Grænsen er nået
5 deltagere
Side 1 af 1
Grænsen er nået
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2511576.ece
EU-kommissionen har i dag accepteret, at Spanien frem til 2013 lukker sine grænser for rumænsk indvandring.
Det sker, selv om både Rumænien og Spanien er omfattet af EUs regler om arbejdskraftens fri bevægelighed siden januar 2009.
Imidlertid eksisterer der i EU en nødregel, en såkaldt "beskyttelsesklausul". Bekyttelsesklausulen, der sætter den almindelige EU-ret ud af kraft, er aldrig før blevet benyttet til at begrænse arbejdskraftens fri bevægelighed.
Men det bliver den nu med EU-kommissionens blå stempel til, at Spanien gerne må lukke grænserne for yderligere indvandring af rumænsk arbejdskraft og familier.
Skyblue- Antal indlæg : 155
Sv: Grænsen er nået
Haha, ja jeg ser også masser af rumænsk "arbejdskraft" her i DK. Faktisk så har Mariatjenesten, hvor jeg er frivillig, gudstjenester på rumænsk, så meget arbejdskraft er der.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Virker hyklerisk i relation til reaktionen mod Danmark
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars HH: Jeg ved ikke hvilken tysk indenrigspolitisk dagsorden, den omtalte reaktion skulle tjener.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Lars HH: Jeg ved ikke hvilken tysk indenrigspolitisk dagsorden, den omtalte reaktion skulle tjener.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Lars_HH skrev:Virker hyklerisk i relation til reaktionen mod Danmark
Jeg har svært ved at se det hykleriske - aftalen med Spanien virker fornuftig. På samme måde kunne Danmark ha' opnået en fornuftig aftale ved at tage kontakt til EU og drøfte de problemer man har, evt blot bilateralt med Tyskland. I stedet valgte man et politisk korstog for at fodre DF's vælgere i håb om at de så måtte glemme de andre kameler der lå i madskålen.
djengis- Antal indlæg : 2
Lignende emner
» Rentestigning?
» Stoltenberg og de 2%
» Sanktionerne af russisk olie og gas.
» Tyrkiet anmoder om krisemøde
» Så nåede vi grænsen for
» Stoltenberg og de 2%
» Sanktionerne af russisk olie og gas.
» Tyrkiet anmoder om krisemøde
» Så nåede vi grænsen for
Side 1 af 1