Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Dine og mine penge er fanget i valgkampen

5 deltagere

Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af clb Ons Aug 24, 2011 12:15 am

Lars Nielsen rammer helt plet:
http://blogs.jp.dk/aconto/2011/08/23/dine-og-mine-penge-er-fanget-i-valgkampen/
clb
clb

Antal indlæg : 64
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Cph

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af Sune Ons Aug 24, 2011 7:17 am

Som den egoist jeg nu er vil jeg sige, mere dine end mine. Så jeg vælger at nyde den suboptimering ef mine finanser der finder sted, og sætter så ellers mit kryds der hvor jeg har besluttet det for længe siden.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af peter777 Ons Aug 24, 2011 4:18 pm

Vi er nødt til at se på, hvordan vi kan beskatte gevinster af boligsalg på en begavet måde. Det betyder så også, at tab på boliger skal kunne fratrækkes.

Be afraid ... be very afraid ....
Hvis staten også skal til at gå ind og betale, hver gang nogen taber penge på boligmarkedet, så vil det slå bunden ud af alt hvad der nogensinde har heddet stagsbudget. Hans forslag er rablende galt.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af dkguy66 Ons Aug 24, 2011 4:28 pm

Nu er det jo ikke en fast regel, at kapitalgevinstbeskatning, også skal udløse et fradrag for kapitaltab. At Lars Nielsen gerne ønsker det, er så hans minimalistiske betragtning.

Men der er tonsvis af eksempler på at det kun er kapitalgevinster der beskattes, mens tab ikke giver fradrag.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af [Censur] Ons Aug 24, 2011 4:54 pm

Næh, den er nok mere simpel.

Årsag: Man har øget uligheden og den store middelklasse er blevet mindre. Nogen har mere. Men de har stadig kun brug for en bolig. Andre har mindre. De køber billigere, hvis overhovedet.

Konsekvens: Færre har råd til at købe dyrere. Så man kan ikke sælge til udbudsprisen da de potentielle købere ikke længere har råd til at betale for det. De billige boliger ryger jo hurtigt. Sjovt nok.

'Redningspakker' hjælper ikke en døjt på den måde. Det er bare nogen der vil have dækket deres tab efter 10 år uden at have afdraget en krone.

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af dkguy66 Ons Aug 24, 2011 5:34 pm

Præcis Very Happy

Og sjovt nok er det dem, der har en god husstandsindkomst, store fradrag til pension og renter, og ellers har råd til at rejse et par gange om året, skifte bilen ud jævnligt, osv.

Bemærk, at der hverken i regeringens eller S SF's pakker er et eneste tiltag der er møntet direkte mod en bedre økonomi for ledige på hhv dagpenge eller kontanthjælp. Nej de grupper er jo nødvendige at fastholde i fattigdom, for at sikre beskæftigelsen i både det offentlige og i det private jobcirkus.

Som jeg ofte har påpeget i div blogs, når de højtlønnede råber på fjernelse af topskatten, så er virkeligheden at en borger på kontanthjælp ikke må have en formue på mere end 10.000 kr. Et beløb der aldrig er blevet pristalsreguleret. De må endvidere ikke have en pensionsformue på mere end 50.000 kr hvilket heller ikke er blevet pristalsreguleret siden beløbene blev indført tilbage i starten af 90'erne.

Jeg forstår godt at der sidder mange rundt omkring i de små hjem, i denne situation, og undrer sig over at beskæftigede, i vellønnede job, konstant skal have i alle ender og kanter, mens de ikke hverken må lægge lidt til side til pension - hvis det var muligt, eller spare op til mindre ting. Eller uforudsete udgifter.

Som jeg skrev i en anden tråd, vedrørende ejendomsværdiskattestoppet, så er der rent faktisk husejere der sparer så meget i ejendomsværdiskat, at det svarer til 4 mdr fuld kontanthjælp, brutto.

Derudover får de fradrag på op til 59 % på pensionsindbetaling, som Lars Nielsen jo tidligere har skrevet, var det jo smart med et flexlån m/u afdrag, og så betale ind på pension, da man får det ekstra fradrag !!!

At der sidder folk i Danmark og får sit pis i kog over endnu engang at se den ulækre leflen for "dem der har og klarer sig fint" er ganske forståeligt.

Folketinget synes ogås det er vigtigt at gå ind og hjælpe boligejerne, mens vi mdr efter mdr ser at et uhørt stort antal danskere sættes ud af deres lejligheder, pga økonomiske problemer. Og eneste svar er trist, vi kan ikke hjælpe.

Som sagt. Anders Fogh Rasmussen fik virkelig skabt sin egen version af minimal staten, inden han stak halen mellem benene og i egoismens tegn, fortsatte sin egen lille karriere. Jeg synes at ordet "landsforræder" måske er ved at være passende, hvis ikke for mildt.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Dine og mine penge er fanget i valgkampen Empty Sv: Dine og mine penge er fanget i valgkampen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum