Andelsboliglån og CIBOR
2 deltagere
Side 1 af 1
Andelsboliglån og CIBOR
Kæresten og jeg har Danske Bank og ønsker at skifte bank. Mest af alt for at få en bedre rente på vores andelsboliglån - ikke så meget af moralske og etiske grunde.
Min bekymring i denne sammenhæng er mit indtryk af, at bankerne på andelsboliglån kan hæve renten næsten på for godtbefindende. Så vidt jeg ved, låner de til/af hinanden med CIBOR-renten, som er superlav. Det interessante er, at fx Danske Bank kun har hævet vores rente de forgange år - aldrig sænket den.
Altså, skifter vi bank, kan den relativt hurtigt hæve renten med fx 1 %-point. Er det en korrekt indtryk, jeg har af dem?
På forhånd tak for svar!
Min bekymring i denne sammenhæng er mit indtryk af, at bankerne på andelsboliglån kan hæve renten næsten på for godtbefindende. Så vidt jeg ved, låner de til/af hinanden med CIBOR-renten, som er superlav. Det interessante er, at fx Danske Bank kun har hævet vores rente de forgange år - aldrig sænket den.
Altså, skifter vi bank, kan den relativt hurtigt hæve renten med fx 1 %-point. Er det en korrekt indtryk, jeg har af dem?
På forhånd tak for svar!
Peter A/S- Antal indlæg : 6
Sv: Andelsboliglån og CIBOR
Hvis Du kan skifte, så må det afhænge af hvilken aftale der er på det andelsboliglån.Peter A/S skrev:Kæresten og jeg har Danske Bank og ønsker at skifte bank. Mest af alt for at få en bedre rente på vores andelsboliglån - ikke så meget af moralske og etiske grunde.
På forhånd tak for svar!
Thomas- Antal indlæg : 34540
Lignende emner
» CIBOR
» Barclays forlader CIBOR panelet.
» CIBOR og Nationalbanken.
» Danske Bank sigtet for kursmanipulation.
» Manipulationen af CIBOR
» Barclays forlader CIBOR panelet.
» CIBOR og Nationalbanken.
» Danske Bank sigtet for kursmanipulation.
» Manipulationen af CIBOR
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|