Thorning-Schmidt rigets bedste statsminister i årtier?
+6
klogeaage 35
Marovingian
HenningK
dkguy66
Thomas
Cirb
10 deltagere
Side 2 af 3
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Thorning-Schmidt rigets bedste statsminister i årtier?
Helle siger bare BUH! til dem. Tag det roligt, hun har noget på dem. SASs Larsen skal nok opføre sig pænt.Cirb skrev:Thomas skrev:Cirb skrev:
Der er forskel på at være egenrådig og lave unødige fjender. Der må være nogen rundt omkring som ikke er efter hende a prior i og kunne være nyttige på et eller andet tidspunkt. Om ikke andet kunne det være at de kunne give sparring eller et værdifuldt råd. Netværk, ingen overlever uden...
Mvh
Cirb
Det kan da godt være; men hvor skal de andre gå hen? Det kan kun blive til Venstre?
Og så kommer der én ting: Du kender ikke hugget mod finanssektoren endnu. Visse anelser ligger der; men et omfattende indgreb heroverfor kan ændre alt.
Jeg taler om hendes partifæller, ikke vælgere.
Mvh
Cirb
Thomas- Antal indlæg : 34541
Thomas skrev:Helle siger bare BUH! til dem. Tag det roligt, hun har noget på dem. SASs Larsen skal nok opføre sig pænt.Cirb skrev:Thomas skrev:Cirb skrev:
Der er forskel på at være egenrådig og lave unødige fjender. Der må være nogen rundt omkring som ikke er efter hende a prior i og kunne være nyttige på et eller andet tidspunkt. Om ikke andet kunne det være at de kunne give sparring eller et værdifuldt råd. Netværk, ingen overlever uden...
Mvh
Cirb
Det kan da godt være; men hvor skal de andre gå hen? Det kan kun blive til Venstre?
Og så kommer der én ting: Du kender ikke hugget mod finanssektoren endnu. Visse anelser ligger der; men et omfattende indgreb heroverfor kan ændre alt.
Jeg taler om hendes partifæller, ikke vælgere.
Mvh
Cirb
Tror snart din yngling får 10 tæer og en stilet i sin gucci-popo.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
VK-regeringen forspildte enhver chance for at gardere sig mod krisen
Thorning-regeringen har generelt ført en ansvarlig og modig, blå økonomisk politik med vigtige reformer og skattelettelser
Sidst rettet af klogeaage 35 Tirs Mar 19, 2013 7:32 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Borsen)
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Jamen der er ikke plads til at vifte med ørerne.klogeaage 35 skrev:
Thorning-regeringen har generelt ført en ansvarlig og modig, blå økonomisk politik med vigtige reformer og skattelettelser
Hvis "almindelige mennesker" skal overleve nogenlunde, så kan det ikke nytte at vi ødelægger vores konkurrenceevne: Det er svært nok endda at skulle sælge ind i et marked med faldende priser.
En lønnedgang er ikke løsningen, for det vil nok betyde en bedre konkurrenceevne - sikkert; men det vil samtidig betyde, at der bliver et mindre forbrug. Det er jo altså forbruget, der skal trække efterspørgslen efter de andre tjenester op.
Det betyder ikke at skolelærerne skal tro, at de er på overførselsindkomst: Det er faktisk en opgave at lære folk noget. Skoleelever er ikke tvangsanbragte, der bare skal holdes styr på.
Det nytter ikke noget, at man bliver ved at producere utidssvarende bras. Der skal investeringer til.
Skoda'en er et pragtfuldt eksempel! På 20 år er en virksomhed vendt totalt. Arbejderne var der jo ikke noget i vejen med. De skulle have noget ordentlig værktøj.
Selvfølgelig giver offentlige investeringer bedre produktivitet! Hvis de altså gør! Det nytter ikke noget at man holder liv i altertavlepolerere i DSB.
haha
http://jyllands-posten.dk/politik/article5261789.ece
det er lissom hun ikke rigtigt forstår konceptet med at man skal bruge folks stemmer for at få en plads i folketinget
det er lissom hun ikke rigtigt forstår konceptet med at man skal bruge folks stemmer for at få en plads i folketinget
Marovingian- Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her
Det er jo lige dét hun gør. At de så stemmer på Venstre - det er noget andet.Marovingian skrev:haha
Thornings slagsmål er kampen mod kommunisterne - som altid for en socialdemokrat.
Der er ligesom i Frankrig. Nu har Hollande fået regeringsmagten - en god socialdemokrat.
Krisen kommer til Frankrig. Den skal bruges til at tæve kommunisterne. Hollande kan så time opgøret til han har fået sine tropper på plads.
http://bentwinther.blogs.berlingske.dk/2013/03/18/det-nye-venstre-ikke-rode-ikke-bla-bare-ansvarlige/
Endnu et eksempel på hvorfor Venstre og deres spytslikkende levebrøds politikere er det store problem i dansk politik. Julemanden vil tilbage til magten og han er mere end villig til på ny at sælge sin sjæl til svinehunden, hvis det er prisen.
Mvh
Cirb
Hvordan beholder Venstre sin absolutte førerrolle i dansk politik frem til valgdagen. Det spekulerer de meget over i partiets inderste cirkler.
SVARET ER, AT »Stor-Venstre« kræver en helt ny balancegang og en ny midtsøgende identitet, hvor kanterne slibes af. Ud over at holde lav profil – endog meget lav – så sørger man lige nu for ikke at genere og skræmme nogen af de mange nye vælgere væk.
Endnu et eksempel på hvorfor Venstre og deres spytslikkende levebrøds politikere er det store problem i dansk politik. Julemanden vil tilbage til magten og han er mere end villig til på ny at sælge sin sjæl til svinehunden, hvis det er prisen.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Nø - tværtimod.Cirb skrev:http://bentwinther.blogs.berlingske.dk/2013/03/18/det-nye-venstre-ikke-rode-ikke-bla-bare-ansvarlige/Hvordan beholder Venstre sin absolutte førerrolle i dansk politik frem til valgdagen. Det spekulerer de meget over i partiets inderste cirkler.
SVARET ER, AT »Stor-Venstre« kræver en helt ny balancegang og en ny midtsøgende identitet, hvor kanterne slibes af. Ud over at holde lav profil – endog meget lav – så sørger man lige nu for ikke at genere og skræmme nogen af de mange nye vælgere væk.
Mvh
Cirb
Man er jo fra Venstres side klar over, at de mandater kun er til låns.
Anders Andersen konstaterede i sin tid, at man - ved en konstruktiv oppositionspolitik faktisk kunne have mere indflydelse ved ikke at have magten. Venstre vil derimod gøre meget for IKKE at skulle vælte regeringen. Gå i koalition med Dansk Folkeparti? Ikke på vilkår. Helle T kan godt blive den længst siddende statsminister siden Stauning.
Venstre skal direkte have absolut flertal før de rykker ved noget - og det får de ikke.
Fra dagens politikken.
Er i øvrigt ikke enig. Venstre er flok håbløst demagogiske taburetklæbere uanset...
Mvh
Cirb
Britta Schall Holberg er arrig på "borgerlige, liberale"
Tidligere V-minister: "Jeg er arrig" Utilfredsheden gælder den massive kritik af Thorning-Schmidt.
.
klogeaage 35 skrev:
Tidligere V-minister: "Jeg er arrig" Utilfredsheden gælder den massive kritik af Thorning-Schmidt.
JA Tootsie!
Hun er samme type som Helle T!
Hun slår og er komplet ligeglad med at tage imod nogen på ørerne selv.
Hun FIK skåret apotekerne ned til en størrelse der kunne være på en budcykel.
Ak ja, de minder.
Cirb skrev:
Fra dagens politikken.
Er i øvrigt ikke enig. Venstre er flok håbløst demagogiske taburetklæbere uanset...
Mvh
Cirb
Dansk Populistiske folkepartis formand, Kristian Thulesen Dahl (DPF), har erklæret sig klar til at skære i SUen og kontanthjælpen for til gengæld at lave en mindre vækstpakke, der indeholder en række elementer
Min holdning til HTS kan opsummeres i Gajus Julius Cæsars gamle ord:
Jeg elsker forræderi, men hader en forræder
Jomsviking skrev:Min holdning til HTS kan opsummeres i Gajus Julius Cæsars gamle ord:Jeg elsker forræderi, men hader en forræder
Ja han havde også sit at se til,bla i historiske og selvbiografiske værker
Vi er i alle henseender i en udfordrende tid
Venstres pludselige angst
Mvh
Cirb
Selv om man næsten ikke kan tro på, at Socialdemokraterne og regeringen skulle have nogen som helt mulighed for at genvinde styrken og måske endda magten, så er politik en uforudsigelig størrelse. Og de fleste er enige om, at nok har regeringen det skidt, men den har også blot en eneste chance. Nemlig den, at alle de reformer - fra sidste års skatteaftale over dagpenge-, kontanthjælp- og SU-reform til den vækstpakke, der forhandles intenst om i disse dage - pludselig virker.
Helt konkret det forhold, at eksempelvis den selskabsskattelettelse, som regeringen foreslog i sit udspil til vækstplanen, viser sig at skabe så meget bedre vilkår for de private virksomheder, at det pludselig bugner med nye arbejdspladser. At reformerne virker og i pagt med en forventet spirende højkonjunktur skaber den fremgang, som giver klangbund for Helle Thorning-Schmidts mantra om, at hun trækker Danmark ud af krisen.
Så vil hun få mulighed for at forsvare alt det onde, hun er blevet beskyldt for at gøre imod sine egne vælgere med argumentationen, at det var det rette at gøre. Hun ville i givet fald mere eller mindre fremstå uovervindelig med en duft af mod omkring sig.
Bevares, der er langt til, at den situation opstår. Men muligheden er der - eller risikoen, som man nok vil betragte det som i Venstre.
Mvh
Cirb
Underlig forvirret gang sludder.Cirb skrev:Venstres pludselige angstSelv om man næsten ikke kan tro på, at Socialdemokraterne og regeringen skulle have nogen som helt mulighed for at genvinde styrken og måske endda magten, så er politik en uforudsigelig størrelse. Og de fleste er enige om, at nok har regeringen det skidt, men den har også blot en eneste chance. Nemlig den, at alle de reformer - fra sidste års skatteaftale over dagpenge-, kontanthjælp- og SU-reform til den vækstpakke, der forhandles intenst om i disse dage - pludselig virker.
Helt konkret det forhold, at eksempelvis den selskabsskattelettelse, som regeringen foreslog i sit udspil til vækstplanen, viser sig at skabe så meget bedre vilkår for de private virksomheder, at det pludselig bugner med nye arbejdspladser. At reformerne virker og i pagt med en forventet spirende højkonjunktur skaber den fremgang, som giver klangbund for Helle Thorning-Schmidts mantra om, at hun trækker Danmark ud af krisen.
Så vil hun få mulighed for at forsvare alt det onde, hun er blevet beskyldt for at gøre imod sine egne vælgere med argumentationen, at det var det rette at gøre. Hun ville i givet fald mere eller mindre fremstå uovervindelig med en duft af mod omkring sig.
Bevares, der er langt til, at den situation opstår. Men muligheden er der - eller risikoen, som man nok vil betragte det som i Venstre.
Mvh
Cirb
Det siger bare, at Venstre vil støtte en regering Helle Thorning Schmidt II. Venstre ved da godt, at de socialdemokrater, de har fået - de er kun til låns.
http://kastrup.blogs.berlingske.dk/2013/04/19/ene-og-alene-enhedslisten/
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Missionen fuldført ?
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Cirb skrev:Missionen fuldført ?
Mvh
Cirb
Den er fuldført på den måde, at nu har man kommunisterne koncentreret i et hjørne - det kom så dog til at koste SF livet (hvor ærgerligt....). Læg mærke til at SF+Enh. =16% rimelig konstant.
Venstre og Socialdemokratiet ligger også rimelig konstant på 49-50% af stemmerne. Mandaterne bliver svære at udtale sig om, for jeg tvivler på både konservative og SF's overlevelse, så hvis der falder 4% af stemmerne under spærregrænsen, så vil det ændre mandatfordelingen ganske meget.
Tullemananden har fået lidt; men nok ikke noget særligt.
Det er hvad de Sydeuropæiske lande har gjort efter et panikvalg, det bliver gjort her INDEN et valg.
Dødskys ?
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Njaahh.,,,Cirb skrev:Dødskys ?
Mvh
Cirb
Det er nærmere Helles hensigt at Enhedslisten skal splittes.
Helles problem er internt i Socialdemokratiet, hvor fagbevægelsen (som er i meget mølædt stand) skal kunne nedkæmpe Enhedslisten, nu hvor man er ved at have knækket SF, så den eneste fagforening, hvor SF havde egentlig magt var lærerne.
Nu kan de socialdemokratiske tillidsfolk gå i gang med at nakke Enhedslisten hvalrosser mand til mand. Vi så noget tilsvarende op mod murens fald, hvor DKP toppen efter Knud Jespersen blev mere end dubiøs.
Det arbejde, der skal gøres er at få flået partitoppen i Enhedslisten fra vælgergrundlaget.
Vælgerne flygter fra socialdemokraterne.
Det har vi vidst længe.
Her efter 1. maj må vi konstaterer, at nu flygter socialdemokraterne også fra vælgerne
Det har vi vidst længe.
Her efter 1. maj må vi konstaterer, at nu flygter socialdemokraterne også fra vælgerne
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Kan der ikke være andre end mig som så flygter til Socialdemokratiet?
Før hun blev statsminister var jeg ikke den store fan, men ift hvad jeg følger med i af politik (som ellers er et medieshow, jeg er træt af) så får hun point for
- Forlig på kryds og tværs, væk fra blokpolitik (hader den der amerikanske valgkamp form med rød og blå blok)
- Hun er ikke taburet-fikseret, meningsmålinger rager hende en høstblomst (det gør de måske nok, men hun tager upopulære beslutninger for rigets skyld)
Jeg har aldrig stemt liste A i mit 40-årige liv, men lur mig om ikke det snart sker.
PS. Min socialdemokratiske klasselærer i folkeskolen indoktrinerede os fra 1. klasse, hvilket havde den absolutte effekt. Vi skulle altid synge "Internationale" og "Når jeg ser et rødt flag smælde", tror jeg kunne dem udenad!
Før hun blev statsminister var jeg ikke den store fan, men ift hvad jeg følger med i af politik (som ellers er et medieshow, jeg er træt af) så får hun point for
- Forlig på kryds og tværs, væk fra blokpolitik (hader den der amerikanske valgkamp form med rød og blå blok)
- Hun er ikke taburet-fikseret, meningsmålinger rager hende en høstblomst (det gør de måske nok, men hun tager upopulære beslutninger for rigets skyld)
Jeg har aldrig stemt liste A i mit 40-årige liv, men lur mig om ikke det snart sker.
PS. Min socialdemokratiske klasselærer i folkeskolen indoktrinerede os fra 1. klasse, hvilket havde den absolutte effekt. Vi skulle altid synge "Internationale" og "Når jeg ser et rødt flag smælde", tror jeg kunne dem udenad!
Smedegade- Antal indlæg : 84
Njaaahh lussingerne har været grumt koncentreret om ikke-socialdemokratiske vælgere.SortKaffe skrev:Vælgerne flygter fra socialdemokraterne.
Det har vi vidst længe.
Socialdemokratiet har ikke brug for hverken SF eller Enhedslisten. Mon man nu kan gå imod toppen af de partier - der er to år til at gøre det.
Smedegade skrev:Kan der ikke være andre end mig som så flygter til Socialdemokratiet?
I øjeblikket er det kontrollen over fagbevægelsen, det drejer sig om i socialdemokratiet. Hun skal have rullet Nyrups brud tilbage.
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Bøssesvin, skadedyr og skolelærer Søren Pape Poulsen
» Pulverheksenes sabbath.
» socialdemokrater i angreb på partitoppen
» Jeg tror, man læser Helle Thorning-Schmidt helt, helt forkert.
» Johanne Schmidt står til hurtig exit fra Folketinget
» Pulverheksenes sabbath.
» socialdemokrater i angreb på partitoppen
» Jeg tror, man læser Helle Thorning-Schmidt helt, helt forkert.
» Johanne Schmidt står til hurtig exit fra Folketinget
Side 2 af 3
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum