Pension Danmark kaster 2 mia. i ejendomme.
2 deltagere
Side 1 af 1
Pension Danmark kaster 2 mia. i ejendomme.
Ræsonnementet hænger ikke sammen.
Eller 3,2 mio. kr. pr. bolig.
Med et afkast på 3-3½% giver det en husleje i nærheden af 150.000 kr/år. Så mange rige mennesker er der ikke i Danmark - ikke mere. Den husleje skal jo betales af beskattede penge.
En af Pensiondanmarks allerede offentliggjorte investeringer er opførelsen af 500 boliger på Islands Brygge i hovedstaden for et samlet beløb på 1,6 mia. kr.
Eller 3,2 mio. kr. pr. bolig.
Med et afkast på 3-3½% giver det en husleje i nærheden af 150.000 kr/år. Så mange rige mennesker er der ikke i Danmark - ikke mere. Den husleje skal jo betales af beskattede penge.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Pension Danmark kaster 2 mia. i ejendomme.
For Gode lejemål - evt. Rækkehuse - med en fornuft lokal beliggenhed, det tror jeg godt de vil kunne få noget der ligner den leje. Alternativet for de mange børnefamilier som gerne vel blive derinde, er jo et ekstremt dyrt ejer rækkehus eller ejerlejlighed. En lejelejlighed giver stadig friheden til at slå til på ejermarkedet hvis det en dag skulle blive realistisk prissat, og samtidig giver en lejebolig ultimativ frihed
Merkur- Antal indlæg : 330
Sv: Pension Danmark kaster 2 mia. i ejendomme.
Det er jeg med på; men det hænger stadig ikke sammen økonomisk for pensionskassen - det er jo ikke fordi lejeboliger i det prisleje er overrendt.Merkur skrev:For Gode lejemål - evt. Rækkehuse - med en fornuft lokal beliggenhed, det tror jeg godt de vil kunne få noget der ligner den leje. Alternativet for de mange børnefamilier som gerne vel blive derinde, er jo et ekstremt dyrt ejer rækkehus eller ejerlejlighed. En lejelejlighed giver stadig friheden til at slå til på ejermarkedet hvis det en dag skulle blive realistisk prissat, og samtidig giver en lejebolig ultimativ frihed
Finanstilsynet om EIK Bank.
Erhvervsejendomme eller udlejningsejendomme?For de erhvervsejendomme, der var færdigbygget, medførte konjunkturtilbageslaget faldende ejendomspriser, og dermed var mange af disse ejendomme overbelånte. Konjunkturtilbageslaget
førte også til, at flere og flere af bankens kunder fik likviditetsproblemer som følge af større tomgang i
ejendommene mv.
Tilsvarende med Jeudan, der har "købt" for 22.000 kr/kvm. Tallene hænger IKKE sammen.
Når jeg tænker på de platugler med ejendomme, der har opsøgt ATP - og kaffen ikke engang er skænket op inden de bliver smidt ud. Det er nu lige pludselig blevet en FREMRAGENDE forretning? Selvfølgelig er det ikke det! Der er svindel i detteher.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Fusion mellem AP Pension og FSP pension
» Tyrkiet anmoder om krisemøde
» Storlandbrug skylder 308 mio. i ejendomme
» Priser og vurdering af Landbrugs ejendomme/jord
» Kina
» Tyrkiet anmoder om krisemøde
» Storlandbrug skylder 308 mio. i ejendomme
» Priser og vurdering af Landbrugs ejendomme/jord
» Kina
Side 1 af 1