Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nationalbanken sænker indlåns og folie renterne.

2 deltagere

Go down

Nationalbanken sænker indlåns og folie renterne. Empty Nationalbanken sænker indlåns og folie renterne.

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2011 12:14 am

Indskudsbevisrenten

Rentenedsættelsen sker efter Nationalbankens køb af valuta i mar-kedet. De korte markedsrenter i euro er faldet, og spændet til de til-svarende danske renter har givet tendens til styrkelse af kronen.

Her sminker Onkel Nils nok sandheden lidt.

Det er jo nok fordi bankerne ikke kunne finde på, at subsidiere Danske Banks kurspleje af flexobligationerne.
Alle de dyre korte lån, som Danske Bank har været ude at betle sig til, har givet en del Euro, som man ikke ved, hvad man skal stille op med.

Prøv at se på vedlagte renteudvikling: Renten på 2 årige statsobligationer er UNDER de korte pengemarkedsrenter.
Panikker

Der er der - forhåbentlig - ingen der er så naive, at de tror, at sænkning af indskudsbevisrenten til 1,1% og 1% hhv. vil medføre at man låner ud til Danske Bank, når man nu har 2 årige statsobligationer til lavere rente?

Læg mærke til de 3 røde spidser på den 5 årige statsobligation - der er nogen, der har været i akut pengetrang og skulle af med dem - PRONTO: Det har dæleme været dyrt. Læg mærke til datoerne.

Er der stadig nogen, der tror på:

1) Danske Bank (og evt. Nykredit) står i lort til halsen?

2) At min banning er uden forbindelse til foregående.

3) 21/7 lukker Danske Bank på 103,4
29/7 lukker på 100,5
massivt opkøb 10/8 på 84, der topper 15/8 på 94,7

Nej vel? Man skal bare ikke forveksle årsag og virkning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nationalbanken sænker indlåns og folie renterne. Empty Sv: Nationalbanken sænker indlåns og folie renterne.

Indlæg af xwing99 Fre Aug 26, 2011 3:00 pm

Glimrende oversigt, og forklaring. Tak for den. Jeg undrede mig også forleden da jeg så at Nationalbanken sænkede de sataser forleden.

xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum