Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Spanien inddrager snart pensionerne

2 deltagere

Go down

Spanien inddrager snart pensionerne Empty Spanien inddrager snart pensionerne

Indlæg af Thomas Lør Sep 14, 2013 11:10 pm

Det er de nød til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Tilbage til toppen Go down

Spanien inddrager snart pensionerne Empty Sv: Spanien inddrager snart pensionerne

Indlæg af peter777 Søn Sep 15, 2013 1:25 pm

Jeg vil sige, jeg skal se det før jeg tror det. Pensionsopsparingerne har været den hellige ko indtil nu. Man har forsøgt at få efterkommerne til at tage tabet jo. Hvis endelig pensionsopsparingerne skulle ryge, så var det noget som ville ryste borgerne i Europa, ihvertfald VestEuropa.

Summa: vi kommer til at se en "muddling through" løsning, hvor der tabes nogle penge i pensionskasserne, men ikke alle pengene, og således kan violinen blive ved med at spille.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Spanien inddrager snart pensionerne Empty Sv: Spanien inddrager snart pensionerne

Indlæg af Thomas Søn Sep 15, 2013 2:22 pm

peter777 skrev:Jeg vil sige, jeg skal se det før jeg tror det. Pensionsopsparingerne har været den hellige ko indtil nu. Man har forsøgt at få efterkommerne til at tage tabet jo. Hvis endelig pensionsopsparingerne skulle ryge, så var det noget som ville ryste borgerne i Europa, ihvertfald VestEuropa.

Summa: vi kommer til at se en "muddling through" løsning, hvor der tabes nogle penge i pensionskasserne, men ikke alle pengene, og således kan violinen blive ved med at spille.
Jeg mener Polen allerede har snuppet en del af pensionerne. Problemet ligger i at Spanien ikke kan genvinde en kreditværdighed før end de penge er snuppet.
Du har ret så langt som, at jeg betvivler, at der overhovedet er penge nok i pensionerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum