Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen

2 deltagere

Go down

Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen Empty Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 10:20 am

Hvad er sandsynligheden for at være både flextumpe og miljøfjols?

Den nærmer sig nok 1.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen Empty Sv: Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen

Indlæg af Uffe Ons Jun 20, 2012 12:39 pm

Jeg forstår ikke sammenhængen.

Men jeg forstår godt de elendige prognoser der gives for olieudvindingen. Man laver beregninger baseret på dårlig viden om feltets størrelse (for få boringer) og så går man ud fra at det aldrig bliver rentabelt eller teknisk muligt at udvinde mere end x% af feltet.

Herefter går dommedagsprofeterne i gang med at mele deres egen kage, evt. i kombination med "grønne vækststrategier" fyldt med vindmøller og solceller til gavn for dem selv og pensionskasserne.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen Empty Sv: Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen

Indlæg af Thomas Ons Jun 20, 2012 4:57 pm

Uffe skrev:Jeg forstår ikke sammenhængen.

Men jeg forstår godt de elendige prognoser der gives for olieudvindingen. Man laver beregninger baseret på dårlig viden om feltets størrelse (for få boringer) og så går man ud fra at det aldrig bliver rentabelt eller teknisk muligt at udvinde mere end x% af feltet.

Herefter går dommedagsprofeterne i gang med at mele deres egen kage, evt. i kombination med "grønne vækststrategier" fyldt med vindmøller og solceller til gavn for dem selv og pensionskasserne.

Det er bare det, når man tror på uuuuuhhhh jordens ressourcer! De små gangbesværede pingviner lider under at blive marineret i tobakstjære fra lastbiler.

Det er nogenlunde samme fundamentale konstruktionsfejl i nervesystemet, som ejendomspriserne kan kun gå op, op, op. Vi kan jo selvfølgelig låne uden at betale tilbage.

Dumhed i selvsving.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen Empty Sv: Ja mon ikke katastrofemeldingerne var lidt overilede - igen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum