Nå så fik man taget fundingen fra Kuupik
2 deltagere
Side 1 af 1
Nå så fik man taget fundingen fra Kuupik
Gad vide hvilket argument, man brugte i virkeligheden overfor Kineserne
Der har jo aldrig fra kinesisk side været tale om interesse i minedrift og råstoffer. Hvordan mon man har fået fortalt dem, at de kommer gevaldigt til skade, hvis de ikke holder sig væk?
Der har jo aldrig fra kinesisk side været tale om interesse i minedrift og råstoffer. Hvordan mon man har fået fortalt dem, at de kommer gevaldigt til skade, hvis de ikke holder sig væk?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Nå så fik man taget fundingen fra Kuupik
Hele minedebatten på Grønland er jo desværre uoplyst og farlig for Grønland.
For at sige det ganske kort: Der er ikke meget at komme efter.
Af kommerciel interesse er der to potentielle større kandidater: Jernmalm ved Isua (nær Nuuk) og REE ved Kringlerne (Sydgrønland). Begge er gammelkendte forekomster og lødighed m.m. er ikke speciel høj, det er vanskeligt at se at grønland ville kunne financiere sig selv ved dette. Man kan jo have sin tvivl om hvad de direkte indtægter bliver (qva de ret lempelige vilkår som bliver tilbudt) og det er jo ikke ligefrem fordi at det vælter med arbejdsløse faglærte, der tværtimod er en mangelvare.
Man har, trods 30 års efterforskning ikke fundet olie værd at udvinde.
Man har snakket sig op i et hjørne og baserer sin politik på fantasi-forestillinger om en fantastisk værdifuld undergrund, hvor der opstår et uheldigt sammenspil af politikeres tågesnak der blilder vælgerne urealistiske forestillinger ind om nirvanna land, og vælgerne reagerer helt forventeligt ved at stille krav om en endnu mere urealistisk politik - man har jo en fantastisk værdifuld undergrund, så hvor svært kan det værre?.
Et godt eksempel er Alqa Hammonds udtalelser om grønlands udtræden af rigsfællesskabet, der jo er frigjort for enhver realistisk fornemmelse for hvor Grønland er, socialt, geopolitisk så vel som økonomisk. Vi taler om et geografisk set stort land, med 50k indbygger spredt ud over et kæmpe område (ligger du Gr. nordspids ved kap nord, så rager syd grønland ned i afrika!). Den eneste indtægtskilde man har er fiskeri og den eneste industri man har er fiskeindustri. 50% af selvstyrebudgettet er direkte bloktilskud og 25% af BNP'et er direkte bloktilskud. Uddannelsesniveauet er helt generelt lavt, og det er det generelle vidensniveau også, og slet ikke på højde med andre ilande (som er den relevante målestok da man på Gr. er forvent med en ilands levefod).
Af kommerciel interesse er der to potentielle større kandidater: Jernmalm ved Isua (nær Nuuk) og REE ved Kringlerne (Sydgrønland). Begge er gammelkendte forekomster og lødighed m.m. er ikke speciel høj, det er vanskeligt at se at grønland ville kunne financiere sig selv ved dette. Man kan jo have sin tvivl om hvad de direkte indtægter bliver (qva de ret lempelige vilkår som bliver tilbudt) og det er jo ikke ligefrem fordi at det vælter med arbejdsløse faglærte, der tværtimod er en mangelvare.
Man har snakket sig op i et hjørne og baserer sin politik på fantasi-forestillinger om en fantastisk værdifuld undergrund, hvor der opstår et uheldigt sammenspil af politikeres tågesnak der blilder vælgerne urealistiske forestillinger ind om nirvanna land, og vælgerne reagerer helt forventeligt ved at stille krav om en endnu mere urealistisk politik - man har jo en fantastisk værdifuld undergrund, så hvor svært kan det værre?.
Et godt eksempel er Alqa Hammonds udtalelser om grønlands udtræden af rigsfællesskabet, der jo er frigjort for enhver realistisk fornemmelse for hvor Grønland er, socialt, geopolitisk så vel som økonomisk. Vi taler om et geografisk set stort land, med 50k indbygger spredt ud over et kæmpe område (ligger du Gr. nordspids ved kap nord, så rager syd grønland ned i afrika!). Den eneste indtægtskilde man har er fiskeri og den eneste industri man har er fiskeindustri. 50% af selvstyrebudgettet er direkte bloktilskud og 25% af BNP'et er direkte bloktilskud. Uddannelsesniveauet er helt generelt lavt, og det er det generelle vidensniveau også, og slet ikke på højde med andre ilande (som er den relevante målestok da man på Gr. er forvent med en ilands levefod).
Der røg Kuupik - på Grønland altså
Jomsviking skrev:Hele minedebatten på Grønland er jo desværre uoplyst og farlig for Grønland.
Man har snakket sig op i et hjørne og baserer sin politik på fantasi-forestillinger om en fantastisk værdifuld undergrund, hvor der opstår et uheldigt sammenspil af politikeres tågesnak der bilder vælgerne urealistiske forestillinger ind om nirvanna land, og vælgerne reagerer helt forventeligt ved at stille krav om en endnu mere urealistisk politik - man har jo en fantastisk værdifuld undergrund, så hvor svært kan det værre?.
Ups
Enig - man har vidst det i 50 år.
Der er to erhvervsgrene på Grønland fiskeri og nasseri. Og fiskeriet har aldrig været godt - minder alt for meget om arbejde.
Nå har man nu vist Kuupik nogle af de gamle papirer?
Eller er der tale om bankkontoudtog.
Skrub af med Dig, Din korrupte sut!
Parat til? Det er Du sgu tvunget til! Hvis Du ikke gør det frivilligt, så skal jeg lige love for at Sermisiaq skal få saftige detaljer at gnaske i!
Nu ved jeg ikke konkret i hvilken sammenhæng, han har fået bestikkelsen; men jeg formoder, det er nogle af de "minerettigheder", som kineserne ikke er interesserede i.
Skrub af med Dig, Din korrupte sut!
»Vi føler, at den politiske situation er usikker i landet. Inuit Ataqatigiit skal derfor være parat til, at der kan ske noget inden for den nærmeste fremtid. Jeg har også meddelt under sidste generalforsamling, at jeg er parat til at give ansvaret til den yngre generation,« sagde Kuupik Kleist på pressemødet i Nuuk ifølge Sermitsiaq.
Parat til? Det er Du sgu tvunget til! Hvis Du ikke gør det frivilligt, så skal jeg lige love for at Sermisiaq skal få saftige detaljer at gnaske i!
Nu ved jeg ikke konkret i hvilken sammenhæng, han har fået bestikkelsen; men jeg formoder, det er nogle af de "minerettigheder", som kineserne ikke er interesserede i.
Mon ikke der er noget af en forklaring her?
Thomas skrev:Eller er der tale om bankkontoudtog.
Skrub af med Dig, Din korrupte sut!»Vi føler, at den politiske situation er usikker i landet. Inuit Ataqatigiit skal derfor være parat til, at der kan ske noget inden for den nærmeste fremtid. Jeg har også meddelt under sidste generalforsamling, at jeg er parat til at give ansvaret til den yngre generation,« sagde Kuupik Kleist på pressemødet i Nuuk ifølge Sermitsiaq.
Tja.... det var jo lidt andet end sælpølser.
Lignende emner
» Rusland truer Ukraine med stormangreb
» Penge taget fra ulandsbistanden
» Så blev Marine Le Pen taget i en DF'er
» Omstændighederne taget i betragtning
» Budgetsminke.
» Penge taget fra ulandsbistanden
» Så blev Marine Le Pen taget i en DF'er
» Omstændighederne taget i betragtning
» Budgetsminke.
Side 1 af 1