Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Realrenten nov 2012

Go down

Realrenten nov 2012 Empty Realrenten nov 2012

Indlæg af Thomas Man Dec 10, 2012 2:42 pm

Realrenten

Realrenten er holdt på præcis det samme som sidste måned.

Kald mig bare kynisk; men det smager af omhyggelig tilrettelæggelse, hvor Finanslov, indgreb mod realkreditten.....

"Klar til samlet ildåbning?"

Nu kommer klarmeldingerne så småt...

Hvor kommer den, og hvad skal ramme? Ja, det er der nok en del, der kunne tænke sig at vide.
Det er formentlig med vilje - eller det gør ikke noget - at det har taget så lang tid; men kan ikke holde alarmberedskab længere end så og så længe.

Jeg er lige ved at tro, at den ENESTE dag, det ikke kommer er 31/12 - formentlig lige efter, så bogføringer bagud bliver sværere.

Hvem er direkte involveret: Selvfølgelig Helle T, Corridon og Vestager. Bernstein og Rohde (Rohde afholdt sig fra at kommentere nedskæringen i ATP Alfa afdeling). Et par top embedsmænd i Finans- og økonomiministeriet. Så er der ikke ret mange flere, for lækager vil blive misbrugt omgående.
Der er en del, der er informeret på et mere generelt niveau og ellers er holdt på et need-to-know.

At jeg kan komme med formodninger betyder, at alle kan få fornemmelser, så der er ikke tale om en strategisk overraskelse.

Corydon er stabschef på denne her. Hans CV på fm.dk går kun 15 år tilbage; men han har en EU fortid. Han har arbejdet tæt sammen med Lykketoft og Auken.
Og så er han fra Århus Universitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum