Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

4 deltagere

Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Cirb Lør Okt 05, 2013 4:10 pm

http://politiken.dk/debat/ECE2095547/digter-jeg-er-fucking-vred-paa-mine-foraeldres-generation/

Meget læsværdigt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 6:50 pm

Cirb skrev:http://politiken.dk/debat/ECE2095547/digter-jeg-er-fucking-vred-paa-mine-foraeldres-generation/

Meget læsværdigt.

Mvh
Cirb
Minder lidt om det tyske ungdomsoprør i 1970'erne.

Det var heller ikke helt målrettet - og den målretning den havde var forkert.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Cirb Lør Okt 05, 2013 7:53 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:http://politiken.dk/debat/ECE2095547/digter-jeg-er-fucking-vred-paa-mine-foraeldres-generation/

Meget læsværdigt.

Mvh
Cirb
Minder lidt om det tyske ungdomsoprør i 1970'erne.

Det var heller ikke helt målrettet - og den målretning den havde var forkert.
Ikke enig.

Jeg har læst artiklen et par gange nu og synes at den på mange måder er af de vigtigste artikler de sidste 10 år - uden for dem, der har afdækket den finansskandale vi befinder os i øjet af.

Hvis vi skal tage din sammenligning alvorligt, så er Benno Ohnesorg lige trådt ind på scenen i live med en rask Dutschke i hånden, og prøver i fællesskab at forklare os hvorfor DDR, de gamle SS`ere og RAF er tre alen af et stykke.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 8:29 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:http://politiken.dk/debat/ECE2095547/digter-jeg-er-fucking-vred-paa-mine-foraeldres-generation/

Meget læsværdigt.

Mvh
Cirb
Minder lidt om det tyske ungdomsoprør i 1970'erne.

Det var heller ikke helt målrettet - og den målretning den havde var forkert.
Ikke enig.

Jeg har læst artiklen et par gange nu og synes at den på mange måder er af de vigtigste artikler de sidste 10 år - uden for dem, der har afdækket den finansskandale vi befinder os i øjet af.

Hvis vi skal tage din sammenligning alvorligt, så er Benno Ohnesorg lige trådt ind på scenen i live med en rask Dutschke i hånden, og prøver i fællesskab er i færd med at forklare os hvorfor DDR, de gamle SS`ere og RAF er tre alen af et stykke.

Mvh
Cirb
Det var nu ikke den del af ungdomsoprøret (den er politisk pop), jeg tænkte på - det, jeg tænker på er det oprør, der kom efter serien "Holocaust". Der var der en hel generation af tyskere, der spurgte forældrene om, hvad de dog havde lavet dengang.
Da jeg var i Tyskland i 1970'erne blev en gammel film om Canaris udsendt på TV. Tyskere på min alder anede ikke hvem han var - Canaris altså!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Jomsviking Lør Okt 05, 2013 9:39 pm

Jeg synes at det er en billig og åbenlys pointe, han gentager jo blot hvad vi andre har sagt i årevis: Uopdragne møgunger, der desværre er blevet voksne og deres unoder flyttet sig fra børneverden til voksenverden.

Samtidig frikender han bekvemt sig selv og kammerater. "Det er jo bare mor og far der ikke kunne opdrage mig".
Fuck dig! Stå op om morgen og opfør dig som et menneske.

Jeg har da, stor forståelse, for at det må være svært at vokse op med en far der har jord i hovedet, og ikke kan finde ud af noget som helst - andet end at være til gene for pæne mennesker - men det er da ikke en undskyldning, endsige en forklaring på hvorfor en relativ stor procentdel af disse mennesker opfører sig helt uacceptabelt - det er da deres eget valg og derfor egen skyld.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 10:53 pm

Jomsviking skrev:Jeg synes at det er en billig og åbenlys pointe, han gentager jo blot hvad vi andre har sagt i årevis: Uopdragne møgunger, der desværre er blevet voksne og deres unoder flyttet sig fra børneverden til voksenverden.

Samtidig frikender han bekvemt sig selv og kammerater. "Det er jo bare mor og far der ikke kunne opdrage mig".
Fuck dig! Stå op om morgen og opfør dig som et menneske.

Jeg har da, stor forståelse, for at det må være svært at vokse op med en far der har jord i hovedet, og ikke kan finde ud af noget som helst - andet end at være til gene for pæne mennesker - men det er da ikke en undskyldning, endsige en forklaring på hvorfor en relativ stor procentdel af disse mennesker opfører sig helt uacceptabelt - det er da deres eget valg og derfor egen skyld.
Enig: Det rager egentlig ikke os andre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Cirb Lør Okt 05, 2013 11:08 pm

Den del af artiklen er mindre begavet. Forfatteren viser heller ikke den store empati for en forældre generation, der måske havde sine grunde til at ikke være særlig handlings kraftig.
Det betyder imidlertid ikke at hans pointer ikke er fuldstændigt valide. Både dem der omhandler en subkultur, der producerer sociale tabere på samlebånd og det omkring liggende samfunds berørings angst.

Og gudfandme rager det jer !
Hovedparten af de "kultur berigerere" det ofte omtales her er født og opvokset i Danmark. Faldskærme kommer ikke til at løse problemet. Udover det åbenlyst absurde i forslaget hvorfor fanden skulle Tyrkiet, Libanon, Somalia etc så føle sig forpligtet overfor svært misrygtede danske børn, hvis forældre tilfældigvis kom et andet sted fra ?

Mvh
Cirb


Sidst rettet af Cirb Lør Okt 05, 2013 11:37 pm, rettet 1 gang

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Cirb Lør Okt 05, 2013 11:15 pm

Jomsviking
Fuck dig! Stå op om morgen og opfør dig som et menneske.
Og du mener ikke det er hvad forfatteren gør ?

Oven i købet et usædvanligt begavet, reflekterende og artikulerende et af slagsen ? En som både Grundtvig og Edvard Brandes ville have nikket anerkendende til ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Plyds Søn Okt 06, 2013 11:54 am

Jomsviking skrev:Jeg synes at det er en billig og åbenlys pointe, han gentager jo blot hvad vi andre har sagt i årevis: Uopdragne møgunger, der desværre er blevet voksne og deres unoder flyttet sig fra børneverden til voksenverden.

Samtidig frikender han bekvemt sig selv og kammerater. "Det er jo bare mor og far der ikke kunne opdrage mig".
Fuck dig! Stå op om morgen og opfør dig som et menneske.

Jeg har da, stor forståelse, for at det må være svært at vokse op med en far der har jord i hovedet, og ikke kan finde ud af noget som helst - andet end at være til gene for pæne mennesker - men det er da ikke en undskyldning, endsige en forklaring på hvorfor en relativ stor procentdel af disse mennesker opfører sig helt uacceptabelt - det er da deres eget valg og derfor egen skyld.
Børn bliver hvad de bliver opdraget til, eller ikke opdraget til. Du kan ikke tillægge et lille barn noget som helst ansvar. Det hviler udelukkende på forældrene. Skal du "redde" det der er gået galt, er du nødt til at "genopdrage" dem, men det er et kæmpe arbejde.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Cirb Søn Okt 06, 2013 12:19 pm

Plyds skrev:
Børn bliver hvad de bliver opdraget til, eller ikke opdraget til. Du kan ikke tillægge et lille barn noget som helst ansvar. Det hviler udelukkende på forældrene. Skal du "redde" det der er gået galt, er du nødt til at "genopdrage" dem, men det er et kæmpe arbejde.
Men på et eller andet tidspunkt er barnet voksent og må selv stå til ansvar for hvad det er blevet. Alt andet ender i håbløs værdi-relativisme - det er også derfor det er så forbandet vigtigt at sikre ungerne ikke mishandles systematisk.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation Empty Sv: Digter: Jeg er fucking vred på mine forældres generation

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum