Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad skal man gøre ved sparepengene?

3 deltagere

Go down

Hvad skal man gøre ved sparepengene? Empty Hvad skal man gøre ved sparepengene?

Indlæg af hvemmonjeger? Lør Sep 03, 2011 2:41 pm

Økonomien er ved at ryge ud over afgrunden (kan man læse herinde). Så hvordan sikrer man sine sparepenge bedst muligt? Hvordan vil I foreslå, at jeg fx sparer op? Har omkring 10K hver måned til opsparing. Og med bedst muligt mener jeg med den laveste risiko. Kom også gerne med et bud på en opsparing med (forholdsvist) højt afkast som I mener er realistisk.

hvemmonjeger?

Antal indlæg : 11
Join date : 01/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal man gøre ved sparepengene? Empty Sv: Hvad skal man gøre ved sparepengene?

Indlæg af Shintai Lør Sep 03, 2011 3:02 pm

Opsparing med højt afkast? Sikre? Det er som regel 2 modsætninger. Nemme lette penge findes ikke.

Lige nu er det bedste nok at have sine penge i kontanter (Dog under indskyder garantien i hver bank.). Og så evt købe aktier, hvis du tænker på mere langsigtet investering når bøtten vender. FIH er en god en her til at sikre god rente.

Men kommer også an på hvor meget du vil binde dine penge.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal man gøre ved sparepengene? Empty Sv: Hvad skal man gøre ved sparepengene?

Indlæg af hvemmonjeger? Lør Sep 03, 2011 3:41 pm

Shintai skrev:Opsparing med højt afkast? Sikre? Det er som regel 2 modsætninger. Nemme lette penge findes ikke.

Lige nu er det bedste nok at have sine penge i kontanter (Dog under indskyder garantien i hver bank.). Og så evt købe aktier, hvis du tænker på mere langsigtet investering når bøtten vender. FIH er en god en her til at sikre god rente.

Men kommer også an på hvor meget du vil binde dine penge.

Du misforstod, ville gerne have to bud - et sikkert og et mere risikobetonet. Jeg antager ud fra dit indlæg, at banken er det mest sikre - det overrasker mig nu lidt (men ved ikke helt hvad alternativet skulle være Embarassed ). Er der ikke en ret stor chance for, at penge i banken vil give et negativt afkast pga. inflation/stigende priser i den kommende periode? Tjekker lige FIH ud Smile

hvemmonjeger?

Antal indlæg : 11
Join date : 01/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal man gøre ved sparepengene? Empty Sv: Hvad skal man gøre ved sparepengene?

Indlæg af Thomas Lør Sep 03, 2011 3:48 pm

hvemmonjeger? skrev:

Du misforstod, ville gerne have to bud - et sikkert og et mere risikobetonet. Jeg antager ud fra dit indlæg, at banken er det mest sikre - det overrasker mig nu lidt (men ved ikke helt hvad alternativet skulle være Embarassed ). Er der ikke en ret stor chance for, at penge i banken vil give et negativt afkast pga. inflation/stigende priser i den kommende periode? Tjekker lige FIH ud Smile

Danske eller tyske statsobligationer - hvilket jo også er rede penge - og der er masser af dem.
Problemet er risikable investeringer, der efter tab giver et positivt afkast.
De rigtig gode investeringer - hvis de findes - er ikke børsnoterede endnu.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal man gøre ved sparepengene? Empty Sv: Hvad skal man gøre ved sparepengene?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum