når shintai skriver " Du kan så også tilføje den tid du rent faktisk kan bruge i f.eks. toget på læse, arbejde eller andre ting." så ændrer det jo ikke på, at det stadig er spildtid, i forhold til at man boede lige ved siden af jobbet, og kunne bruge transporttiden til mere praktiske ting derhjemme. Og hvor mange arbejder effektivt når de sidder i et S-tog eller en bus ?

Hvis vi nu ser på hvad der får folk til at flytte til hovedstadsområdet, på trods af de større omkostninger, til bolig, til dagligvarer, og til transport, så skyldes det jo primært arbejdet. Mon så en betalingsring vil få folk til at ændre vaner? Vil konsekvensen af en betalingsring ikke blot betyde at lønkravene stiger pga større udgifter til transport? I dag modtager offentlige ansatte allerede et større tillæg for at arbejde i hovedstadsområdet end i Jylland, baseret på omkostningsniveauet.

Næste spørgsmål er, hvad de ansatte og arbejdsgivere vil gøre. Hvis betalingsringen indføres som ved storebælt, med en form for brobizz, vil disse så ikke bare blive købt af virksomhederne og uddelt til de væsentlige medarbejdere, så de kan fortsætte med bilen ? Og de væsentlige er nok ikke butiksmedarbejderen, men nærmere den øvre del af lønmodtagerne.
Eller vil en daglig udgift på 25 kr = 125 kr /uge, ikke blot blive betragtet som en ekstra udgift, i budgettet, der skal kompenseres via lønnen ?

Sagen er jo at man ved en betalingsring ikke fjerner grunden til problemet. Nemlig antallet af arbejdspladser komprimeret i hovedstaden.

Vil virksomhederne så flytte ud af hovedstaden? Nej naturligvis ikke. Udgiften for ledelsen og højtlønnede til betalingsringen, er jo uvæsentlig i forhold til deres lønninger. Og hvis det samtidig er mere praktisk at kunne smide børnene af i skole eller institution inden man fortsætter til jobbet, så er en betalingsring uden betydning. Blot en ekstra skat.

Dem der reelt straffes, er jo de borgere der sidder med lav og mellemindkomster, og som ikke har andre muligheder en at tage bilen til job, som førnævnt, fordi det er mest praktisk mht børn, skiftende arbejdstider og måske ægtefælle.

Så konsekvensen er nok nærmere et stigende pres på lønningerne som en kompensation, end det er færre biler i hovedstaden.

Altså, en lort er jo stadig en lort uanset om den dumpes i toilettet eller udstilles på et museum og fremvises mod entre.

Og en lorte og utidssvarende infrastruktur bliver ikke bedre af at man opkræver betaling for brugen. Blot "collateral damage" og en dårlig undskyldning for at få flere penge i kassen.

Nej, kernen er at de danske politikere på kommunal, regional og folketingsniveau, har svigtet massivt når det kommer til at udbygge den danske infrastruktur, til en tidssvarende og effektiv standard. Mens de samme politikere i "kampens hede" har logret voldsomt for hvert nyt "corporate" hovedkvarter og de følgende jobs, virksomhederne har bygget i centrum af de store byer.

- Man droppede elektrificering af jernbanen mellem Aalborg og Fredericia.
- Man har sparet på kollektiv transport i yderområderne, og i nærområderne til de større byer. Så det tvinger folk til at eje en bil, hvis de skal passe et job i byen.
- Samtidig har politikerne i høj grad centraliseret det offentlige, eks sygehusvæsnet, så arbejdspladserne flyttes til de større byer, men samtidig presser det priserne på bolig op, så lav og mellemindkomsterne ikke har mulighed for (råd til), at bosætte sig tættere på arbejdet. Når busser og tog så samtidig beskæres pga besparelser, så står hr og fru Danmark med et valg. Enten at have bil, og bo i eget hus et billigt sted, eller at betale en formue for en lille lejlighed i storbyen, uden bil, og samtidig tvinges til at bruge de sparede penge til kollektiv transport.

Det er jo flere gange skrevet, og dokumenteret, at almindelige lønmodtagere ikke har råd til at bo i Kbh. Lærere, sygeplejersker, politi, butiksansatte osv. Disse grupper er altså tvunget ud af storbyen pga prisniveauet, samtidig med de oplever beskæring af deres muligheder for kollektiv transport, og derfor både pga denne nedskæring, og af praktiske hensyn, eks skiftende arbejdstider, tvinges til at benytte bilen på jobbet. Ergo koster det dem så min 500 kr ekstra i udgift pr mdr. Penge som deres fagforening naturligvis vil kræve kompensation for.

Så mon ikke regnestykket kommer til at gå lige op, men med pil nedad? De indtægter man får fra bilerne, skal bruges til stigende lønninger i det offentlige, og så har man lige de ekstra administrationsudgifter. Så i det lange løb bliver det nok en kæmpe underskudsforretning. Og bilerne? Ja de fortsætter med uformindsket styrke at holde i kø i Kbh, fordi det grundlæggende problem ikke er løst.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 7:37 am

Og med hensyn til spildttid, infrastruktur og biler i Kbh. Så kunne man jo starte med at fjerne borgmestrenes bil og chauffør, og afskaffe taxibon'er til medlemmerne af borgerrep. Så skal I bare se løjer.

Og så kunne de jo passende tage regionsmedlemmerne i hånden, og prøve at sidde i 6-8 timer på skadestuen. Her kan man tale om spildtid.

Men det er altså ikke alt vi blot kan måle og veje, der skal betragtes som et problem, der løses med betaling af flere penge.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af peter777 Man Sep 05, 2011 9:21 am

Argumentet om at læse i toget må da siges at komme på hård prøve med de reklameskærme, som DSB har sat op. Det er da vist planen, at der skal lyd på igen. Sad
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 10:33 am

Shintai skrev:De kommer jo vidt omkring. Køge, Solrød, Ballerup, Glostrup, Taastrup, Lyngby osv og skal ind til København.

Nede sydfra kan der godt være en del kø. Men det er man jo igang med at løse med bredere motorveje. Min far arbejder i Køge, og han fortæller da klart at han nogengange løber ind i motorvejskøen på vej på arbejde.

Shintai skrev:F.eks. til Lyngby kan der jo nemt gå en time pga kø. kø og kø. Min chef bor der, og han venter til f.eks. 19 med at tage hjem. For han gider bare ikke sidde i kø i evigheder. Men hans store Audi kan han jo ikke undvære. Det er jo statussymbolet!

Der KAN gå en time, men det kan der jo også let når det offentlige er ude af drift. Mon ikke han gennemsnitligt har det godt i sin bil?

Shintai skrev:Du kan vel også selv regne ud hvor meget tid folk spilder i kø alene når de siger det er 100000 timer. Jeg kan f.eks. cykle hurtigere end du kan køre i bil mellem Islands Brygge og Tagensvej i myldretid.

Måske. Men ikke hver gang. Og slet ikke med 2 børn og indkøb i regnvejr. Desuden hjælper ringen jo ikke på det heller.

Shintai skrev:Alle folk skal jo også helst sidde i egen bil. Carpooling osv. Nej føj!

Ja vi skal forskellige steder hen. Det er de færreste der har samme arbejdsplads, institution mvd.

Shintai skrev:Nu flyttede vi servere osv i fredags fra Amager til Taastrup. Kørte derud i bil i myldretid, tog toget hjem. Det var da betydeligt hurtigere med tog, incl gåtur og venten. Selvom tilbageturen dog var 1½km kortere ca.

En af mine venner kører ind fra taastrup hver dag til søerne. Han siger det tager 20 min. Jeg tog bussen fra Brønshøj. Det tager 1 time. I skulle have taget bilen hjem.

Shintai skrev:Folk har bare for vane at følge deres vaner og mønstre. Det er meget svært at ændre på. Det kan vi jo også se her på Islands Brygge, hvor Artillerivej nu har været lukket længe pga arbejde. Man har tilmed rettet vejen ud oppe i nord, så man kører lige ud af Ørestads Boulevard og så på motorvej. men gør folk det selvom det er meget hurtigere? Næh...
De tager og drejer ned og så videre af Najlsgade og forøsger såvidt muligt at følge deres gamle vane. Selvom det tager længere tid pga sving, 40km fartbegræsning, lyskryds, arbejde, spærringer osv.

Måske det ER hurtigere?? måske de ikke vil betale det ekstra benzin det koster at køre ud på motorvejen?

Shintai skrev:Man lavede jo også en del forsøg, som viste at f.eks. toget er meget hurtigere end bil.



Det er Vejdirektoratet, COWI og DSB der står bag disse tal.

Ja.. men bor du IKKE ved stationen og arbejder du IKKE ved Rådhuspladsen, så falder det hele jo sammen. Det er jo det som er problemet. Og skal du så hente børn som IKKE passes ved siden af Allerød station, ja .. ?

Lad mig give dig et eksempel. Jeg søgte på allerød, og op kom Lillerød, og i midten der lå en vej som hed Lærkenborg alle. Jeg valgte nr. 29. Lad os sige personen arbejder på boliga. Dvs. blegdamsvej 34. Afgang kl. 08.00:

Det hurtigste de ku gøre det på, er 57 min:

Kode:

 Udskriv rejsebeskrivelse (Printvenlig)
    Din rejseplan (se som tabel)   
Kl.:

Dato:   Spor:*   Frekvens:       Bemærkninger:
    Gå fra Lærkenborg Alle 29, 3450 Allerød, Allerød til Engholmskolen.
Det tager ca. 5 min., Afstand: ca. 0,4 km at gå dertil. (Se på kort)   Afg. 08:03
Ank. 08:08   05.09.11                 
    Tag med Bus 335 (se køreplan) fra Engholmskolen mod Hillerød st. (bus) til Allerød st. (bus).   Afg. 08:08   05.09.11       Ca. hver
17 min.         
Ankomst Allerød st. (bus)   Ank. 08:14   05.09.11   
    Gå fra Allerød st. (bus) til Allerød st.
Det tager ca. 2 min. at gå dertil. (Se på kort)       05.09.11                 
    Tag med S-tog E (se køreplan) fra Allerød st mod Køge st til Nørreport st.   Afg. 08:18   05.09.11       Ca. hver
10 min.         Cykel af-/påstigning ikke mulig på Nørreport i myldretid 
Ankomst Nørreport st   Ank. 08:47   05.09.11   
    Gå fra Nørreport st til Nørreport st. (bus).
Det tager ca. 4 min. at gå dertil. (Se på kort)       05.09.11                 
    Tag med Bus 184 (se køreplan) fra Nørreport st. (bus) mod Holte st. (bus) til Blegdamsvej/Tagensvej.   Afg. 08:52   05.09.11       Ca. hver
3 min.         
Ankomst Blegdamsvej/Tagensvej   Ank. 08:57   05.09.11   
    Gå fra Blegdamsvej/Tagensvej til Blegdamsvej 34, 2200 København N, København.
Det tager ca. 3 min., Afstand: ca. 0,2 km at gå dertil. (Se på kort)   Afg. 08:57
Ank. 09:00   05.

Bemærk at den forudsætter at man går præcis 08:03 fordi så passer det med bussen. Sådan virker livet ikke.

På findvej tager turen: 29 min. Der er altså god plads til en kø eller 2 uden at man på nogen måde er i nærheden af at være lige så langsom som det offentlige. Læg dertil ekstra stop til. Aflevering af barn, afhentning, indkøb. Fat fucking chance folk ikke bliver ved med at tage bilen.


Shintai skrev:Du kan så også tilføje den tid du rent faktisk kan bruge i f.eks. toget på læse, arbejde eller andre ting.

Min svigerfar lytter på lydbøger i sin bil. Smile

Shintai skrev:Rejseplanen.dk har også en beregner i øvrigt for både tog, bus og bil.

Jeg ku ikke lige finde bil versionen.

Jeg synes bestemt at man skal tage det offentlige i det omfang at det er bedre end bilen. Men for mange er det overhovedet ikke et alternativ der er værd at overveje.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 10:48 am

Lavede lige beregningen for mig selv: Der er beregnet 10 min. ved hvert stop for børn.

Fra arbejde, til afhentning af den lille dreng: Afgang 17:02. Ankomst 17:42.
Til pigen: Afgang 17:55, ankomst 18:21.
Hjem: Afgang 18:49- ankomst 19:16.

Med bil:
Arbejde til lille dreng: 10 min. (10 afhentningstid).
Lille dreng til lille pige: 4 min. (10 afhentningstid).
Hjem: 10 min.

Alt i alt 44 min. Mod 2 timer og 16 minutter. Og jeg er ikke afhængig af noget som helst. Jeg skal ikke kende den perfekte rejseplan. Mine børn skal ikke sidde i regnen og vente i en time....

Shintai. Det kan godt være at man ikke kan se problemet hvis man bor på islands brygge og arbejder på tagensvej. Men der er ingen chance i helvede for at børnefamilierne skifter deres biler ud. Derfor er det bare en skat. Oven i alle de andre bilskatter.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 11:15 am

Hvis politikerne virkelig ville afhjælpe problemet med alle bilerne i hovedstaden, burde man gå en helt anden vej, end opkræve ekstra skatter hos dem, der er tvunget til at arbejde i hovedstaden.

Man kunne jo vedtage, at enhver virksomhed i hovedstaden skal betale en årlig afgift svarende til udgifterne ved en p-plads til alle ansatte. Derudover skal de betale en engangsudgift svarende til anlæg af en p-plads pr ansat.

Og at disse udgifter IKKE er fradragsberettiget driftsudgifter.

Det vil nemlig tvinge virksomhederne til at overveje placeringen af et hovedkontor, eller afdeling i indre by, frem for en placering i forstæderne.

Det var en anden vej at gå, for at begrænse tilstrømningen af kontorjobs i Kbh.

Derudover kunne man jo stille krav om at alle nye boligbebyggelser SKAL oprette en p-plads pr lejlighed, uden mulighed for at betale kompensation for mangel. Ingen p-pladser, ingen byggetilladelse.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Sune Man Sep 05, 2011 12:15 pm

Jeg tror hele denne diskussion viser at det man viser er det man selv gerne vil se. Hvis jeg lavede en rejseplan med udelukkende tog, og med gang i hver ende af togturen, ville jeg da også få et horribelt resultat (40 min.) sammenlignet med bilturen plottet ind på maps.google.com (15 min.). I virkelighedens verden ville jeg nok cykle til og fra toget, og tiderne i bilen lagt efter ruteplanneren kan ikke holdes i myldretiden, og dermed ville regnestykket se helt anderledes ud - stadig på papiret.

Min virkelighed:

Cykel
Aflevere pige og dreng - lære dem at cykle, lære dem at bevæge sig selv samt passe på miljø og verden i processen - 2x4 min (plus tid til at sige hej til pædagoger og andre forældre mv.)
Cykle til arbejde - få lidt motion jeg ellers ikke rigtig ville have tid til, samt passer på miljø og verden - 24 min (i adstadigt tempo, kan gøres på 15:21 ;-)

Bil
Aflevere pige og dreng - bruge tid på at sætte dem i sæder mv. lære dem man ikke kan bevæge sig selv, se dem blive dovne og overvægtige, lære dem at svine miljøet og forbruge ressourcer uden tanke for andre, sidde i bilen udenfor både skole og børnehave og føle mig pinlig over at jeg bevæger mit 2 tons forureningsmonster rundt i mit nærområde - 2x4 min (plus tid til at sige hej til pædagoger og andre forældre mv.)
Bil til arbejde - bruge tid på at holde i kø både på Tuborgvej, Strandvejen, Strandøre mv. bande over alle de andre stupide billister, samt svine miljøet og forbruge ressourcer uden tanke for andre, bruge 25 kr. i ren benzinomkostning dagligt plus service og afskrivninger, samt fremtidigt 50 kr. på betalingsringen - 20 min på de gode dage (maps.google.com siger 15 min på arbejde og 19 min. hjem fordi Søborg Hovedgade er en mindre Berlinmur i nord/sydgående retning)

Jeg kan på ingen som helst måde se at de 4 minutter jeg sparer kan opveje alle de bløde værdier, samt den årlige omkostning på 10-15.000 (plus de 11.000 i bompenge)

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 12:59 pm

Køge st. til Dybbølsbro st. i dag. 35mins med tog. 1time og 1 med bil. Tjaa, så kan man jo f.eks. godt cykle 10km ind til toget. Dertil skal man jo også finde parkering til bilen og gå derfra, for ikke at ævne evt betaling for parkering.

Som sagt, nogle har sikkert brug for bil. De får mere plads og mindre tidsspild. Men alle de bekvemligheds og vanebilister. De burde tage tog og bus. Og dem er der rigtig mange af. Ca godt halvdelen af alle mine kollegaer burde tage tog og bus.

Bilen er jo også et statussymbol der skal vises frem for en del. Specielt under bobletiden.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 1:29 pm

Shintai skrev:Køge st. til Dybbølsbro st. i dag. 35mins med tog. 1time og 1 med bil. Tjaa, så kan man jo f.eks. godt cykle 10km ind til toget. Dertil skal man jo også finde parkering til bilen og gå derfra, for ikke at ævne evt betaling for parkering.

Som sagt, nogle har sikkert brug for bil. De får mere plads og mindre tidsspild. Men alle de bekvemligheds og vanebilister. De burde tage tog og bus. Og dem er der rigtig mange af. Ca godt halvdelen af alle mine kollegaer burde tage tog og bus.

Bilen er jo også et statussymbol der skal vises frem for en del. Specielt under bobletiden.

Det er jo socialisme i en nøddeskal. De andre burde opføre sig bedre, så jeg kan have det godt. Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 1:33 pm

Skyblue skrev:Det er jo socialisme i en nøddeskal. De andre burde opføre sig bedre, så jeg kan have det godt. Smile

Det er rationelt adfærd.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Skyblue Man Sep 05, 2011 1:38 pm

Shintai skrev:

Det er rationelt adfærd.

Det handler om at du dømmer andre mennesker ud fra din egen situation, hvorefter du konkluderer at de sagtens kan lægge deres liv om. Jeg kan ikke. Beklager.

Men jeg vil gerne gøre et forsøg. Betingelsen er at de folk som nyder godt af det her, inde i København arbejder den ekstra tid vi andre sidder i busserne. Dvs. 2 timer ekstra hver dag. Siden du mener at det kan jeg sagtens have tid til, ja så burde du også selv sagtens kunne. Det er til det fælles bedste!

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 1:48 pm

Skyblue skrev:Det handler om at du dømmer andre mennesker ud fra din egen situation, hvorefter du konkluderer at de sagtens kan lægge deres liv om. Jeg kan ikke. Beklager.

Men jeg vil gerne gøre et forsøg. Betingelsen er at de folk som nyder godt af det her, inde i København arbejder den ekstra tid vi andre sidder i busserne. Dvs. 2 timer ekstra hver dag. Siden du mener at det kan jeg sagtens have tid til, ja så burde du også selv sagtens kunne. Det er til det fælles bedste!

Nu siger de fleste det lige ud selv. Så jeg dømmer absolut ikke andre.

At du så åbenbart har set dig sur på alt, som der ikke omhandler din bil er jo et andet problem. Jeg har jo sagt dette ikke er løsningen for alle. Men en stor del sagtens kunne tage tog og bus med meget bedre tidsudbytte. Hvor folk som dig, som åbenbart kun kan køre bil ville få mere plads og mindre spildtid på vejen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 2:57 pm

Shintai, som du kan læse af mine indlæg, så er jeg også stor modstander af et sådan indgreb.

Og jeg har altså ikke bil !!!! ( men jeg indrømme blankt, at jeg savner at have bil, efter i 2 år at leve uden)

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 3:38 pm

Men har du noget alternativ? Det har virket i mange andre storbyer med betalingsringe. Ligesom betaling for at køre på veje osv. Vi har fået 40000 flere biler i Danmark sammenlignet med året før og nu oppe på 2163676 biler.

Og der kommer flere og flere biler til. Skal vi have 6 og 8 sporet motorvej mellem f.eks. Køge og København?
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 3:45 pm

Alternativ ?? JA naturligvis har du ikke læst hvad jeg har skrevet ???

Tving arbejdspladserne ud af centrum af Kbh. til forstæderne eks, eller andre byer. Og dette gøres ved at pålægge urimelige udgifter for nybyggeri, ved at stille krav om p-pladser til alle medarbejdere.

Det gøres ved at lægge en infrastrukturplan og holde den. Og ikke falde til patten fordi en pensionskasse kommer med en mia kr til et flot kontorpalads.

Og så at sørge for at udvide den bestående infrastruktur, flere spor, nye motorveje etc.

Men vil man have bilerne ud af byen, så skal man fjerne grunden til de kommer der i første omgang. Og det er at flytte arbejdspladser bla.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af SortKaffe Man Sep 05, 2011 3:47 pm

dkguy66 skrev:Shintai, som du kan læse af mine indlæg, så er jeg også stor modstander af et sådan indgreb.

Og jeg har altså ikke bil !!!! ( men jeg indrømme blankt, at jeg savner at have bil, efter i 2 år at leve uden)

Jeg har til gengæld bil og er tilhænger af betalings ringen alligevel.

Ikke mindst fordi modstanderne ikke har vist et realistisk alternativ til at begrænse trafikken i hovedstaden.

Og jo, jeg kommer vidst til at bo på ydersiden af ringen.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 3:52 pm

dkguy66 skrev:Alternativ ?? JA naturligvis har du ikke læst hvad jeg har skrevet ???

Tving arbejdspladserne ud af centrum af Kbh. til forstæderne eks, eller andre byer. Og dette gøres ved at pålægge urimelige udgifter for nybyggeri, ved at stille krav om p-pladser til alle medarbejdere.

Det gøres ved at lægge en infrastrukturplan og holde den. Og ikke falde til patten fordi en pensionskasse kommer med en mia kr til et flot kontorpalads.

Og så at sørge for at udvide den bestående infrastruktur, flere spor, nye motorveje etc.

Men vil man have bilerne ud af byen, så skal man fjerne grunden til de kommer der i første omgang. Og det er at flytte arbejdspladser bla.

Så du vil tvinge virksomheder? Virksomhederne flytter jo netop til storbyerne fordi der ikke findes kvalificeret arbejdskraft nok udenfor. Og hvad skal vi så have? Den modsatte trafikproblemstilling ved at flytte dem ud?

Bruge 10-20-30mia på flere veje som også skal vedligeholdes? Og så er du modstander af betalingsring?

Skal disse motorveje evt financieres med betalingsanlæg som vi kender i udlandet? Eller går prisen til alle?

Dit alternativ er jo blot flere og flere biler, flere penge brugt samt tab af arbejdspladser og absolut ingen løsning.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Sune Man Sep 05, 2011 4:04 pm

Ikke at jeg tror det flytter nogen i denne debat, men inden i kommer med eksempler der viser at det tager flere timer i kollektiv trafik og kun brøkdele af sekunder i bil - skulle I måske prøve jeres eksempler i en søgemaskine som tager højde for trafikken http://www.trafikken.dk/rejseplan2.asp

Til en start punkterer denne eksemplet Allerød->Blegdamsvej ved hjælp af lidt fleksibilitet (læs cykel) og et realistisk syn på myldretiden.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af dkguy66 Man Sep 05, 2011 4:31 pm

Shintai

Hvis de kvalificerede medarbejdere allerede bor i KBh, hvor kommer trafikken så fra ????

Og jeg mindes ikke jeg har sagt at man mister arbejdspladser, blot at man flytter dem udenfor hovedstaden, og de dermed spredes i forstæderne eller lidt længere væk.

Problemet er at man altså ikke kan ikke både blæse og have mel i munden. Vil man have arbejdspladserne i Kbh, må man også tage det der følger med. Nemlig at medarbejderne vælter ind om morgenen og ud om aftenen. Og nej, du kan ikke tvinge folk til at bruge tid på busser og tog, hvis det ikke er den mest praktiske løsning for dem.

Og når du siger min løsning er flere og flere biler, mener du så dermed at du vil indføre en kina-politik, med kun en bil pr husstand, og ingen biler til husstande med en indkomst under 500.000 kr ?

Jeg siger blot, at man ligger som man har redt i kbh kommune. Og at tro at alle de nye fine byggerier af boliger og kontorer ikke generer yderligere trafik er for naivt, og må vist kvalificere borgerrep. til prisen for Danmarks dummeste.

Og som jeg har skrevet, så viser det sig jo gang på gang, at opkræve betaling for trafik ikke flytter væsentligt på trafikken.

Og må jeg lige påpege at i eks London har man et helt andet og væsentligt mere effektivt kollektivt trafiksystem i form af undergrundsbanen.

Men lad mig blot spørge en gang til. Hvor mange p-pladser har man bygget ved indfaldsvejene til Kbh, så bilister langvejsfra kan smide bilen og hoppe ind i et s-tog eller metro? For sæt nu der er en enkelt eller 2 højt kvalificeret medarbejder, der ikke lige bor på nørrebro, men som har valgt at bo i Køge, på Møn eller i Roskilde, så vil det jo være katastrofalt at de ikke kan tage bilen ind for at passe sit job.

Så uanset hvad, så er jeg både principielt modstander af et sådan projekt, men også modstander fordi det blot er en symptombehandling, og ikke en helbredelse.

for tror du rent faktisk at de ønsker en helbredelse på Rådhuset??? Ikke hvis det betyder at de får 5 mia i kassen ekstra fra bilisterne, og så kan bruge de 4 på takstnedsættelse, og putte 1 mia i kassen, for besværet. Vupti så har det "røde slæng" på Kbh's rådhus lige fundet flere penge de kan fordele til sig selv og sine kæpheste.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Shintai Man Sep 05, 2011 4:49 pm

Nu siger jeg at man mister arbejdspladser. Du kan ganske simpelt ikke tiltrække nok ansatte i områderne udenfor for en del virksomheder. Der er ganske simpelt ikke volumen til det.

Så nytter det ikke noget at f.eks. 30-40% i dag kommer udefra København og 60-70% indefra. Med din "løsning" skulle de 60-70% også ud på længere rejse hver dag. hvorfor tror du der ikke er de store problemer den anden vej i myldretid?

Vi har ret gode transportmuligheder til hovedstaden med tog og bus. Men mange bruger det ikke. Ganske simpelt som vanesag eller fordi man skal lufte statussymbolet.

Så nytter det ikke noget du piver om Kina politik og hvad ved jeg. Så vil jeg også have en lastbil med 5 anhængere og køre rundt med 200km/t. Alt andet er jo ren kommunisme og diktatur.

Nu har du nok også valgt at ignorer hvad jeg skrev. Hvis man har brug for bil skal man naturligvis tage bilen. Hvis du f.eks. bor på Møn kunne du jo måske spare 30minutter hver vej, hvis de fleste der bor i nærheden af togstationer på køge bugt linjen tog toget.

At du så ser konspirationsterorier og andet, det er vidst dit eget problem.

Du har åbenbart valgt, at vi skal bruge endeløse milliarder på motorveje der bare skal udbygges og udbygges og flere folk i kø og kø med endnu flere flaskehalse. Det er jo din eneste løsning. Den løsning har man forsøgt i mange år, og det virkede sjovt nok ikke.

Du burde nok også kigge lidt på dst.dk. SÅ får du nok også en bedre forståelse af det.
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?MainTable=AFSTA1&PLanguage=0&PXSId=0
http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2010/NR375_1.pdf
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?MainTable=PENDAB11&PLanguage=0&PXSId=0


Sidst rettet af Shintai Man Sep 05, 2011 5:15 pm, rettet 1 gang
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Løkke trodsede anbefaling om betalingsring Empty Sv: Løkke trodsede anbefaling om betalingsring

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum