Antal villa handeler i Kolding
4 deltagere
Side 1 af 1
Antal villa handeler i Kolding
Hej så er den gal igen med mig... Jeg forsøger at følge med i bolig markedet især i kolding men kan ikke finde en statestik inde på dst på antal handler på postnr pr mdr. inden 2001. Er der nogen der har et link som kan hjælpe mig?
Det eneste jeg kan finde er på boliga men deres data er ikke valid eftersom der er et hav af dobbelt registreringer og det der er værre (se link har søgt på villa handler for 1 januar 2011 til 1 januar 2012 og læg især mærke til apotekervænget).
http://www.boliga.dk/salg/resultater?so=1&type=Villa&kom=&amt=&fraPostnr=6000&tilPostnr=6000&iPostnr=&gade=&min=&max=&byggetMin=&byggetMax=&minRooms=&maxRooms=&minSize=&maxSize=&minsaledate=2011&maxsaledate=2012&kode=&sort=origgadesort-a,hus_nr_sort-a,etage-a,side-a
mvh
Aarhus
Det eneste jeg kan finde er på boliga men deres data er ikke valid eftersom der er et hav af dobbelt registreringer og det der er værre (se link har søgt på villa handler for 1 januar 2011 til 1 januar 2012 og læg især mærke til apotekervænget).
http://www.boliga.dk/salg/resultater?so=1&type=Villa&kom=&amt=&fraPostnr=6000&tilPostnr=6000&iPostnr=&gade=&min=&max=&byggetMin=&byggetMax=&minRooms=&maxRooms=&minSize=&maxSize=&minsaledate=2011&maxsaledate=2012&kode=&sort=origgadesort-a,hus_nr_sort-a,etage-a,side-a
mvh
Aarhus
Aarhus78- Antal indlæg : 41
Geografisk sted : Kolding
Sv: Antal villa handeler i Kolding
Aarhus78 skrev:Hej så er den gal igen med mig... Jeg forsøger at følge med i bolig markedet især i kolding men kan ikke finde en statestik inde på dst på antal handler på postnr pr mdr. inden 2001. Er der nogen der har et link som kan hjælpe mig?
mvh
Aarhus
6000 Kolding
Det er godt nok ved at være nogen år siden, at boligspørgsmål var relevante; men ovennævnte tal er hentet fra:
Realkreditrådet
Både handler og priser findes på postnumre.
Det, der er problemet er, at priserne nok ikke reflekterer virkeligheden, hvis man kan få finansieret udenom kreditforeningerne.
Bo i Kolding og arbejde i Århus? Ideen er slet ikke så dårlig!
Det kunne også være andre steder Randers f.eks.
For Århus er totalt håbløs, hvilket Crumar nok vil give mig ret i. Crumar har evt. tips til gode og billige almennyttige boliger i området.
Det vil nok kræve bil; men ....
1) Priserne skal nok være til at tale med og der er jo også dødsboer i Kolding!
2) Man slipper uden om den forfærdelige kommunistkule, som skolevæsnet i Århus er - der er infiltration langt op i "ledelsen". Det har aldrig været godt - og det bliver nok ikke meget bedre med det første.
3) Hvis man kan stige på, så er toget ikke nogen dårlig idé.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Ja tak det er brugbart. Men er der nogen garanti for at de tal er til at stole på er realkreditrådet uafhængige?
Og så lige for at rette en lille misforståelse Aarhus78 er fordi Aarhus er mit efternavn og 78 det år jeg blev født. Men bortset fra det så arbejder jeg i Aarhus så tesen er god nok – og konen i Vejle så rationelt set skulle vi nok længere nordpå. Men 3 unger (0-2 og 4år) ja så det rart med lidt hjælp og i Kolding bor der bedsteforældre så…
Almennyttige boliger ahh vi køre den dyre i stedet og har lejet et hus med god plads gider ikke det andet der skal være have med plads til det hele.
Ja og så er jeg godt klar over at du ikke lige mener at priserne skal stige lige foreløbigt – hvis overhovet nogen sinde. Vi solgte i Mørkhøj i 2010 flyttede til Kolding i 2011 og jeg var ret overbevist om at det var pice of cake at købe nyt hus. Men så faldt jeg over denne hjemmeside og så kom muldvarpen ned i buksene igen, den blev bange for sollys. Så hvis den skal frem i lyset er der nogen der skal skrue kraftigt ned for prisen og det er jo kun de gamle der kan det så der går nok lidt tid endnu. Har forsøgt med et par svinebud uden held – deres problem.
Og så lige for at rette en lille misforståelse Aarhus78 er fordi Aarhus er mit efternavn og 78 det år jeg blev født. Men bortset fra det så arbejder jeg i Aarhus så tesen er god nok – og konen i Vejle så rationelt set skulle vi nok længere nordpå. Men 3 unger (0-2 og 4år) ja så det rart med lidt hjælp og i Kolding bor der bedsteforældre så…
Almennyttige boliger ahh vi køre den dyre i stedet og har lejet et hus med god plads gider ikke det andet der skal være have med plads til det hele.
Ja og så er jeg godt klar over at du ikke lige mener at priserne skal stige lige foreløbigt – hvis overhovet nogen sinde. Vi solgte i Mørkhøj i 2010 flyttede til Kolding i 2011 og jeg var ret overbevist om at det var pice of cake at købe nyt hus. Men så faldt jeg over denne hjemmeside og så kom muldvarpen ned i buksene igen, den blev bange for sollys. Så hvis den skal frem i lyset er der nogen der skal skrue kraftigt ned for prisen og det er jo kun de gamle der kan det så der går nok lidt tid endnu. Har forsøgt med et par svinebud uden held – deres problem.
Aarhus78 skrev:Ja tak det er brugbart. Men er der nogen garanti for at de tal er til at stole på er realkreditrådet uafhængige?
RKR tal er nok nogenlunde - for det som kreditforeningerne finansierer - og så også i området.
Men hvis Du skal have noget til en ordentlig pris, så skal Du have fat i et dødsbo.
Man kunne vel også snakke Middelfart?
Ved dødsboer, skal Du finde ud af hvem, der ejede huset og så se dødsdagen, for når man nærmer sig to år efter dødsdagen SKAL huset sælges. Det andet er om boet er solvent. Hvis boet er solvent er bobestyrerens opgave at varetage arvingernes interesser. Går boet over til at være insolvent, så er det kreditorernes interesser, der skal varetages: Du skal se på restgælden i huset, det vil være den bundpris en bobestyrer vil sigte efter.
Du skal evt. også være opmærksom på om Du vil kunne overtage den kreditforeningsgæld, der er i huset! Så skal Du ikke ud og skaffe alternativ finansiering. Sørg for altid at spørge mægleren direkte om der er tale om et dødsbo, for så er der nemlig visse garantier, der ikke gælder - f.eks. skjulte fejl: Dem kan Du ikke bagefter gøre gældende overfor den tidligere ejer. På den anden side, så er der vel tale om et elektriker check og en blikkenslager.
Men ellers er udbudsprisen det mest ligegyldige tal i talrækken. Du kan jo dyrke et bredt udsnit af mæglere.
Ok så tror vi på det.... Nørre alle i Strip på strandsiden er bestemt en mulighed men der går hvis rigtig mange år før vi har råd til det ellers skal helvede snart bryde løs.
Dødboer er jo ikke lige et søge kriterie på boligsiden eller boliga så det kræver lidt mere arbejde, hvilket jeg egentlig gerne vil ofre, men jeg har forsøgt og syntes ikke lige der er så mange endnu - det som om de gamle hænger i, men de skal nok overgive sig men spg er om konen er helt så tålmodig som jeg er.
Dødboer er jo ikke lige et søge kriterie på boligsiden eller boliga så det kræver lidt mere arbejde, hvilket jeg egentlig gerne vil ofre, men jeg har forsøgt og syntes ikke lige der er så mange endnu - det som om de gamle hænger i, men de skal nok overgive sig men spg er om konen er helt så tålmodig som jeg er.
Aarhus78 skrev:Ok så tror vi på det.... Nørre alle i Strip på strandsiden er bestemt en mulighed men der går hvis rigtig mange år før vi har råd til det ellers skal helvede snart bryde løs.
Sådan en kone kan let blive en MEGET dyr investering.
Er Du sikker på, hun skal flytte med?
Men man kan også shoppe hos mægleren og kikke på, hvad han har - det væsentlige er nok dem, han ikke gider gøre noget ved. For en mægler er et salg - et salg.
Så kan jeg sige, at dødstallet i 1 kvartal 2013 er det højeste i siden 2009; men det tager 1½ år tid inden det slår igennem.
Middelfart er et skønt sted ... Men ikke billigere end Kolding, hvor Bedsterne bor.
http://www.boligsiden.dk/salg/662721232 ... Herfra kan du kigge over mod Strib.
Smedegade- Antal indlæg : 84
Men man kan også shoppe hos mægleren og kikke på, hvad han har - det væsentlige er nok dem, han ikke gider gøre noget ved. For en mægler er et salg - et salg.
Så kan jeg sige, at dødstallet i 1 kvartal 2013 er det højeste i siden 2009; men det tager 1½ år tid inden det slår igennem.[/quote]
Det vel dyre at komme af med hende
og ja mægler skal jo leve og de sælger jo ikke helt vildt for tiden - selvom de giver udtryk for det modsatte.
1½ år kan vi godt vente hvis det rette så dukker op
Smedegade skrev:Middelfart er et skønt sted ... Men ikke billigere end Kolding, hvor Bedsterne bor.
lige en pæn sjat over min prisklasse. Men har kigget på den her http://www.boliga.dk/map.aspx?id=778249 hvis vi venter et år mere så er den faldet yderligere 1,2 mio så begynder vi at snakke. Huset trænger jo til en kærlig hånd. Er dog i tvivl om man kan få finansieret lortet når det ikke er i en stor by
Aarhus78 skrev:
Så kan jeg sige, at dødstallet i 1 kvartal 2013 er det højeste i siden 2009; men det tager 1½ år tid inden det slår igennem.
og ja mægler skal jo leve og de sælger jo ikke helt vildt for tiden - selvom de giver udtryk for det modsatte.
1½ år kan vi godt vente hvis det rette så dukker op[/quote]
Aarhus78 skrev:Aarhus78 skrev:
1½ år kan vi godt vente hvis det rette så dukker op
Ja det er bestemt ikke gratis.
Jamen gør huseftersyn til en weekend familieudflugt. På et tidspunkt skal en af mæglerne nok komme i tanker om noget. Det kunne jo også være en anden lejebolig, der ligger og brænder i lommen et sted. Endelig kan børnene vel cykle i skole, når den tid kommer. Det kunne også være noget, der ligger lige uden for byzone.
Smedegade skrev:Middelfart er et skønt sted ... Men ikke billigere end Kolding, hvor Bedsterne bor.
Muligvis er jeg ikke lokal kendt, men 4.5M for 128m^2 i to etager (plus en kælder der ikke ser særlig bebolig ud) slår mig som en fantasi pris.
Jeg er svært enig. Jeg ville gerne bo der, men pt rækker min økonomiske formåen ikke - hov jeg mente min lyst til gældsætning. Heller ikke sammen med nulkommanæstingenting i rente.
http://www.fyens.dk/article/2300477:Middelfart--Opgoerelse--Det-koster-kassen-at-bo-i-Middelfart
Glæder mig til vi her i området begynder at mærke prisfaldet lidt mere (det er endelig startet medio 2012)
http://www.fyens.dk/article/2300477:Middelfart--Opgoerelse--Det-koster-kassen-at-bo-i-Middelfart
Glæder mig til vi her i området begynder at mærke prisfaldet lidt mere (det er endelig startet medio 2012)
Smedegade- Antal indlæg : 84
Lignende emner
» Antal boliger til salg
» Boligsiden.dk mærker nedgang i antal besøg
» Antal Handler og Salgspriser censurerede
» Villa i storkøbenhavn
» Kolding
» Boligsiden.dk mærker nedgang i antal besøg
» Antal Handler og Salgspriser censurerede
» Villa i storkøbenhavn
» Kolding
Side 1 af 1