Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er keybo en mulighed?

+2
cej
peter777
6 deltagere

Go down

Er keybo en mulighed? Empty Er keybo en mulighed?

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 10:11 pm

Hehe,

Har allerede droppet at finde rundt i alle de tråde og indlæg, så nu laver jeg en tråd med emnet. Det er da til at finde ud af bounce bounce bounce

Jeg har været inde og kigge på keybo, og det er ganske vist, at Kjeld Kosiara ser ud til at køre det meget onemanpower. Det vil helt sikkert være muligt at forbedre sitet, men de mangler også (!) programmører. Til gengæld kan man ikke sige andet, end at der er fuldt af bannerreklamer, så den del er i orden. Hvorvidt de bannerreklamer kaster lige så godt af sig som boliga, der jo har reklamer for store mæglerkæder på, ved jeg ikke.

Keybo ser ud til at profilere sig som en ejendomsmægler. (ups). Så det kan godt være, at vi lige skal snakke med KK om vilkårene her.

Jeg håber som sagt, at KK selv kigger forbi her.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 10:49 pm

Jeg kan forøvrigt se, at deres forum ligger selvstændigt på www.boligabc.dk
Men såvidt jeg kan se, er der tale om at man skal lave en dobbeltregistrering for at kunne komme til at debattere. Først bruger på keybo.dk, og derefter bruger på boligabc.dk
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af cej Fre Okt 24, 2008 11:08 pm

Er der interesse for at vi får noget andet op at køre end det her ? For jeg har da et par ideer til forum og domæne. URL på dette forum er mildest talt uheldig og der er ingen fare for folk lige kigger ind forbi før der kommer en ordentlig adresse.

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 11:55 pm

cej,

Jamen
det optimale er da helt klart, hvis vi får et nemt navn, og desuden bliver linket / tilknyttet til keybo. Det skulle vel ikke være umuligt at få en dobbelt gevinst Smile Hvad er dine ideer?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 12:17 am

Jeg synes boligdebatten.nu var et godt navn.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af cej Lør Okt 25, 2008 1:43 am

peter777 skrev:cej,

Jamen
det optimale er da helt klart, hvis vi får et nemt navn, og desuden bliver linket / tilknyttet til keybo. Det skulle vel ikke være umuligt at få en dobbelt gevinst Smile Hvad er dine ideer?
Ok,det var så ikke lige keybo jeg tænkte på. Mere at få sat et godt forum op og tilknyttet et godt domæne navn og så ellers sprede rygtet.

Et par forslag:

okonomidebat.dk
okonomidebatten.dk
boligdebatten.com

der er flere gode der stadig er fri. Jeg er ved at undersøge ,muligheder for noget hosting.
Desværre koster det forum software boliga bruger penge,men det er virkelig godt synes jeg. Cirka 1100 kr for software og så giver man omkring 250kr om året for updates.Men jeg søger lige efter nogle open source alternativer..

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 1:47 am

Ja - eller også fundraiser vi. Det er bare med at én giver sig til kende, opretter en konto til formålet, og modtager små donationer fra folk. Så er der en pulje startkapital - så der måske kan blive lavet noget lækrere lay-out etc. I dette kunne man jo lave plads til reklamer.

Jeg er, som før skrevet, villig til at give både 10 og 20 kroner (eller whatever - gode forslag skal støttes) - og hvis andre også er, så er vi der jo!

Alternativt køber 20-30 mennesker sig ind i idéen, giver 200 hver og har så 'ret' til evt. overskud fra reklamer, når sitet er blevet populært nok til dét. Det kræver tvingende et godt navn, eksponering og køb af 4-6 ekstra domæner, der henviser til sitet.

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 2:04 am

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at admin i går nat inden han begyndte at slette tråde, skrev noget i denne stil:
"Held og lykke med at starte et nyt debatsite. Der er følgende problemer
1. Hvordan I vil skabe trafik til jeres site. Det meste trafik til boligdebatten er referrals fra boliga. Kun 11% er fra deltagerne selv.
2. Problemerne med besværlige debattører.
3. Båndbredde. Vi kører med 10/10mbit"


Man fik ikke indtryk af, at selve boligdebatten var noget, som boliga var vilde med, egentlig !?

Vedrørende hans problem #1, så er det netop det som får mig til at tænke, at det kan være godt at være linket op med en søgemaskine som keybo. Det er simpelthen det som fik mig på de tanker. Men der er vel også muligheder for måske at lave et underforum, som hedder "den uafhængige boligrådgivning" eller lignende. Personligt ser jeg dog gerne, at der kommer en del trafik til sitet, ligesom med Boligdebatten.dk. Og det er derfor, jeg kigger efter muligheder for at koble sig på andre sites som kan være gode at hente trafik sammen med.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af cej Lør Okt 25, 2008 2:09 am

Helt enig peter. #1 er det store problem. Både 2 og 3 ser jeg ikke som problemer overhovedet. Der findes skam hosting med fornuftige båndbredder.

cej

Antal indlæg : 23
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 2:20 am

Jeg er sikker på at sådan noget kan ordnes ganske nemt...

Men jeg mener egentlig at vi burde tilbyde boliga at køre deres debat. Så slipper de for skidtet og vi kan have en ordentlig fornuftig debat.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 10:15 am

Jeg kan se, at der er spredning på, hvad folk ønsker. Det er jo heller ikke nogen skade til. Det er vel heller ikke 100% umuligt at vi vender tilbage til Boliga. Men vi er jo nok nogle stykker, som er pænt utilfredse lige nu.

Indtil videre tænker jeg, at man lige kan uploade økonomidebatten til nogle søgemaskiner, Google især. Det betyder, at vi også vil få hits, når folk søger på de ting som vi diskuterer. Jeg prøver at gennemføre en uploading til google, tilbagemelding senere ...

Skal jeg forøvrigt kalde den økonomidebatten eller Å~konomidebatten ? Laughing Laughing

OG HVOR ER MIN AFROSMILIE ??
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Er offline i dag

Indlæg af Monet Lør Okt 25, 2008 10:37 am

Hej alle

Livet kalder, så jeg er offline i dag.

En god ide kunne måske være at køre et par afstemninger om hvad folk vil:

1. Betragte det her forum, som et midlertidigt forum vi efter en periode går tilbage til boligdebatten.dk? Eller videre til keybo? Eller skal vi satse på at opbygge et nyt uafhængigt forum, hvor vi selv bestemmer?

Hvis vi satser på at opbygge et uafhængigt forum, skal vi:

2. Overdrage sitet til de lykkeriddere, som måske/måske ikke kan lave en god forretning på det? Eller stifte et anpartsselskab (X antal anparter af Y antal kroner), hvor der ikke udbetales løn, men hvor overskuddet efter en fordelingsnøgle fordeles mellem MODs, anpartshavere og hensættelse til investeringer. Det overordnede formål kunne så være at drive medier for at sikre en fri og kritisk økonomisk debat i det danske samfund.

Lige mine ideer.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Godt med upload til søgemaskiner

Indlæg af Clark Lør Okt 25, 2008 10:51 am

Kald den endelig "Økonomidebatten".
Mht. hvad forum skal "være". Jeg hjælper gerne Rastha med at administrere dette forum - hjælpe brugere med fejl i emails, ændre funktionalitet inden for de rammer som forum-softwaren tillader etc. indtil vi/i finder ud af, hvordan det skal administreres i fremtiden. Men det er "kun" fordi, der bliver nødt til at være brugere, der kan administrere - det er "alles" forum, så længe de ikke spammer debatten. Så har I ønsker, brug for hjælp etc. vil jeg eller Rastha kigge på det, når vi har tid.

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Så gør man da lidt nytte

Indlæg af Clark Lør Okt 25, 2008 11:16 am

Very Happy
Og da jeg ikke evner at biddrage så meget i debatten, men synes, det er umådeligt interessant at være med "på en kigger", kan jeg gøre lidt for debatten på den måde.

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty søgerobotter

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 11:39 am

Jeg har ikke kunnet finde noget sted at uploade vores site endnu, men jeg læste på html.dk, at der findes søgemaskiner, som automatisk følger alle nye links som er lagt ud på nettet. Jeg søgte så på https://oekonomidebatten.danskforum.net/, og ser, at maskinen allerede har registreret sitet en gang med en referral fra boliga.

Måske skal vi bare lade robotterne selv klare arbejdet.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Lav links til blogs og artikler

Indlæg af Monet Lør Okt 25, 2008 1:07 pm

En god ting er også at lave links til blogs og artikler.

Tjek f.eks. kommentarerne til denne blog:

http://blog.politiken.dk/orskov/2008/10/20/imf-analyse-udstiller-giftig-dansk-boligcocktail/#kommentarliste

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er keybo en mulighed? Empty Sv: Er keybo en mulighed?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum