Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

en krig eller orkan er altid godt

5 deltagere

Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 1:58 am

http://borsen.dk/nyheder/weekend_og_nat/natteside/artikel/ritzau/3/NIN-367716.html

Der er intet så godt som en rask lille krig eller naturkatastrofe til at få gang i økonomien.

Bemærk :

" Togdriften blev aflyst, og arbejdere blev indkaldt for at beskytte elektriske ledninger i Washington D.C., der også er truet af orkanen."

Har altid undret mig over at man stadig har løsthængende el-ledninger i dette land på trods af deres højteknologiske udvikling.

Men det er jo godt for beskæftigelsen.


dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af [Censur] Fre Aug 26, 2011 2:33 am

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:30 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 2:50 am

HAHA det bliver vist hverken i min eller din tid det sker "overthere".

Men den historie USA har for orkaner, har de haft 100 år til at få lagt elkablerne i jorden, i de større og mindre byer. Men det mener man åbenbart ikke er nødvendigt. så hellere lade borgerne sidde uden strøm i de hårde vinter mdr. i orkantiden, eller tornado-katastrofer.

Visse ting er bare for svært at lave om.

Ofte ser man jo netop i visse rep. stater at alle disse forbedringer ikke er noget man gider bruge penge på. Så hellere sætte skatten ned. At borgerne så bagefter står som taber, med en uge i -20 grader, eller uden strøm i en uge pga en orkan eller en tornado, bekymrer åbenbart ikke.

Jeg forstår bare ikke det land.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af [Censur] Fre Aug 26, 2011 3:05 am

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:30 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 3:27 am

dkguy66 skrev:http://borsen.dk/nyheder/weekend_og_nat/natteside/artikel/ritzau/3/NIN-367716.html

Der er intet så godt som en rask lille krig eller naturkatastrofe til at få gang i økonomien.

Bemærk :

" Togdriften blev aflyst, og arbejdere blev indkaldt for at beskytte elektriske ledninger i Washington D.C., der også er truet af orkanen."

Har altid undret mig over at man stadig har løsthængende el-ledninger i dette land på trods af deres højteknologiske udvikling.

Men det er jo godt for beskæftigelsen.


Den begrundelse, jeg har hørt er, at det er nemmere, at finde fejl.
Dernæst hænger gevinsten ved nedgravning på afstanden mellem forbrugere. Jo, jeg ved at jordkabler er kapacitative.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 5:10 am

Tjooo. Det er naturligvis svært ikke at se et nedfaldet kabel. Det er da sandt.

Naturligvis er afstand også en faktor ude på landet.

Men på trods af de mange stater der ligger i orkanområdet, og jævnligt rammes, er det stadig forsvindende lidt man har gravet el-kabler ned, i forhold til europa.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af Shintai Fre Aug 26, 2011 1:18 pm

Man skal huske næsten alt amerikansk infrastruktur er 50-60år gammelt. Og der stort set er investeret ingenting siden.

En af mine barnsdomsvenner var på roadtrip derovre i 6 uger her for 2 måneder siden. Han troede ofte han var havnet i en tidligere isoleret soviet republik. Samt når det endeligt så fint ud, så var det ofte lort alligevel. Lige malet lidt på råddent træ mm.

Mine amerikanske venner sidder med UPS installationer på hjemme PCere. Fordi det åbenbart er normalt nok der er kludder i strømmen. Det er helt absurt når man er vant til Danmark.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af mkof Fre Aug 26, 2011 1:30 pm

Åh ja .. Broken Window Fallacy lever i bedste velgående som vækstplan. Det er uhyggeligt. Der var næppe gået en uge, før tsunamien pludselig var en GOD ting for Japans økonomi. De sidste ofre var ikke engang gravet fri af mudderet endnu. I cirka samme boldgade spiller Paul Krugman, som for nyligt i ramme alvor udtalte, at USA burde forberede sig militært på en "alien invasion". Derved forbruges en masse ressourcer, folk kommer i arbejde, der kommer gang i hjulene.

Hvis destruktion af eksisterende værdier er vejen til vækst, så forstår jeg ikke, at man ikke bare evakuerer en tilfældig amerikansk storby, og tæppebomber hele lortet. Det burde da give en masse dejlig vækst, og man behøver ikke at vente på en eller anden naturkatastrofe.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 1:45 pm

mkof skrev:Åh ja .. Broken Window Fallacy lever i bedste velgående som vækstplan. Det er uhyggeligt. Der var næppe gået en uge, før tsunamien pludselig var en GOD ting for Japans økonomi. De sidste ofre var ikke engang gravet fri af mudderet endnu. I cirka samme boldgade spiller Paul Krugman, som for nyligt i ramme alvor udtalte, at USA burde forberede sig militært på en "alien invasion". Derved forbruges en masse ressourcer, folk kommer i arbejde, der kommer gang i hjulene.

Hvis destruktion af eksisterende værdier er vejen til vækst, så forstår jeg ikke, at man ikke bare evakuerer en tilfældig amerikansk storby, og tæppebomber hele lortet. Det burde da give en masse dejlig vækst, og man behøver ikke at vente på en eller anden naturkatastrofe.

Der er den sammenhæng, at hovedparten af de federale budgetter i gamle dage var militæret, hvilket betyder at oprustning var den centrale stimulus.
Det er ikke tilfældet længere.
Det er egentlig det forhold den nye sundhedsplan skulle rette op på - nemlig en federal udgift af betydning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 5:04 pm

Det virker på mig, som en rigtig god engelsk holdning. : Virker det, så er det jo godt nok. Med de engelske el-installationer som forbillede.

Alle der har prøvet at bo i et af de ældre engelske huse, ved jo altid hvor sikringerne til stikkontakten ligger. Og at man altid er lidt overrasket over, at den rent faktisk virker, uden man fik stød.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

en krig eller orkan er altid godt Empty Sv: en krig eller orkan er altid godt

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum