bank valg
4 deltagere
Side 1 af 1
bank valg
Jeg har DDB. Vil I mene, at det er en god ide at skifte bank - for at sikre sig mod et krak, og i givet fald, hvilken bank?
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Sv: bank valg
peter777 skrev:Jeg har DDB. Vil I mene, at det er en god ide at skifte bank - for at sikre sig mod et krak, og i givet fald, hvilken bank?
Jeg er i en mindre bank med indlånsoverskud,der ikke er viklet ind i landbrug og ejendomme,dog har de anparter i en hel del af de nye forstadsboliger = havregrynkvartererne ude på åbent land.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2557
Geografisk sted : Fyn
Personligt bruger jeg Nordea. De er trods alt sikret ekstra grundet Sverige osv. Samt de også fortæller dig direkte hvad du kan få, modsat f.eks. DDB hvor du kan forhandle dig til mere eller mindre. Men som udgangspunkt altid bliver snydt.
Jeg ville aldrig bruge DDB om mit liv så afhang af det.
Jeg ville aldrig bruge DDB om mit liv så afhang af det.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Altså ud fra en sikkerhedsmæssig betragtning så er der ikke det store at vælge imellem, fordi man er dækket op til 750000.
Generelt er det klogt at have så lidt med sin bank at gøre, som overhovedet muligt.
Generelt er det klogt at have så lidt med sin bank at gøre, som overhovedet muligt.
Thomas- Antal indlæg : 34612
Ja, jeg spekulerer bare på om den der bankgaranti overhovedet kan holde, hvis en bank som DDB går ned.
Sådan undgår du tab ved bankkrak
Jeg er ikke den eneste som render rundt med denne bekymring lige i øjeblikket Dog synes jeg det er lidt uhyggeligt, det han siger, at du som almindelig kunde ikke har nogen mulighed for at vurdere om din bank er sikker. Det er noget af en markant melding, når man tænker på at en forbruger dog kunne kigge på regnskaber m.v. Men det betyder jo at selv bankregnskaber er så uigennemsigtige, så det reelt kun er en lille kreds af mennesker som ved når en bank er på vej til konkurs.
Jeg er ikke den eneste som render rundt med denne bekymring lige i øjeblikket Dog synes jeg det er lidt uhyggeligt, det han siger, at du som almindelig kunde ikke har nogen mulighed for at vurdere om din bank er sikker. Det er noget af en markant melding, når man tænker på at en forbruger dog kunne kigge på regnskaber m.v. Men det betyder jo at selv bankregnskaber er så uigennemsigtige, så det reelt kun er en lille kreds af mennesker som ved når en bank er på vej til konkurs.
peter777 skrev:Sådan undgår du tab ved bankkrak
NETOP!
Hvad værre er, så omfatter den kreds undertiden ikke tilsynsmyndighederne, der kommer ud for grimme overraskelser - som f.eks. i Amagerbanksagen.
Noget tyder imidlertid på, at i hvert fald Finansiel Stabilitet er fløjte arrige over, at man lusker rundt på den måde.
Thomas- Antal indlæg : 34612
Lignende emner
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Deutsche Bank er lige så stokstupid som Danske Bank.
» Danske Banks dødedans.
» Nationalbanken valg til repræsentantskabet.
» Valg af realkreditinstitut
» Deutsche Bank er lige så stokstupid som Danske Bank.
» Danske Banks dødedans.
» Nationalbanken valg til repræsentantskabet.
» Valg af realkreditinstitut
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum