Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg har henvist til det før; men

Go down

Jeg har henvist til det før; men Empty Jeg har henvist til det før; men

Indlæg af Thomas Tirs Jul 02, 2013 4:59 pm

Nationalbanken
Reduktionen siden årsskiftet kan bl.a. tilskrives, at pensionsselskaberne har valgt ikke at genplacere udløbne rentetilpasningsobligationer. Deres beholdning af korte realkreditobligationer med restløbetid på højst 3 år er således reduceret med 50 mia. kr. i år. Til gengæld har selskaberne vist pæn interesse for fastforrentede obligationer med en restløbetid over 20 år, som de har øget beholdningen af med 6 mia. kr.
Investorerne VIL IKKE røre ved flexlort.

Det må unægtelig give en kreditklemme i kridterne - vi taler altså om noget, der minder om de 40 mia. som skulper frem og tilbage hele tiden.
Hvordan tæller de Danske Bank aktier?, som Danske Bank tilsyneladende har solgt sig selv gennem udenlandske stråmænd?
Udenlandske investorer viser igen interesse for danske aktier. Efter et mindre salg i april har udlændinge købt danske aktier i maj for knap 3 mia. kr. og har således siden årsskiftet købt for 21 mia. kr. Til sammenligning købte de i hele 2012 danske aktier for 27 mia. kr.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum