Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen

3 deltagere

Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen

Indlæg af peter777 Lør Aug 03, 2013 9:48 am

http://www.business.dk/finans/soenderlemmende-kritik-af-finanstilsynet

Finanstilsynet anklages for at være en vækstdræber med sine restriktive tilsyn.

Jeg synes det er skræmmende, at en hel politisk fløj, som iøvrigt står til at få magten efter næste valg, har disse holdninger.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Sv: Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen

Indlæg af Cirb Lør Aug 03, 2013 10:06 am

De er købt og betalt til at have de holdninger.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Sv: Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen

Indlæg af Thomas Lør Aug 03, 2013 11:02 am

peter777 skrev:http://www.business.dk/finans/soenderlemmende-kritik-af-finanstilsynet

Finanstilsynet anklages for at være en vækstdræber med sine restriktive tilsyn.

Jeg synes det er skræmmende, at en hel politisk fløj, som iøvrigt står til at få magten efter næste valg, har disse holdninger.
Det er ikke overraskende og specielt ikke, at det er nogle letvægtere som Brian Mikkelsen og Kim Andersen.

Jeg mener desværre at den nuværende regering er en nødvendighed for at få gennemført de fornødne stramninger i finanssektoren.

Jeg kan ikke se, at en borgerlig regering kunne have gennemført både den opstramning på den offentlige sektor som borgerlige helt klart ikke turde foretage (bemærkningen fra Jytte Hilden til SortKaffe: "Vi kan blive tvunget til det!" - den er helt central!) - og den bekæmpelse af bankerne som de borgerlige ikke ville.

Vi står i et udskudt opgør fra den kolde krigs tid - ikke bare herhjemme; men overalt.

Den økonomiopfattelse som kommunismen stod for var så soleklart forkert; men det betyder ikke som logisk konsekvens, at det modsatte er rigtigt!
Anders Foghs udtalelse om at skrive økonomibøgerne om er rigtig; men af de forkerte årsager.

Vi ser et virkeligt skræmmende eksempel på hvordan kombinationen af to forkerte løsninger, som i Kina, går virkeligt galt.

De bankreformer som skal gennemføres kan jeg ikke se gennemført med en borgerlig regering ved magten. Hvor skrækkeligt det end er at måtte indrømme det: Vi har faktisk brug for Enhedslisten til at skaffe et flertal for den nødvendige politik på finansområdet.

Finansrådet og Harry Potter kommer med forudsigeligt ordskvalder. Det Venstre skal se er, at en stålhånd er nødvendig for at redde landbruget og de dertil knyttede virksomheder.

Vi HAR forsøgt at køre en regering på bankernes præmisser: Det gik som bekendt frygteligt galt!
En ting er sikkert at videreføre den "politik" vil være mere end forkert.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Det tror jeg nu er at stille tingene på hovedet.

Indlæg af Thomas Lør Aug 03, 2013 11:15 am

Cirb skrev:De er købt og betalt til at have de holdninger.

Mvh
Cirb

Nej jeg tror faktisk, det er lige omvendt!

Når Danske Bank sender en klakør herind med en omtale af Brian Mikkelsens sommerhus, så er det ment som en personlig trussel - og en del af denne - mod Brian Mikkelsen.

Vi véd med rimelig stor sikkerhed, at Lars Løkkes privatøkonomi er meget skrøbelig. Ellers flytter man ikke fra Græsted til en lejlighed i København - hvor konen er medlem af kommunalbestyrelsen og må opgive sit mandat. Det er hovedregning, at der ligger ganske alvorlige privat økonomiske motiver bag den flytning.

Hvordan Venstres ordfører er situeret rent privatøkonomisk véd jeg ikke. Men man får jo sine anelser.

Nej, jeg tror der er tale om gemen personlig afpresning fra Danske Banks side. Hvad har vi på ham? Kan han overbevises om, at han snart ryger på tvang, hvis vi ikke holder hånden over ham - og han holder hånden over os.

Her har Løkke så gjort det fornuftige - for naturligvis bliver han fulgt som tidligere statsminister af PET, der har bankoplysningerne på ham - og har fået en ordning: Jeg ville ikke blive det mindste overrasket, hvis Arbejdernes Landsbank er rodet ind i den rekonstruktion, så Lars Løkke ikke kan afpresses af bankerne personligt - mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Det, der egentlig bekymrer mig mest ved Finanstilsynet

Indlæg af Thomas Lør Aug 03, 2013 11:33 pm

er, at man ikke har hørt noget til dem de sidste par måneder - og det, der kom dengang var gamle nyheder.

Altså, man kan IKKE have Flemløse Sparekasse som hovedbeskæftigelse.

Samtidig bliver der IKKE meldt ud om bare noget, der minder om løsninger.

Vi ser helt pæne beløb futte og fare ind og ud af de korte pengepolitiske lån - så et eller andet sker der.

Nyhederne er oldgamle sager om bankdirektører, der skal i fængsel.

Vi véd, at der sker ét eller andet vedrørende Danske Bank og Nordea; men ellers dukker man hovedet og henviser til, at SIFI reglerne er ude i høring.

Ellers lader man skidesprælleren Ander Dum og Eivind Kolding udbrede sig med deres utroværdigheder.

En fantastisk gang snakken udenom - og vi véd at det er ved at brase - det kan vi se på valutakurserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen Empty Sv: Utilfredshed med Finanstilsynet på højrefløjen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum