Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

bank valg

4 deltagere

Go down

bank valg Empty bank valg

Indlæg af peter777 Lør Jul 30, 2011 10:39 am

Jeg har DDB. Vil I mene, at det er en god ide at skifte bank - for at sikre sig mod et krak, og i givet fald, hvilken bank?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

bank valg Empty Sv: bank valg

Indlæg af klogeaage 35 Lør Jul 30, 2011 10:45 am

peter777 skrev:Jeg har DDB. Vil I mene, at det er en god ide at skifte bank - for at sikre sig mod et krak, og i givet fald, hvilken bank?

Jeg er i en mindre bank med indlånsoverskud,der ikke er viklet ind i landbrug og ejendomme,dog har de anparter i en hel del af de nye forstadsboliger = havregrynkvartererne ude på åbent land.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2557
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Shintai Lør Jul 30, 2011 1:54 pm

Personligt bruger jeg Nordea. De er trods alt sikret ekstra grundet Sverige osv. Samt de også fortæller dig direkte hvad du kan få, modsat f.eks. DDB hvor du kan forhandle dig til mere eller mindre. Men som udgangspunkt altid bliver snydt.

Jeg ville aldrig bruge DDB om mit liv så afhang af det.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Indlæg af Thomas Lør Jul 30, 2011 2:59 pm

Altså ud fra en sikkerhedsmæssig betragtning så er der ikke det store at vælge imellem, fordi man er dækket op til 750000.

Generelt er det klogt at have så lidt med sin bank at gøre, som overhovedet muligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34612

Indlæg af peter777 Lør Jul 30, 2011 3:36 pm

Ja, jeg spekulerer bare på om den der bankgaranti overhovedet kan holde, hvis en bank som DDB går ned.
peter777
peter777

Indlæg af peter777 Tirs Aug 02, 2011 3:19 pm

Sådan undgår du tab ved bankkrak

Jeg er ikke den eneste som render rundt med denne bekymring lige i øjeblikket Very Happy Dog synes jeg det er lidt uhyggeligt, det han siger, at du som almindelig kunde ikke har nogen mulighed for at vurdere om din bank er sikker. Det er noget af en markant melding, når man tænker på at en forbruger dog kunne kigge på regnskaber m.v. Men det betyder jo at selv bankregnskaber er så uigennemsigtige, så det reelt kun er en lille kreds af mennesker som ved når en bank er på vej til konkurs.
peter777
peter777

Indlæg af Thomas Tirs Aug 02, 2011 3:24 pm

peter777 skrev:Sådan undgår du tab ved bankkrak

Jeg er ikke den eneste som render rundt med denne bekymring lige i øjeblikket Very Happy Dog synes jeg det er lidt uhyggeligt, det han siger, at du som almindelig kunde ikke har nogen mulighed for at vurdere om din bank er sikker. Det er noget af en markant melding, når man tænker på at en forbruger dog kunne kigge på regnskaber m.v. Men det betyder jo at selv bankregnskaber er så uigennemsigtige, så det reelt kun er en lille kreds af mennesker som ved når en bank er på vej til konkurs.

NETOP!

Hvad værre er, så omfatter den kreds undertiden ikke tilsynsmyndighederne, der kommer ud for grimme overraskelser - som f.eks. i Amagerbanksagen.
Noget tyder imidlertid på, at i hvert fald Finansiel Stabilitet er fløjte arrige over, at man lusker rundt på den måde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34612

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum