Mærsk
3 deltagere
Side 1 af 4
Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4
Mærsk
Har forøget antal kontorer og antal containere pr. kontor.
Noget må de gøre rigtigt - men raterne er nok ikke til at prale af.
Helt klart går det her på at ruinere konkurrenterne ved at brug de lave rater til at sætte sig på markedet.
Noget må de gøre rigtigt - men raterne er nok ikke til at prale af.
Helt klart går det her på at ruinere konkurrenterne ved at brug de lave rater til at sætte sig på markedet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Jeg forstår ikke
at Mærsk ikke skaffer sig af med Danske Bank.
Det vil sige, man har forsøgt; men ingen danske pensionskasser el. lign. var interesserede......Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Thomas skrev:at Mærsk ikke skaffer sig af med Danske Bank.Det vil sige, man har forsøgt; men ingen danske pensionskasser el. lign. var interesserede......Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Der er mulige planer for at lægge 0 til 0 :
Danske Bank er i fokus efter nye rygter om en fusion med SEB
Planerne er langt fremme :
Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Sv: Mærsk
Gad vide om SEB i praksis heller ikke ejes af nogen - dvs. de har alle egne aktier belånt i stråmandsejere?klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:at Mærsk ikke skaffer sig af med Danske Bank.Det vil sige, man har forsøgt; men ingen danske pensionskasser el. lign. var interesserede......Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Der er mulige planer for at lægge 0 til 0 :
Danske Bank er i fokus efter nye rygter om en fusion med SEB
Planerne er langt fremme :
Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Wallenberg ???
Der var en interessant debat d 06/10-2013 her i emne nummer 269706 Wallenberg vs Møller
Thomas skrev:Gad vide om SEB i praksis heller ikke ejes af nogen - dvs. de har alle egne aktier belånt i stråmandsejere?klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:at Mærsk ikke skaffer sig af med Danske Bank.Det vil sige, man har forsøgt; men ingen danske pensionskasser el. lign. var interesserede......Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Der er mulige planer for at lægge 0 til 0 :
Danske Bank er i fokus efter nye rygter om en fusion med SEB
Planerne er langt fremme :
Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Der var en interessant debat d 06/10-2013 her i emne nummer 269706 Wallenberg vs Møller
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Fly skreg de
som flygte kan!
Der er nok ingen tvivl om at Fonden planlægger at ombytte Danske Bank aktier med APM aktier. Så kan stråmændene rigtig more sig med de spisebilletter fra Danske Bank!
Alle reelle investorer er jo flygtet fra Danske Bank - den er gennemskuet - problemet er at stikke af uden at hænge på tabene i Danske Bank.
Det er jo ikke bare APM, der lægger gashåndtaget i bund for at komme væk: ATP, PFA og RealDania fonden er jo smuttet for længe siden. Stråmændene må begynde at få sved på panden!
Danske Bank er flextumpen over dem alle: Låner sig selv penge, som ikke eksisterer for at redde en fiktiv egenkapital.
Der er nok ingen tvivl om at Fonden planlægger at ombytte Danske Bank aktier med APM aktier. Så kan stråmændene rigtig more sig med de spisebilletter fra Danske Bank!
Alle reelle investorer er jo flygtet fra Danske Bank - den er gennemskuet - problemet er at stikke af uden at hænge på tabene i Danske Bank.
Det er jo ikke bare APM, der lægger gashåndtaget i bund for at komme væk: ATP, PFA og RealDania fonden er jo smuttet for længe siden. Stråmændene må begynde at få sved på panden!
Danske Bank er flextumpen over dem alle: Låner sig selv penge, som ikke eksisterer for at redde en fiktiv egenkapital.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Thomas skrev:som flygte kan!
Der er nok ingen tvivl om at Fonden planlægger at ombytte Danske Bank aktier med APM aktier. Så kan stråmændene rigtig more sig med de spisebilletter fra Danske Bank!
Alle reelle investorer er jo flygtet fra Danske Bank - den er gennemskuet - problemet er at stikke af uden at hænge på tabene i Danske Bank.
Det er jo ikke bare APM, der lægger gashåndtaget i bund for at komme væk: ATP, PFA og RealDania fonden er jo smuttet for længe siden. Stråmændene må begynde at få sved på panden!
Danske Bank er flextumpen over dem alle: Låner sig selv penge, som ikke eksisterer for at redde en fiktiv egenkapital.
Det pudsige er unægtelig de APM aktier, der befinder sig i Danske Bank - det være sig den ordinære beholdning, handelsbeholdningen og/eller hos deres pensionssparere - de vil modtage toiletpapir i udbytte.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lige præcis
[url=Set fra investorernes side er den store pengereserve knap så positiv, fordi pengene kan investeres andre steder til højere afkast. Og selv om Wiinblad roste frasalgene og den mere strømlinede koncern, pegede han på, at de mange penge kan være et problem]Aktiekursen skal falde.[/url]
Det var jo årsagen til rekordudbyttet! Pengene skal ud af APM.
Danske Bank er voldsomt overvurderet. Det var APM også. Nu er APM skruet ned, så kommer vi nærmere, at Fonden kan sælge Danske Bank aktierne til Danske Bank og så køber fonden de APM aktier, der ligger i Danske Bank - både i Banken og investeringerne.
Nu får vi se.
Det var jo årsagen til rekordudbyttet! Pengene skal ud af APM.
Bytteforholdet mellem APM og Danske Bank aktier var forkert.Set fra investorernes side er den store pengereserve knap så positiv, fordi pengene kan investeres andre steder til højere afkast. Og selv om Wiinblad roste frasalgene og den mere strømlinede koncern, pegede han på, at de mange penge kan være et problem
Danske Bank er voldsomt overvurderet. Det var APM også. Nu er APM skruet ned, så kommer vi nærmere, at Fonden kan sælge Danske Bank aktierne til Danske Bank og så køber fonden de APM aktier, der ligger i Danske Bank - både i Banken og investeringerne.
Nu får vi se.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Hvor er ayatollaherne idioter.
At opbringe et APM-skib????
Hvor dum kan man være????
De har ikke helt fattet, at APM er USA's strategiske mobilitet. APM kan flytte, hvad det skal være - man lægger bare håndtaget i bund og fordobler farten, så resten af verden vil end ikke opdage noget.
Hvor dum kan man være????
There is a widespread view that Iran has no desire to let the latest tensions with the United States in the strait get out of control. At the same time, analysts said, Iran wants to show — at least to a domestic audience — that its forces will not be bullied.
“They look largely for razzle-dazzle that doesn’t have a big military effect,” Mr. Gholz said. “It would be an accidental escalation. The Iranians don’t want to fight with us. They’ve shown restraint with respect to the U.S. military.”
De har ikke helt fattet, at APM er USA's strategiske mobilitet. APM kan flytte, hvad det skal være - man lægger bare håndtaget i bund og fordobler farten, så resten af verden vil end ikke opdage noget.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Mærsk bestiller 11 nye MMM-klasse
Det ville også være dumt ikke at gøre det, hvis man kan få finansieret så billigt, som man åbenbart kan.
Jeg formodet at finansieringen er lukket sådan at den første stak af dem er finansieret i USD/YEN. Denne stak i EUR/DKK.
Det vil gøre at flåden som sådan er balanceret valutamæssigt.
Driftsmæssigt kan man sejle til nuværende rater og tjene penge - at olien bliver lidt billigere - det er så kun i orden: Det gør ikke konkurrenterne relativt mere konkurrencedygtige.
Jeg vil gætte på at man går efter Østen-USA og Østen Europa. Der skulle være returgods i form af fødevarer.
De feeder-skibe, der er omtalt er formentlig til Østersøen, hvor man vil bruge flere havne i serie.
Jeg formodet at finansieringen er lukket sådan at den første stak af dem er finansieret i USD/YEN. Denne stak i EUR/DKK.
Det vil gøre at flåden som sådan er balanceret valutamæssigt.
Driftsmæssigt kan man sejle til nuværende rater og tjene penge - at olien bliver lidt billigere - det er så kun i orden: Det gør ikke konkurrenterne relativt mere konkurrencedygtige.
Jeg vil gætte på at man går efter Østen-USA og Østen Europa. Der skulle være returgods i form af fødevarer.
De feeder-skibe, der er omtalt er formentlig til Østersøen, hvor man vil bruge flere havne i serie.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Gik der for meget Lars Larsen lyrik i det med :Jeg har et godt tilbud til dig ??
Daewoo-værftet, baseret i byen Okpo på Geoje-øen syd for det sydkoreanske fastland, leverede for få uger siden det sidste af 20 containerskibe i Triple E-serien, Mathilde Mærsk. Skibene var verdens største, med en kapacitet på over 18.000 tyvefodscontainere (teu) hver ,men hvor selskabet overvejer diverse tiltag med sine kreditorer.
Daewoo-værftet, baseret i byen Okpo på Geoje-øen syd for det sydkoreanske fastland, leverede for få uger siden det sidste af 20 containerskibe i Triple E-serien, Mathilde Mærsk. Skibene var verdens største, med en kapacitet på over 18.000 tyvefodscontainere (teu) hver ,men hvor selskabet overvejer diverse tiltag med sine kreditorer.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Sv: Mærsk
klogeaage 35 skrev:Gik der for meget Lars Larsen lyrik i det med :Jeg har et godt tilbud til dig ??
Daewoo-værftet, baseret i byen Okpo på Geoje-øen syd for det sydkoreanske fastland, leverede for få uger siden det sidste af 20 containerskibe i Triple E-serien, Mathilde Mærsk. Skibene var verdens største, med en kapacitet på over 18.000 tyvefodscontainere (teu) hver ,men hvor selskabet overvejer diverse tiltag med sine kreditorer.
I juni 2015 lagde Maersk Line desuden en bestilling på 1,8 mia. dollar (12,3 mia. kr.) på 11 nye skibe beskrevet som den næste generation af Triple E-skibene, som skal leveres fra april 2017 til maj 2018.
De får en kapacitet på 19.630 teu hver. Derudover har Mærsk-rederiet en option på yderligere seks skibe i samme størrelse.
Det kunne være, at Mærsk var en mulig køber - hvis prisen er rigtig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Et greb i lommen !!
Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Gik der for meget Lars Larsen lyrik i det med :Jeg har et godt tilbud til dig ??
Daewoo-værftet, baseret i byen Okpo på Geoje-øen syd for det sydkoreanske fastland, leverede for få uger siden det sidste af 20 containerskibe i Triple E-serien, Mathilde Mærsk. Skibene var verdens største, med en kapacitet på over 18.000 tyvefodscontainere (teu) hver ,men hvor selskabet overvejer diverse tiltag med sine kreditorer.
I juni 2015 lagde Maersk Line desuden en bestilling på 1,8 mia. dollar (12,3 mia. kr.) på 11 nye skibe beskrevet som den næste generation af Triple E-skibene, som skal leveres fra april 2017 til maj 2018.
De får en kapacitet på 19.630 teu hver. Derudover har Mærsk-rederiet en option på yderligere seks skibe i samme størrelse.
Det kunne være, at Mærsk var en mulig køber - hvis prisen er rigtig.
Mærsk har for mange penge og få investeringsmuligheder Konglomeratets gæld er efter flere frasalg nu mere end halveret, fra over 100 mia. kr. for få siden til omkring 40 mia. kr. i dag. Ifølge analytikere er Mærsk reelt overkapitaliseret, hvilket hæmmer værdiskabelsen for aktionærerne.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn
Sv: Mærsk
klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Gik der for meget Lars Larsen lyrik i det med :Jeg har et godt tilbud til dig ??
Daewoo-værftet, baseret i byen Okpo på Geoje-øen syd for det sydkoreanske fastland, leverede for få uger siden det sidste af 20 containerskibe i Triple E-serien, Mathilde Mærsk. Skibene var verdens største, med en kapacitet på over 18.000 tyvefodscontainere (teu) hver ,men hvor selskabet overvejer diverse tiltag med sine kreditorer.
I juni 2015 lagde Maersk Line desuden en bestilling på 1,8 mia. dollar (12,3 mia. kr.) på 11 nye skibe beskrevet som den næste generation af Triple E-skibene, som skal leveres fra april 2017 til maj 2018.
De får en kapacitet på 19.630 teu hver. Derudover har Mærsk-rederiet en option på yderligere seks skibe i samme størrelse.
Det kunne være, at Mærsk var en mulig køber - hvis prisen er rigtig.
Mærsk har for mange penge og få investeringsmuligheder Konglomeratets gæld er efter flere frasalg nu mere end halveret, fra over 100 mia. kr. for få siden til omkring 40 mia. kr. i dag. Ifølge analytikere er Mærsk reelt overkapitaliseret, hvilket hæmmer værdiskabelsen for aktionærerne.
Det kunne være de også tænker sådan på Esplenaden.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det gør Mærsk så nok også:
Thomas skrev:at Mærsk ikke skaffer sig af med Danske Bank.Det vil sige, man har forsøgt; men ingen danske pensionskasser el. lign. var interesserede......Det ville være meget, meget sørgeligt, hvis Danske Bank ikke var et dansk selskab med hovedkvarter i Danmark.
Familien reddes ud af den synkende Danske Bank.
Et træk, som vil være typisk i tilfælde af ophævelse af en gensidig aktiepost.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det er ikke uventet med det fald.
Sagen er jo, at Fonden har nogle lorte DB aktier.
De skal bruges til at bytte med APM aktier og Danske Bank er voldsomt overvurderet, så her skal vi til at kaste taber på taber. Mærsk vil have bytteforholdet mellem DB og APM på plads - og hvis det kan gøres så enkelt, at man laver et elendigt kvartals regnskab, så gør man det. Man har jo købt ind blandt småinvestorerne, så de får, hvad de har krav på.
De skal bruges til at bytte med APM aktier og Danske Bank er voldsomt overvurderet, så her skal vi til at kaste taber på taber. Mærsk vil have bytteforholdet mellem DB og APM på plads - og hvis det kan gøres så enkelt, at man laver et elendigt kvartals regnskab, så gør man det. Man har jo købt ind blandt småinvestorerne, så de får, hvad de har krav på.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig slanker man
på Esplanaden.
Der er masser af kapacitet - alene det, at man sejler med voldsom nedsat fart. Hvis folk har lyst til at underbyde - så skal de da være velkomne.
Men det peger på, at der ikke er den store fragtmængde til og fra f.eks. Kina.
Udvide kapaciteten igen: Det er ikke det store problem - at få et koreansk eller kinesisk værft til at klappe et par skibe til sammen - ikke noget problem. Priserne vil nok også være til at tale med, når nu arbejdsløsheden truer.
Man behøver ikke overveje, at overtage/købe konkurrenter. Hvorfor dog belaste sig med tabernes organisation og forældede skibe, som sejler alt for dyrt?
Der er masser af kapacitet - alene det, at man sejler med voldsom nedsat fart. Hvis folk har lyst til at underbyde - så skal de da være velkomne.
Men det peger på, at der ikke er den store fragtmængde til og fra f.eks. Kina.
Udvide kapaciteten igen: Det er ikke det store problem - at få et koreansk eller kinesisk værft til at klappe et par skibe til sammen - ikke noget problem. Priserne vil nok også være til at tale med, når nu arbejdsløsheden truer.
Man behøver ikke overveje, at overtage/købe konkurrenter. Hvorfor dog belaste sig med tabernes organisation og forældede skibe, som sejler alt for dyrt?
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Mærsk
Et dårligt 2015
Så længe de kan køre med overskud i det hele taget, så er der jo ikke nogen grund til at købe markedsandele.
Det må se slemt ud hos de andre rederier, så de bliver meget billige - og det gør tonnagen også.
Det kommer til at kunne mærkes på værfterne i Asien. De bliver også meget billige.
Det ser ud, som det skal, på nuværende tidspunkt.
Det er rigtig meget Kina er gået ned. Rigtig meget. Den med 7% vækst holder ingen steder - hvor meget den negative vækst står til er svært at sige.
Vi har også den anden indikator: Nemlig at USD står så højt. Alt flygter over i USD. KRW vil falde og dermed vil gælden på de nye skibe falde. Det kan blive en helt god forretning. Bankerne får også billige skibe til salg.
Det kan da godt være, at APM kommer ud af dette som monopolist. - i hvert fald visse steder.
»Vi har været fokuseret på at nedbringe omkostningerne, og det gør, at vi stadig føler os godt rustet til at investere de steder i vores forretning, hvor vi mener det er fornuftigt, og hvor vi mener, at mulighederne opstår,« sagde Smedegaard.
Så længe de kan køre med overskud i det hele taget, så er der jo ikke nogen grund til at købe markedsandele.
Særligt vanskeligt er i øjeblikket udviklingen i Maersk Line, der er verdens største containerrederi. Her voksede den globale efterspørgsel blot mellem 0 og 1 pct. i tredje kvartal, mens verdens containerflåde blev næsten 9 pct. større.
Det må se slemt ud hos de andre rederier, så de bliver meget billige - og det gør tonnagen også.
Det kommer til at kunne mærkes på værfterne i Asien. De bliver også meget billige.
Det ser ud, som det skal, på nuværende tidspunkt.
Det er rigtig meget Kina er gået ned. Rigtig meget. Den med 7% vækst holder ingen steder - hvor meget den negative vækst står til er svært at sige.
Vi har også den anden indikator: Nemlig at USD står så højt. Alt flygter over i USD. KRW vil falde og dermed vil gælden på de nye skibe falde. Det kan blive en helt god forretning. Bankerne får også billige skibe til salg.
Det kan da godt være, at APM kommer ud af dette som monopolist. - i hvert fald visse steder.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Obligationslån
på 4½ mia. DKK
Selvfølgelig. 1½% i kupon - selvfølgelig tager man det med - bare lånet går udenom bankerne.
Specielt, hvis man kan indfri et banklån eller tre, så man ikke får tæerne i klemme, når Nordea falder (sammen med Sverrig).
Det er da ikke nogen grund til at anvende dyr egenkapital på sådan noget.
Selvfølgelig. 1½% i kupon - selvfølgelig tager man det med - bare lånet går udenom bankerne.
Specielt, hvis man kan indfri et banklån eller tre, så man ikke får tæerne i klemme, når Nordea falder (sammen med Sverrig).
Det er da ikke nogen grund til at anvende dyr egenkapital på sådan noget.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Med olieprisfaldet
vil APM aktierne falde og Danske Bank aktierne stige, så Fonden kan købe egne aktier af Dansk Bank. Sådan hopper man ud af den galaj.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Mærsk handler (selv med fredagens stigning) historisk billigt. Den stiger næppe markant under aktuelle krise, men gennem 112 år er Mærsk altid kommet konsolideret og forstærket ud af kriser.
Indtil da betaler Mærsk altid udbytte.
De 300 kr pr aktie de betalte i 2014 ville svare til næsten 4 % ved aktuelle niveau.
For den langsigtede investor kan jeg ikke se der er så meget at betænke sig på.
Mvh
Cirb
Indtil da betaler Mærsk altid udbytte.
De 300 kr pr aktie de betalte i 2014 ville svare til næsten 4 % ved aktuelle niveau.
For den langsigtede investor kan jeg ikke se der er så meget at betænke sig på.
Mvh
Cirb
_________________
Sapere Aude
Cirb- Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus
Selvfølgelig skal der massive afskrivninger/nedskrivninger til.
Selvfølgelig skal der det!
Den aktiekurs skal ned, meget langt ned.
Tilsvarende skal Danske Banks lottokuponer op meget langt op.
Så kan man nemlig bytte.
APM vil jo ud af Danske Bank - den kan man jo kun tabe penge på - eller rettere sagt, den har man jo kun tabt penge på.
Hvad børskursen siger - det er da lige meget.
Den værdi der er i de efterforskninger, man har lavet - ja, den går jo ingen steder. Den kan så blive noget værd igen hvis olieprisen ad åre retter sig.
Sund fornuft. Bygning af skibe? Ha.... det får man da bare værfterne og deres regeringer til - at finansiere altså.
Den aktiekurs skal ned, meget langt ned.
Tilsvarende skal Danske Banks lottokuponer op meget langt op.
Så kan man nemlig bytte.
APM vil jo ud af Danske Bank - den kan man jo kun tabe penge på - eller rettere sagt, den har man jo kun tabt penge på.
Hvad børskursen siger - det er da lige meget.
Den værdi der er i de efterforskninger, man har lavet - ja, den går jo ingen steder. Den kan så blive noget værd igen hvis olieprisen ad åre retter sig.
Sund fornuft. Bygning af skibe? Ha.... det får man da bare værfterne og deres regeringer til - at finansiere altså.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Thomas skrev:Selvfølgelig skal der det!
Den aktiekurs skal ned, meget langt ned.
Tilsvarende skal Danske Banks lottokuponer op meget langt op.
Så kan man nemlig bytte.
APM vil jo ud af Danske Bank - den kan man jo kun tabe penge på - eller rettere sagt, den har man jo kun tabt penge på.
Hvad børskursen siger - det er da lige meget.
Den værdi der er i de efterforskninger, man har lavet - ja, den går jo ingen steder. Den kan så blive noget værd igen hvis olieprisen ad åre retter sig.
Sund fornuft. Bygning af skibe? Ha.... det får man da bare værfterne og deres regeringer til - at finansiere altså.
Det var sådan, jeg ville gøre det, hvis jeg sad på Esplanaden. Skulle man få brug for at låne nogle penge, så laver man da bare nogle USD obligationer, med en god rente. Tro mig: Investorerne vil sluge dem råt - i milliard store klumper - ad gangen.
I USD, fordi USD står højt. Den skal nok komme ned i kurs, så tjener man på gyngerne og karrusellerne. Man er vel et internationalt firma????
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Ganske efter planen.
Mærsk aktien ned.
Danske Bank op.
På et tidspunkt kommer kursforholdet til at blive rigtigt, så Fonden kan indløse sine aktier i Danske Bank med Danske Bank aktier.
Vi får se hvordan det spænder af. Der kommer masser af nedskrivninger i APM så resultatet i 2016 også bliver negativt. Olieprisen skal nok falde mere.
Danske Bank op.
På et tidspunkt kommer kursforholdet til at blive rigtigt, så Fonden kan indløse sine aktier i Danske Bank med Danske Bank aktier.
Vi får se hvordan det spænder af. Der kommer masser af nedskrivninger i APM så resultatet i 2016 også bliver negativt. Olieprisen skal nok falde mere.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: Mærsk
Cirb skrev:Mærsk handler (selv med fredagens stigning) historisk billigt. Den stiger næppe markant under aktuelle krise, men gennem 112 år er Mærsk altid kommet konsolideret og forstærket ud af kriser.
Indtil da betaler Mærsk altid udbytte.
De 300 kr pr aktie de betalte i 2014 ville svare til næsten 4 % ved aktuelle niveau.
For den langsigtede investor kan jeg ikke se der er så meget at betænke sig på.
Mvh
Cirb
http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/erhverv/ECE8609269/maerskkonkurrent-opgiver-efter-gaeld-paa-20-mia-kr/
Kan ikke læse andet end overskriften - men den er også nok.
Mvh
Cirb
_________________
Sapere Aude
Cirb- Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus
Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4
Lignende emner
» Olie prisen.
» Mærsk
» Det er som jeg hele tiden har sagt! Der er masser af olie! MASSER
» Emma Mærsk
» Se nu flytter Mærsk på sig.
» Mærsk
» Det er som jeg hele tiden har sagt! Der er masser af olie! MASSER
» Emma Mærsk
» Se nu flytter Mærsk på sig.
Side 1 af 4
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum