Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu begynder man at luge ud i pensionerne

4 deltagere

Go down

Nu begynder man at luge ud i pensionerne Empty Nu begynder man at luge ud i pensionerne

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2011 5:28 pm

Berlingske

Der er jo heller ikke andre til at betale; men spørgsmålet er hvornår Socialdemokraterne tager opgøret med fagbevægelsens pensioner.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Tilbage til toppen Go down

Nu begynder man at luge ud i pensionerne Empty Sv: Nu begynder man at luge ud i pensionerne

Indlæg af Shintai Lør Nov 05, 2011 7:38 pm

Man skal også lave haircuttet nu på pensioner. Ellers slipper 68erne endnu engang for regningen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Nu begynder man at luge ud i pensionerne Empty Sv: Nu begynder man at luge ud i pensionerne

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2011 8:01 pm

Shintai skrev:Man skal også lave haircuttet nu på pensioner. Ellers slipper 68erne endnu engang for regningen.

Det kan du bande på, at de ikke gør.

Men det illustrerer meget godt, at opsparing på baggrund af skatteregler er en tåbelig idé. Der er ikke nogen, der kender skattereglerne om 10 år - hvilket er uhensigtsmæssigt, når man foretager en investering med en 50 årig horisont.
Thomas
Thomas

Indlæg af dkguy66 Søn Nov 06, 2011 5:04 am

Jamen 68'erne er jo i fuld gang med at hæve en fed efterløn, de kun har betalt en brøkdel til, siden 1999, og rammes jo netop ikke af stramningerne. De er jo så smarte at de venter til de er 62 år, som ikke er noget problem med deres kontor job, hvorefter de så hæver fuld efterløn uden modregning pga deres skattefinancierede pensionsopsparinger, de sidder i huse med en mega friværdi, købt for 30 år siden, med fuld rentefradrag, endda i toppen i mange år, og griner hver gang de tager bilen ned til sommerhuset i provence for at nyde nogle druer.

Men næe nej, de slipper da som altid.

Derimod må de ældre - førkrigs generationen - som primært kun har folkepensionen, nu selv betale 1000 kr i transport, for at blive undersøgt på hospital hvor der er mindst ventetid. Selv om det er hospitalerne selv der har henvist personen til en anden by.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Lars_HH Søn Nov 06, 2011 1:32 pm

Jep, nu kommer staten efter den sidste ikke-mobile skattebase - pensionerne. Jeg anbefaler at man selv administrere sin pension i videst mulige omfang Smile

Jeg tror ikke man når at "fange" 68'erne, det er for sent!

Lars_HH

Antal indlæg : 954

Indlæg af Thomas Søn Nov 06, 2011 2:46 pm

Lars_HH skrev:Jep, nu kommer staten efter den sidste ikke-mobile skattebase - pensionerne. Jeg anbefaler at man selv administrere sin pension i videst mulige omfang Smile

Jeg tror ikke man når at "fange" 68'erne, det er for sent!

1) Det er det, jeg har sagt de sidste 4 år! Spar op til pension af beskattede midler - renten er elendig; men du har en lille chance for at se nogle af pengene igen.

2) Ork jo - 68'erne har 30 år foran sig, hvor hver en øre i udbetaling bliver styret centralt - de vil f.eks. ikke få andet end folkepensionens grundbeløb, der vil blive reguleret ned - og alle tillæggene bliver reguleret op.

Det er da utroligt så naive I er! Hvordan fanden tror I de Græske pensioner kommer til at se ud? For slet ikke at tale om de Italienske?

Efter 1. verdenskrig blev pensionerne udslettet af inflation - det sker ikke denne gang. Der anvendes mere subtile metoder.

Hvor er historieundervisningen dog faldet af på den siden jeg gik i folkeskolen. Al reklamegøglet om "historisk høje priser" bla. bla. bla. Har Ulrikke ved sit stupide eksempel SLET ikke lært jer noget?
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum