Nu begynder man at luge ud i pensionerne
4 deltagere
Side 1 af 1
Nu begynder man at luge ud i pensionerne
Berlingske
Der er jo heller ikke andre til at betale; men spørgsmålet er hvornår Socialdemokraterne tager opgøret med fagbevægelsens pensioner.
Der er jo heller ikke andre til at betale; men spørgsmålet er hvornår Socialdemokraterne tager opgøret med fagbevægelsens pensioner.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Nu begynder man at luge ud i pensionerne
Man skal også lave haircuttet nu på pensioner. Ellers slipper 68erne endnu engang for regningen.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Shintai skrev:Man skal også lave haircuttet nu på pensioner. Ellers slipper 68erne endnu engang for regningen.
Det kan du bande på, at de ikke gør.
Men det illustrerer meget godt, at opsparing på baggrund af skatteregler er en tåbelig idé. Der er ikke nogen, der kender skattereglerne om 10 år - hvilket er uhensigtsmæssigt, når man foretager en investering med en 50 årig horisont.
Jamen 68'erne er jo i fuld gang med at hæve en fed efterløn, de kun har betalt en brøkdel til, siden 1999, og rammes jo netop ikke af stramningerne. De er jo så smarte at de venter til de er 62 år, som ikke er noget problem med deres kontor job, hvorefter de så hæver fuld efterløn uden modregning pga deres skattefinancierede pensionsopsparinger, de sidder i huse med en mega friværdi, købt for 30 år siden, med fuld rentefradrag, endda i toppen i mange år, og griner hver gang de tager bilen ned til sommerhuset i provence for at nyde nogle druer.
Men næe nej, de slipper da som altid.
Derimod må de ældre - førkrigs generationen - som primært kun har folkepensionen, nu selv betale 1000 kr i transport, for at blive undersøgt på hospital hvor der er mindst ventetid. Selv om det er hospitalerne selv der har henvist personen til en anden by.
Men næe nej, de slipper da som altid.
Derimod må de ældre - førkrigs generationen - som primært kun har folkepensionen, nu selv betale 1000 kr i transport, for at blive undersøgt på hospital hvor der er mindst ventetid. Selv om det er hospitalerne selv der har henvist personen til en anden by.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Jep, nu kommer staten efter den sidste ikke-mobile skattebase - pensionerne. Jeg anbefaler at man selv administrere sin pension i videst mulige omfang
Jeg tror ikke man når at "fange" 68'erne, det er for sent!
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:Jep, nu kommer staten efter den sidste ikke-mobile skattebase - pensionerne. Jeg anbefaler at man selv administrere sin pension i videst mulige omfang
1) Det er det, jeg har sagt de sidste 4 år! Spar op til pension af beskattede midler - renten er elendig; men du har en lille chance for at se nogle af pengene igen.
2) Ork jo - 68'erne har 30 år foran sig, hvor hver en øre i udbetaling bliver styret centralt - de vil f.eks. ikke få andet end folkepensionens grundbeløb, der vil blive reguleret ned - og alle tillæggene bliver reguleret op.
Det er da utroligt så naive I er! Hvordan fanden tror I de Græske pensioner kommer til at se ud? For slet ikke at tale om de Italienske?
Efter 1. verdenskrig blev pensionerne udslettet af inflation - det sker ikke denne gang. Der anvendes mere subtile metoder.
Hvor er historieundervisningen dog faldet af på den siden jeg gik i folkeskolen. Al reklamegøglet om "historisk høje priser" bla. bla. bla. Har Ulrikke ved sit stupide eksempel SLET ikke lært jer noget?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|