Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

[Censur]

4 deltagere

Go down

[Censur] Empty [Censur]

Indlæg af [Censur] Fre Aug 26, 2011 1:09 am

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:52 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 1:30 am

Experimentality skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2525371.ece

...... Bankpakke V, man er allerede begyndt. /facepalm.

Ork jo, de mindre banker har ikke problemer med likviditeten - det soliditeten.

Det har Danske Bank så også problemer med; men dertil kommer, at Danske Bank ikke har likviditet til at betale regningerne.
Panikker
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af [Censur] Fre Aug 26, 2011 2:43 am

[Censur]


Sidst rettet af Experimentality Fre Sep 02, 2011 2:52 am, rettet 1 gang

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 3:46 am

Experimentality skrev:Jeg læste godt dit andet indlæg om det, og tænkte umiddelbart "Nu rabler det sgu for manden når nationalbanken sætter renten ned er det for at svække kronen..". Men det virker somom du har ret, også i det tilfælde her.

Som en følge af det kan jeg også konkludere at du må have ret i, at det ikke er bankpakkerne udlandet er mistroiske overfor; det er storbankerne i sig selv. Ellers ville de kunne låne billigere på markedet jf ovenstående link.

Et dumt og lidt simpelt spørgsmål, hvor får du dine grafer fra?

Det er ikke nogen hemmelighed: Jeg henter tallene i Danmarks Statistik - statistikbanken. Eller Nationalbanken.

Så høvler jeg dem ind i excel - og laver en graf. Så enkelt er det.

Økonomien i det er heller ikke så svær. Når man vil låne penge ud til 1,2% og selv kan låne fra uge til uge til 1,25% - så må der være et eller andet frygtelig galt.

Det man i øjeblikket for alt i verden skal undgå er et kollaps af realkreditten i en periode, hvor man måske slet ikke har en regering.
Jeg tror ikke det er gangbart, at Lars Løkke og Helle Thorning træder frem i valgkampen hånd i hånd - med sky og kælne blikke på hinanden.

Nationalbanken vil belåne "gode" udlån - som om Danske Bank havde nogen af dem - så de massive nej'er Danske Bank fik - samtidig med jeg blev banned (for noget ufint at antyde lidt mindre end tindrende hæderlighed og lovlydighed) - fra alle långivere - ikke gentager sig ultimo september - for ikke at tale om i december.

Boligpakken er da fordi, man ikke op til refinansiering kan tolerere at boligpriserne dropper med 30% - hvorfor SDO status forsvinder.

Danske Bank er til de grader på røven.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 5:21 am

Eftersom Statsministeren sagtens kan vente med at udskrive valg til et stykke ind i oktober, og derfor både har haft åbning af folketinget, og åbningsdebatten, er der jo mange ting der kan nå at ske inden.

Og mon ikke at der er rigtig mange penge der skal skaffes til div refinancieringer op til den 1 okt ?

Vi har jo set før at det kan gå galt hurtigt.

Og mon ikke at valget udskrives den 6-7 okt efter åbningsdebatten, da DF måske ikke er helt enig med regeringen om vækstpakken, og finansloven.

Og valget bliver så udskrevet til afholdelse tirsdag d. 1 nov.


dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 1:38 pm

Jeg er enig i at fredag 30 September kan blive afgørende for Danske Bank - og Bernstein har snakket efter 1.oktober-
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af SortKaffe Fre Aug 26, 2011 2:12 pm

"Økonomien i det er heller ikke så svær. Når man vil låne penge ud til 1,2% og selv kan låne fra uge til uge til 1,25% - så må der være et eller andet frygtelig galt."

Det endnu morsommere er, at man kan få 2 % i DB hvis man binder over kkr. 250 i et år.

DB må virkeligt være på numsen rent likviditets mæssigt hvis de på forhånd går med til at tabe 0,75 %
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 3:00 pm

SortKaffe skrev:"Økonomien i det er heller ikke så svær. Når man vil låne penge ud til 1,2% og selv kan låne fra uge til uge til 1,25% - så må der være et eller andet frygtelig galt."

Det endnu morsommere er, at man kan få 2 % i DB hvis man binder over kkr. 250 i et år.

DB må virkeligt være på numsen rent likviditets mæssigt hvis de på forhånd går med til at tabe 0,75 %

Det er jo det, jeg siger!
At der så er vel ca. 3/4% i administrationsbidrag er en anden sag; man kan ikke køre ret langt på fælgen.
Læg også mærke til at den 2 årige statsobligation er UNDER Tomorrow/Next.

Panik

En anden ting er de pengepolitiske udlån:

Pengepolitiske udlån

Her har vi beløbsstørrelsen: 14 mia. Det var den Danske Bank ikke ville have frem i JUN.
Efter skideballen i MAR, så er man i nød, hvis man beder Onkel Nils om en nødforstrækning. Som Onkel Nils har betinget sig (hvis jeg ikke tager fejl) IKKE gik over månedsskiftet - ser hæsligt ud på månedsbalancen!

Men læg mærke til den 5 årige statsobligation: For at renten kan hoppe så meget op, må der være solgt en 3-5 portioner - dvs. á 2½ mia. (der er nemlig INTET at se på de pengepolitisk udlån i juli og frem).
Hvem har lige flere mia. liggende i bukselommen, som man ikke ved, hvad man skal gøre af???

Jeg kan kun komme på ATP!

Dvs. Straarup må have ringet til sin gamle fjende Lars Rohde og spurgt om han var interesseret i Statsobligationer???? (læg mærke til, at det IKKE er de toårige - dem bruger småbankerne nemlig i stedet for indskud i Nationalbanken - hvis jeg ikke tager fejl - og der er ikke helt så mange af dem)

Tjoooo, har Lars Rohde vel sagt i telefonen - med slet skjult skadefryd - og tak for sidst: Det vil jo afhænge af prisen, så hvis De har et godt tilbud? Hvor meget drejer det sig om???

12-13 MIA. ???

Jo, det bliver over et par dage: Vi skal lige have det igennem fra lønmodtagerne og arbejdsgiverne - og de er nogle drys. Men kursen? Et point under børskursen! Jeg overfører den første portion nu.

Hold kæft, hvor ville jeg gerne have været en flue på væggen i Lars Rohdes kontor.

Eller et billede af Straarup i den ultimative ydmygelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af dkguy66 Fre Aug 26, 2011 4:46 pm

Nå, min forudsigelse holdt jo så ikke stik. Skulle vist ha' ventet 7 timer med den om valget.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

[Censur] Empty Sv: [Censur]

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum