Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der er altid en køber

3 deltagere

Go down

Der er altid en køber Empty Der er altid en køber

Indlæg af Plyds Ons Dec 19, 2012 12:48 am

Også til de billige huse på landet, som nu i højere og højere grad købes af udlændinge der arbejder i DK. Det er da positivt....

De kommer med de fleste af pengene selv, så kan bank og kridte rende og hoppe.... Sådan.... Det gavner dog nok ikke gennemsnitspriserne på boligmarkedet, men de er jo også alt for høje....

http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Viborg/2012/12/18/183634.htm

Det passer forresten fint, at disse landarbejder boliger nu igen kommer til at huse landarbejdere, for østeuropæerne i området er for en stor dels vedkommende beskæftiget på lange kontrakter i landbruget.

Selv om danske syntes, at det er noget faldefærdigt lort, så er det nok bedre end det de kommer fra i Ukraine og Polen, og mon ikke de har et sjak håndværker venner der, som kan hjælpe med billig sort istandsættelse?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Thomas Ons Dec 19, 2012 1:22 am

Plyds skrev:Også til de billige huse på landet, som nu i højere og højere grad købes af udlændinge der arbejder i DK. Det er da positivt....

De kommer med de fleste af pengene selv, så kan bank og kridte rende og hoppe.... Sådan.... Det gavner dog nok ikke gennemsnitspriserne på boligmarkedet, men de er jo også alt for høje....

http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Viborg/2012/12/18/183634.htm

Det passer forresten fint, at disse landarbejder boliger nu igen kommer til at huse landarbejdere, for østeuropæerne i området er for en stor dels vedkommende beskæftiget på lange kontrakter i landbruget.

Selv om danske syntes, at det er noget faldefærdigt lort, så er det nok bedre end det de kommer fra i Ukraine og Polen, og mon ikke de har et sjak håndværker venner der, som kan hjælpe med billig sort istandsættelse?
Ja nogen skal jo arbejde på de gårde kridte overtager.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Plyds Ons Dec 19, 2012 1:43 am

Thomas - du overser det signifikante i det her. HUSENE bliver HANDLET på kontant basis, køber har opsparing + lån fra familien.

Det er et element, som hverken bank eller kridte kan kontrollere, og som vi vil få at se i stigende omfang, og dermed et det sammen med dødsboer og tvangsauktioner med til at øge det nedadgående prispres som banker og kridter søger at stoppe.

Handlet skal det nok blive, finansieringen bliver alternativ, men det taget noget tid inden den alternative finansiering vinder udbredelse.

Pantebrev baserede handler, skal nok også komme igang igen, når priserne når det mere fornuftigt niveau.

De nuværende fantasipriser er det kun banker og kridter der vil finansiere....

PS: Landbruget lever i bedste velgående. Overskuddet var rekordhøjt i år.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Thomas Ons Dec 19, 2012 2:11 am

Plyds skrev:Thomas - du overser det signifikante i det her. HUSENE bliver HANDLET på kontant basis, køber har opsparing + lån fra familien.

Det er et element, som hverken bank eller kridte kan kontrollere, og som vi vil få at se i stigende omfang, og dermed et det sammen med dødsboer og tvangsauktioner med til at øge det nedadgående prispres som banker og kridter søger at stoppe.

Handlet skal det nok blive, finansieringen bliver alternativ, men det taget noget tid inden den alternative finansiering vinder udbredelse.

Pantebrev baserede handler, skal nok også komme igang igen, når priserne når det mere fornuftigt niveau.

De nuværende fantasipriser er det kun banker og kridter der vil finansiere....

PS: Landbruget lever i bedste velgående. Overskuddet var rekordhøjt i år.

Jeg er godt klar over, at der bliver finansieret uden om kreditforeningerne i stadig højere grad.

Det interessante er her, at i det omfang, det sker vil det ubarmhjertigt skubbe belåningsprocenten op:

a) Fordi priserne bliver lavere - hvorved priserne, der skal anvendes i stedet for ejendomsvurderingen efter 5 år, den bliver en ganske anden - det er nævneren.

b) De ejendomme, der bliver handlet uden om er formentlig de lavest belånte, hvilket giver fjerner meget lidt loan og og forhold vis megen value.

Sagt på en anden måde: De gode kunder går først. Det man skulle gøre nu var at lave en kreditforening - for billige ejendomme. Det er tabsdestillation så det vasker sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Plyds Ons Dec 19, 2012 5:40 pm

Lige præcis.

Og man skulle nemlig lave en rigtig gammeldags kreditforening, som kun finansierede op til mellem 60 og 80% af hvad man vurderede HUSET til i handel og vandel på dagen.

Hvad skal der til for at starte en kreditforening? Jeg mener bidraget skal jo kun dække adm. omkostninger, ved forsigtig vurdering bliver tabene små, og lånebeløbet skaffes jo ved salg af obligationerne. Naturligvis kun fastforrentede med afdrag.

Vi kunne kalde den Boligejernes kreditforening af 2013
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Dybt Forundret Ons Dec 19, 2012 6:16 pm

God idé, Plyds.
Så vil jeg være kunde, hvis jeg en dag får den skøre tanke at købe mig en bolig Smile

Dybt Forundret

Antal indlæg : 67
Join date : 04/07/12

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Thomas Ons Dec 19, 2012 6:29 pm

Dybt Forundret skrev:God idé, Plyds.
Så vil jeg være kunde, hvis jeg en dag får den skøre tanke at købe mig en bolig Smile

Det tror jeg så også bliver tilfældet at man starter en sådan i offentligt regi. Problemet er, at volumen til at begynde med vil være meget begrænset.

Det andet er at ejendomsværdierne skal langt ned, så langt, at tabet for kreditforeningen er til at overse, hvis det skulle gå galt og man skal overtage ejendommen - at man så kan komme af med den igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er altid en køber Empty Sv: Der er altid en køber

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum