Symtomøkonomerne udtaler sig igen: Spår snarlig ende på krisen
+2
klogeaage 35
Thomas
6 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Symtomøkonomerne udtaler sig igen: Spår snarlig ende på krisen
BamsesFar: 5 år samlet på Boligdebatten og økonomidebatten fornægter sig ikke.
Du er ikke sådan at snyde. Er det dig selv der har skrevet kommentaren?
Dem det er allermest synd for er dem der ikke har været med i festlighederne bl.a. de unge - for de mærker og kommer til at mærke nedgangen i økonomien i mange år. De ældre fandt ud af, at de alligevel ikke var så rige eller efterlønnen blev taget fra dem, så de bliver på arbejdsmarkedet 5 år endnu. De yngre derimod kæmper om studiepladser og job og et sted at bo til en rimelig penge. Nu kører boligpriserne op igen takket være afdragsfrihed og fortsat ultralav rente. Både BamsesFar, SortKaffe og jeg har børn der kommer til at mærke det. Det er en stor bekymring som er reel, og som de ikke selv har været skyld i.
Thomas: nej men jeg synes bare du er lidt for optimistisk mhp statsbankernes succes med at redde den reelle økonomi og straffe de skyldige finansfolk. Jeg synes ikke jeg har set de store ændringer fra før finanskrisen satte ind i efteråret 2008. Vi er da snarere tilbage i et kæmpe risikoscenarie - nu bare pyntet med en bragende økonomisk krise med arbejdsløshed oveni.
Dem det er allermest synd for er dem der ikke har været med i festlighederne bl.a. de unge - for de mærker og kommer til at mærke nedgangen i økonomien i mange år. De ældre fandt ud af, at de alligevel ikke var så rige eller efterlønnen blev taget fra dem, så de bliver på arbejdsmarkedet 5 år endnu. De yngre derimod kæmper om studiepladser og job og et sted at bo til en rimelig penge. Nu kører boligpriserne op igen takket være afdragsfrihed og fortsat ultralav rente. Både BamsesFar, SortKaffe og jeg har børn der kommer til at mærke det. Det er en stor bekymring som er reel, og som de ikke selv har været skyld i.
Thomas: nej men jeg synes bare du er lidt for optimistisk mhp statsbankernes succes med at redde den reelle økonomi og straffe de skyldige finansfolk. Jeg synes ikke jeg har set de store ændringer fra før finanskrisen satte ind i efteråret 2008. Vi er da snarere tilbage i et kæmpe risikoscenarie - nu bare pyntet med en bragende økonomisk krise med arbejdsløshed oveni.
doctor- Antal indlæg : 1673
doctor skrev:BamsesFar: 5 år samlet på Boligdebatten og økonomidebatten fornægter sig ikke.
Det med at ejerlejlighedspriserne er kommet op igen - det er jo ikke rigtigt!
Det, der er sket er formentlig, at Jeudan har "købt" ("købt"? Er det med garanti ikke - det er næppe en "ren" handel.) for ca. 1½ mia. kr af BRF "parkerede" ejendomme - á 20.000 kr/kvm. eller en 75.000 kvm (hvis min hovedregning slår til). Dvs. 1000 ejerlejligheder.
Problemet er bare - hvis Jeudan ikke er komplet idioter - så skal BRF komme med et årligt "tilskud" så de lejligheder kan lejes ud. Pengene? De er da ikke svære at skaffe, bare afkastet er godt nok - der er masser af penge.
At man så udsteder aktier på beløbet, som BRF så må erhverve sig - det er noget andet. Hvordan man har fået de andre aktionærer til at gå med til det - det véd jeg ikke.
Men synes Du ikke, Du har set en ændring fra før "krisen"? NÅH???
Reelt er dansk økonomi udmærket. Det, der sker er at rationaliseringer - og de har godt nok ikke været foretaget i tide - i hele det offentlige bliver gennemført med fynd og klem! Det er det, som Du mærker helt personligt!
Det kommer til at betyde nogle tilpasninger af hvad læger i almen praksis skal foretage sig - og blive betalt for. Det, jeg kan ane er hele efterbehandlingen: Man kan da ikke have folk til at ligge og fise husleje af på de dyre hospitaler!
Det med, at der ikke er sket noget på finanssektoren - det tror jeg ikke, Du får Danske Bank til at skrive under på! Og slet ikke den forsamling provinsielle banksvindlere, der er på vej i fængsel......
Der bliver godt nok trangt om studiepladserne på kommunikationsstudierne; men der bliver såmænd nok på ingeniørstudierne - og sådan noget som kemi (at jeg så nok ville vælge den uorganiske, det er noget andet - specielt den del af den sidste halvdel af det periodiske system - og så lade de senile om kul og jern.)
Snotaberne kommer ikke til at bo på herresæder i 20 års alderen, de kommer til at "nøjes" med kollegiepladser - nej, hvor er det dog synd!
Thomas- Antal indlæg : 34544
thomas der er ingen kollegiepladser længere og et værelse koster 4000/ mdr.
Årh hold op! Der er masser af lejligheder som flextumperne ikke har råd til. Der er bygget, så man er blevet grøn i hovedet!doctor skrev:thomas der er ingen kollegiepladser længere og et værelse koster 4000/ mdr.
Der er MASSER af muligheder. Hvert år kommer den samme jammer på dette tidspunkt: Der er ikke nogen kollegiepladser - HVERT ÅR er problemet løst omkring december - TIL OVERFLOD.
Sådan har det været i alle de år, jeg kan huske!
Jeg bliver så træt af al den forkælede jammer.
Du er træt af at høre om livet udenfor murene Thomas.
Nu får du så som opgave at gennemsøge nettet for et værelse eller lejllighed i Kbhs området. BASTA.
LALALALALALA- her går det godt.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE5741215/direktoerer-forgyldt-af-udskaeldt-bank/ Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke længere følger så godt med som jeg gjorde for 5 år siden. Men her går det fint.
Nu får du så som opgave at gennemsøge nettet for et værelse eller lejllighed i Kbhs området. BASTA.
http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE5741215/direktoerer-forgyldt-af-udskaeldt-bank/ Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke længere følger så godt med som jeg gjorde for 5 år siden. Men her går det fint.
doctor skrev:Du er træt af at høre om livet udenfor murene Thomas.
Jeg var i sin tid rodet IND i ungdomsboliger.
I "gamle" dage klaredes problemet med værelsesudlejning - en udmærket løsning.
Sagen var imidlertid, at en del af de unge mennesker ikke savnede et sted at bo; men et sted at skulle spærres inde.
Udlejningsmodellen vil heller ikke virke i dag, da de ledige værelser i omegnen ikke tiltaler smagen.
En anden ting er de ledige boliger for en stor dels vedkommede er låst inde i spekulantejendomme med alt for høj husleje. Det er jo reelt betragtet ikke noget problem at få en ledig bolig; men da prisen er høj, fordi, hvis man har fået en billig almennyttig bolig, så flytter man da ikke. Er man først kommet ind i en dyr bolig, så flytter man, når der kommer noget billigere.
Det passer ikke de unge mennesker - de flytter nemlig som afsindige, så de når aldrig at optjene anciennitet. Det andet er, at når erkendelsen at tilstedeværelse på f.eks. universitetet er underordnet, så flytter man - men ud i omegnen til noget billigere.
Dernæst er der et utal af opgivne studier, som redegør for det meste af lejetabet og det indtræder senest med første terminseksamen.
"Virkeligheden?"
Når der er forskel mellem andres virkelighedsopfattelse og min, så er det erfaringsmæssig sådan, at min beskrivelse og vurdering har den største - langt største - sandsynlighed for at være den model, der giver de mest præcise forudsigelser af fremtiden.
Sjovt nok oplever folk ikke, at det i virkeligheden er dem, der er nogle idioter.
Bare rolig - jeg har vænnet mig til det. Og jeg skal IKKE vælges til Folketinget - kåres evt.; men vælges? Nej.
Sjovt nok oplever folk ikke, at det i virkeligheden er dem, der er nogle idioter.
Bare rolig - jeg har vænnet mig til det. Og jeg skal IKKE vælges til Folketinget - kåres evt.; men vælges? Nej.
doctor skrev:thomas der er ingen kollegiepladser længere og et værelse koster 4000/ mdr.
Efterspørgslen efter et billigt velbeliggende (ie. tæt ved centrum - ikke tæt ved studiestedet) kollegieværelse er uendelig.
Start med at frasortere alle dem, som i dag bor mindre end 2 x 1,5 time off. transport fra studiestedet. De må blive boende hjemme.
Tag derpå resten og se på andre studiesteder, som udbyder samme udd. Kig derpå i disse udkantområder efter ledige studieboliger.
Sorter de brødløse, hobbyprægede studier fra.
Resten = Det reelle problem.
Det er næppe særligt stort.
I øvrigt fik jeg i sin tid mit kollegieværelse (samme sang for over 30 år siden...) ved at tage forceret hjem fra ferien i Frankrig, tage til Staden for at underskrive + at betale husleje for juli, selvom jeg ikke skulle bruge værelset før 1,5 måned senere. Jeg stod faktisk pænt nede i køen, men de andre gad da ikke dukke op i ferien hhv. spilde penge på een ekstra måneds husleje. Vil man høre musikken, så må man jo lette røven og åbne pungen.
PS. Begge vore børn fik uden videre kollegieplads for et par år siden. Måske skyldtes det, at de begge valgte et af de kedelige nørdkollegier i Lyngby...
/BF
Gæst- Gæst
Er Lyngby ikke meget langt væk fra centrum?
doctor skrev:Er Lyngby ikke meget langt væk fra centrum?
40 til 60 minutter. Men de fandt da også begge ud af, at man ikke bare fulder sig i Centrum til kl. 2 om natten og så er hjemme på kollegiet 15 minutter senere.
Da jeg boede i Kbh. var udgangspunktet altid, at uanset, hvor man skal hen, så tog det 1 time.
Om man tog cykel, bus eller S-tog var lige meget. Cyklen var faktisk mest effektiv på afstande op til ca. 10 km. uanset årstiden.
/BF
Gæst- Gæst
Jeg er aldrig stødt på en erkendende idiot; men er derimod ofte stødt på folk, der erkender idioter - Det er imidlertid ofte svært, at skelne den ene fra den anden.
SimpleMind- Antal indlæg : 276
SimpleMind skrev:Jeg er aldrig stødt på en erkendende idiot; men er derimod ofte stødt på folk, der erkender idioter - Det er imidlertid ofte svært, at skelne den ene fra den anden.
Jeg tager hatten af for det udsagn.
Samtidig må jeg erkende, at jeg nok primært tilhører den sidste kategori, uden naturligvis at have blot en snert af den første del af udsagnet....;-))
Men når det er sagt, må jeg også tilføje:
Man siger altid, at den sidste idiot ikke er født endnu. Det er meget muligt, men de mennesker jeg personligt møder, indikerer dog først og fremmest at den sidste idiot ikke er død endnu. Så måske den sidste idiot rent faktisk allerede er født.
sur gammel mand- Antal indlæg : 65
Ja, den er sådan set udmærket.SimpleMind skrev:Jeg er aldrig stødt på en erkendende idiot; men er derimod ofte stødt på folk, der erkender idioter - Det er imidlertid ofte svært, at skelne den ene fra den anden.
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» 22/1 Olieprisen over 30 USD/brl.
» Krisen kommer igen!!!!
» Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...
» Det rager befolkningen en høstblomt hvem der er eller bliver nye ministre.....igen igen....igen
» Institut for Bumseudklemning og Neglelakering udtaler sig
» Krisen kommer igen!!!!
» Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...
» Det rager befolkningen en høstblomt hvem der er eller bliver nye ministre.....igen igen....igen
» Institut for Bumseudklemning og Neglelakering udtaler sig
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum