Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Her er noget, jeg - igen - igen ikke forstår en bønne af.

Go down

Her er noget, jeg - igen - igen ikke forstår en bønne af. Empty Her er noget, jeg - igen - igen ikke forstår en bønne af.

Indlæg af Thomas Tors Jun 28, 2018 2:42 am

Hverken med den ene eller den anden hjernecelle.

Salg.............................. Køb
DGB 0,25'2020 1.000 DGB 4,00'2019 1.660

Det er forholdet mellem de to obligationer, der er så tæt på udløb, at forskelle i kupon er nærmest marginale korrektioner.

1/4% 2020 er så tæt på pari, så den er reelt kontante pengesedler.
4% 2019 kan jo ikke ligefrem siges at være illikvid med små 80 milliarder i omløb.

Vi taler 1,66 mia. tilbagekøbes for 1 mia. ! Her har Nationalbanken gjort en særdeles god forretning!

Nogen har haft en ubetvingelig trang til at stoppe ½ mia. i lommen på Nationalbanken - hvor er det dog pænt af dem.
At jeg har tårer i øjnene skyldes nu ikke så meget denne storslåede generøsitet. (Det er Verdi med Di Provenza il Mar)

Der sker et eller andet, som man ikke ønsker kommer til offentlighedens kendskab.

Det er imidlertid vanskeligt at se begivenheden i isolation fra:

  • Rusland har smidt halvdelen af sin dollarbeholdning fra valutareserven - vi får måske at se, hvordan guldet står?
  • Det sædvanlige snask med Danske Banks kriminalitet.
  • Tulletåbens bitre, barnagtige og hysteriske opførsel, som tyder på Nordea og deres russiske ejere.


2/3 mia. er jo også en slags penge.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum