Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Her er Danske Bank fanget!

Go down

Her er Danske Bank fanget! Empty Her er Danske Bank fanget!

Indlæg af Thomas Ons Jul 31, 2013 11:18 am

Det med at ejerlejligheder stiger i pris er tydeligvis noget vrøvl!

Jeg tror knebet er det, at Danske Bank har lagt BRF flexlort som sikkerhed for de resterende pengepolitisk lån - og formentlig til ECB lånet.

Man har formentlig lavet det trick, jeg har ventet på:

Danske Bank yder BRF et finansieringslån til at købe RD flexlort for. Til gengæld køber Danske Bank BRF flexlort - alt sammen for at komme uden om problemet med at man kan ikke lægge egne udstedelser som sikkerhed for pengepolitiske lån. Det var den svindel, jeg ville kikke efter, hvis jeg sad i Nationalbanken..... så det gør de nu nok.

Nu "stiger" ejerlejlighedspriserne i København for, at der kan komme "sikkerhed" bag ved flexlortet. Problemet er, at det tror Danske Bank jo ikke på har nogen begrundelse i virkeligheden - hvilket der heller ikke er andre der gør.

Det giver så et lille problem med det BRF flexlort, der ligger som sikkerhed i Nationalbanken og ECB - den sikkerhed risikerer man at få tilbage i hovedet og få opsagt lånet omgående. Både i Nationalbanken og ECB. Det vil jo medføre at "bytteren" skal tilbageføres - og stadig efterladende Danske Bank med et endog yderst påtrængende lånebehov på (skal vi sige 40 mia.) i dag.

Danske Bank kan jo IKKE sælge deres flexlort - de kan end ikke belåne det!

Danske Bank er med andre ord illikvid!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er Danske Bank fanget! Empty Sv: Her er Danske Bank fanget!

Indlæg af Thomas Ons Jul 31, 2013 11:52 am

Læg i øvrigt mærke til mærke til sammenfaldet mellem de pengepolitiske udlån og at investorerne ikke længere vil belåne flexlort. Hvis man vil have flexlort, så kan man sgu købe det. Men at bruge lokumspapir - oven i købet brugt - til noget - overhovedet IKKE.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum