Danmark får nyt superfinanstilsyn
4 deltagere
Side 1 af 1
Danmark får nyt superfinanstilsyn
http://www.business.dk/finans/danmark-faar-nyt-superfinanstilsyn
Sådan et job ville jeg gerne have
Det er "næsten" lige før jeg ville gøre det gratis.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Sv: Danmark får nyt superfinanstilsyn
Skal vi gætte på at det er fjolserne der har en stor andel i opbygningen af sidste bobble der skal skabe dette "super"finanstilsyn.
Hvis ikke dem der forudså krisen er flertal i skabelsen af tilsynet vil tilsynet have den modsatte effekt af det ønskede. Nemlig at der skabes bobbler eller at systemet bliver bureaukratisk. Lige netop det man ikke ønsker.
Hvis ikke dem der forudså krisen er flertal i skabelsen af tilsynet vil tilsynet have den modsatte effekt af det ønskede. Nemlig at der skabes bobbler eller at systemet bliver bureaukratisk. Lige netop det man ikke ønsker.
Sv: Danmark får nyt superfinanstilsyn
Gorrion skrev:http://www.business.dk/finans/danmark-faar-nyt-superfinanstilsyn
I hvert fald giver jeg ikke meget for et tilsyn sammmensat og bestående af de samme klaphatte som ikke fik øje på noget som helst før de var færdige med at rage til dem selv. Så søg da endelig stillingen
SimpleMind- Antal indlæg : 276
Det er næsten den
mest ætsende kritik af Finanstilsynet - og den tidligere regering - jeg har set. Det betyder jo også en kritik af regering og Folketings handlemåde og evner.
Det er også en indrømmelse af at meget kunne have været undgået - krisen som sådan ikke; men skadevirkningerne havde været mindre.
Spørgsmålet er bare, hvem der kommer til at arbejde dér?
Det minder mig - mest af alt - om den amerikanske militæradministration i Tyskland efter krigen.
Det betyder så også at bankernes magt er knækket en generation eller to frem.
Det er også en indrømmelse af at meget kunne have været undgået - krisen som sådan ikke; men skadevirkningerne havde været mindre.
Spørgsmålet er bare, hvem der kommer til at arbejde dér?
Det minder mig - mest af alt - om den amerikanske militæradministration i Tyskland efter krigen.
Det betyder så også at bankernes magt er knækket en generation eller to frem.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Lignende emner
» USA og Danmark.
» Ammunitionsdepoter i Danmark.
» NSA og Danmark.
» SAS
» Hvad sker der omkring Ukraine?
» Ammunitionsdepoter i Danmark.
» NSA og Danmark.
» SAS
» Hvad sker der omkring Ukraine?
Side 1 af 1