Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ledelse

4 deltagere

Go down

Ledelse Empty Ledelse

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 25, 2012 9:42 am

Ledere og case story Det er symptomatisk at den eneste mulighed man ikke kan vælge, er den anstændige: Jeg trækker mig fra posten, da jeg ikke længere kan stå indenfor det faglige indhold af mit arbejde.






_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Der er nogen, der bliver

Indlæg af Thomas Ons Jul 25, 2012 2:33 pm

Jomsviking skrev:Ledere og case story Det er symptomatisk at den eneste mulighed man ikke kan vælge, er den anstændige: Jeg trækker mig fra posten, da jeg ikke længere kan stå indenfor det faglige indhold af mit arbejde.





ledere og ledere og ledere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af doctor Man Jul 30, 2012 12:02 pm

Det er her kerne-DNAet ligger hos den gode leder.
Ordet er autoritet.

Jeg ville langt selv foretrække en leder der valgte at svare nr. 5, end at hele medarbejderstaben skulle bruge endnu flere timer på at diskutere og være usikre på om deres holdninger til nye tiltag havde så meget vægt, at beslutningerne kunne ændres. Det kan de nemlig ikke, hvis det er besluttet fra højeste sted.

Som leder ville jeg sige til medarbejderne: Knyt sylten og se at komme igang med det arbejde, som I siger I ikke har tid til. nr. 5

Nu ved I, hvorfor jeg er en dårlig leder. Cool

Den gode leder vil have så meget AUTORITET, at det aldrig - aldrig - aldrig nogen sinde ville komme så langt ud. Simpelthen utænkeligt.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af doctor Man Jul 30, 2012 12:14 pm

Den største tids- og humørsluger i det offentlige og det private erhvervsliv er

MAGTTOMRUM

som jo reelt alligevel til syvende og sidst er en illusion.

Jeg hører dagligt om, hvordan medarbejdere lader sig sluge ned i dette store tomme rum, og efterlader al deres energi og livsglæde der.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af Cirb Man Jul 30, 2012 3:24 pm

Jomsviking skrev:Ledere og case story Det er symptomatisk at den eneste mulighed man ikke kan vælge, er den anstændige: Jeg trækker mig fra posten, da jeg ikke længere kan stå indenfor det faglige indhold af mit arbejde.






All of the above - undtagen 4 (der desværre nok vil være den mest almindelige løsning...)


Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af Jomsviking Man Jul 30, 2012 5:01 pm

doctor skrev:Det er her kerne-DNAet ligger hos den gode leder.
Ordet er autoritet.

Jeg ville langt selv foretrække en leder der valgte at svare nr. 5, end at hele medarbejderstaben skulle bruge endnu flere timer på at diskutere og være usikre på om deres holdninger til nye tiltag havde så meget vægt, at beslutningerne kunne ændres. Det kan de nemlig ikke, hvis det er besluttet fra højeste sted.

Som leder ville jeg sige til medarbejderne: Knyt sylten og se at komme igang med det arbejde, som I siger I ikke har tid til. nr. 5

Nu ved I, hvorfor jeg er en dårlig leder. Cool

Den gode leder vil have så meget AUTORITET, at det aldrig - aldrig - aldrig nogen sinde ville komme så langt ud. Simpelthen utænkeligt.

Men hvis man ønsker sig at medarbejderne udviser ansvarlighed og initiativ, er det vel ikke befordrende at man lægger ud med at behandle dem som børn? Man kunne vel forestille sig at det man opnår ved at måtte fortælle medarbejderne hvad de skal tænke under trusler om fyring m.m. er lige netop det: At man skal tænke for dem.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af doctor Man Jul 30, 2012 6:39 pm

Jomsviking: For en del år siden var der oprør blandt sygeplejerskerne på en afdeling. Alt plejepersonale og alle lægerne blev indkaldt til

MØDE a ca 1 1/2 times varighed. Ca 30-40 personer.

Efter mødet gik overlægen og jeg ned af gangen sammen og jeg spurgte?
Hvad skal der så ske af ændringer?
"Ingenting" sagde hun tilsyneladende overrasket over så dumt et spørgsmål.

Som du måske har bemærket, så foretrækker jeg helt åbne linjer.
Jeg gider ikke den form for ledelse.
Men alle andre elsker den - og det må jeg jo så bøje mig for.
Man kan som medarbejder godt udvikle ansvarlighed og initiativ uden at tro, at alt er til forhandling. Jo den moderne leder har mange og store opgaver med at trække grænser. PYHHA.
Sådan en børnehave.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ledelse Empty Sv: Ledelse

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum