Succesfuld kold tyrker i de baltiske lande
2 deltagere
Side 1 af 1
Succesfuld kold tyrker i de baltiske lande
"Dermed tog Estland skraldet i et hug i stedet for at sprede besparelserne ud"
Sådan set også min "kur" for Dk. Filosofien er enkel: Der er ingen "optimisme" i årtiers fodslæbende små tab - så fungerer eet stort hurtigt tab med efterfølgende slæbende fremgang noget bedre.
Blot med den tilføjelse, at ejerboligmarkedet skulle have haft samme tur i DK i 2008/2009, så alle tabene var endt hos gældsrytterne - frem for hele befolkningen.
http://www.b.dk/globalt/balterne-knaekker-krisen-i-eu-0
/BF
Sådan set også min "kur" for Dk. Filosofien er enkel: Der er ingen "optimisme" i årtiers fodslæbende små tab - så fungerer eet stort hurtigt tab med efterfølgende slæbende fremgang noget bedre.
Blot med den tilføjelse, at ejerboligmarkedet skulle have haft samme tur i DK i 2008/2009, så alle tabene var endt hos gældsrytterne - frem for hele befolkningen.
/BF
Gæst- Gæst
Sv: Succesfuld kold tyrker i de baltiske lande
BamsesFar skrev:"Dermed tog Estland skraldet i et hug i stedet for at sprede besparelserne ud"
/BF
Nu kan jeg ikke se artiklen - Gud ske lov.
Den del balterne vel har "knækket" er et håbløst erhvervsliv efter kommunismen, hvor en vækst kommer forholdsvis let på en taknemmelig baggrund.
Bankkrisen er ingenlunde løst og her står en betydelig opgave foran dem - en del værre end den danske.
Disse lande har en svensk finanssektor.
Man skal passe meget på at blande den finansielle krise sammen med den realøkonomiske.
Sydeuropa havde/har sine flødeskumsjob i turistindustrien og den offentlige sektor.
Vi har også en offentlig sektor, der skal igennem en rationalisering (og formentlig nedlæggelse af den del, der kun gør skade).
Jeg tror det er farligt med generaliseringerne, fordi det er forskelligt i de forskellige lande, hvad der skal demonteres og nedlægges og hvor hurtigt det kan foregå.
Det er hovedproblemet med kuglestøderen: Der er så afgjort dele af det offentlige der skal beskæres og behandles hårdhændet; men at slutte sig til at man uden videre kan erstatte det med dele fra en privat sektor der HELLER ikke virker - det tyder ikke på noget videre genialt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Tryk på "Luk annoncen".
Det lille X-symbol øverst til højre er et hemmeligt tegn, der angiver, at insidere kan lukke irriterende læsestof ned ved at "klikke" på det med musen...
/BF
Det lille X-symbol øverst til højre er et hemmeligt tegn, der angiver, at insidere kan lukke irriterende læsestof ned ved at "klikke" på det med musen...
/BF
Gæst- Gæst
Lad mig sige det sådan:
Jeg fornemmer en fantastisk snakken udenom p.t. i pressen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Der måske en pointe i at Balterne vist ikke har nogen national finanssektor af betydning.
De har kun skulle tåle tabet et sted, ingen problemer med en over oppustet banksektor eller pensionister der pludseligt ikke længere er millionære. Det gør det noget lettere politisk at foretage et rent hug.
Mvh
Cirb
De har kun skulle tåle tabet et sted, ingen problemer med en over oppustet banksektor eller pensionister der pludseligt ikke længere er millionære. Det gør det noget lettere politisk at foretage et rent hug.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Lignende emner
» Coronavirus i selvsving ?
» Tyske højspændingsplanlægning ser mystisk ud.
» USA og Nato
» Russisk gas.
» Efter Cypern: De baltiske lande og Finland
» Tyske højspændingsplanlægning ser mystisk ud.
» USA og Nato
» Russisk gas.
» Efter Cypern: De baltiske lande og Finland
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum