HCGN's favorit: TORM
+10
Cariño
tommyjo
Storebror
Affeman
Esbjerg
SortKaffe
Shintai
klogeaage 35
peter777
Thomas
14 deltagere
Side 2 af 3
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: HCGN's favorit: TORM
Cariño skrev:http://www.business.dk/transport/banker-presser-torm-til-stoerre-emission
det kommer ikke til at holde. Der må en ny køber til og en rundbarbering af bankernes gæld.
Hvad er et rederi uden skibe?
Jo en masse gæld holdt sammen med klisterbånd.
Skibene bliver jo solgt fra! Så vil bankerne have nogen til at skyde ny ansvarlig kapital ind.
Ja det tro da pokker - så bliver bankernes tab det mindre; men mon ikke de investorer - der ellers har penge tilbage - har lugtet lunten?
Thomas- Antal indlæg : 34612
Hvem har over 1 mia. at kyle efter dårlige penge? Naturligvis vil emissionen blive "solgt" med en pistol for panden, AmagerBank-style, så de eksisterende investorer kan spytte i kassen eller miste alt. Det er ren afpresning!
mkof- Antal indlæg : 119
mkof skrev:Hvem har over 1 mia. at kyle efter dårlige penge? Naturligvis vil emissionen blive "solgt" med en pistol for panden, AmagerBank-style, så de eksisterende investorer kan spytte i kassen eller miste alt. Det er ren afpresning!
Lige præcis!
Det eneste man som investor har ud af at give efter for afpresning (som hr. Møller har gjort med Danske Bank - og den tilgives ikke Straarup) er - med garanti - at tabe endnu flere penge.
Større aktieemission
ja så
Har man ikke nok i de aktier man har som sikkerhed hos spekulanterne?
Har man ikke nok i de aktier man har som sikkerhed hos spekulanterne?
Mon ikke bankerne selv køber en større aktiepost - stor nok til at udvande grækeren under kontrolgrænsen. Det er en relativt lille pris for at kontrollere, hvordan deres aktiv på 10mia forvaltes, det er nødvendigt for driften og formentlig for at få mindretalsaktionærerne til at skyde flere penge ind.
Cariño- Antal indlæg : 8
Cariño skrev:Mon ikke bankerne selv køber en større aktiepost - stor nok til at udvande grækeren under kontrolgrænsen. Det er en relativt lille pris for at kontrollere, hvordan deres aktiv på 10mia forvaltes, det er nødvendigt for driften og formentlig for at få mindretalsaktionærerne til at skyde flere penge ind.
Jo de håber at lave en Karsten Ree på grækeren.
Der er bare et problem med et rederi: Det koster kassen ikke at have skibene oplagt.
Lægges de nuværende skibe op - de gode skal nok blive solgt fra - så skal de skrottes, for det er ikke skibrum, der mangler.
Ha ha ha....
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/219736/torm_udsaetter_aktiesalg_-_vil_nu_hente_17_mia_kr.html
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/219740/torms_underskud_langt_stoerre_end_ventet.html
-15% sofar.
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/219736/torm_udsaetter_aktiesalg_-_vil_nu_hente_17_mia_kr.html
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/219740/torms_underskud_langt_stoerre_end_ventet.html
-15% sofar.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
En glidende afvikling
Torm
med henblik på konkurs.
Erklærer man dem konkurs på stedet, så bliver prisen på skibene derefter - så hellere spytte lidt i kassen, så de kan sælges til et nogenlunde beløb.
med henblik på konkurs.
Erklærer man dem konkurs på stedet, så bliver prisen på skibene derefter - så hellere spytte lidt i kassen, så de kan sælges til et nogenlunde beløb.
Åhhh, jeg håber at der er en simpel kreditor, der ikke har fået sine penge, og som erklærer dem konkurs. Så kan bankerne få en prut at pille i.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:Åhhh, jeg håber at der er en simpel kreditor, der ikke har fået sine penge, og som erklærer dem konkurs. Så kan bankerne få en prut at pille i.
Det håber jeg sandelig også - og henvender sig til banken: Har I lyst til at betale - eller skal jeg erklære jeres debitor konkurs.
Det var det jeg ville gøre som lille debitor.
http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2629520.ece
Det ser ud til bankerne skal drive rederi i et stykke tid.
Shintai skrev:http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2629520.ece
Tja det bliver så med inchartret tonnage indtil man lukker biksen.
Ingen hjælp fra Mærsk
mærsk
det er så ikke produkttankere.
det er så ikke produkttankere.
Hvorfor ikke?
Hvad pokker skal man med et rederi, der ikke har skibe - til gengæld en enorm gæld?
Hvad pokker skal man med et rederi, der ikke har skibe - til gengæld en enorm gæld?
Der er trængsel ved udgangen
Farvel og glædelig jul.
Ikke bare blandt aktionærerne.
Ikke bare blandt aktionærerne.
Nu skal man bare af med det svenske navn:
Broström
Læg mærke til, at de også er produkttankere.
Torm er produkthandlere.
Broström
Læg mærke til, at de også er produkttankere.
Torm er produkthandlere.
Jeg kan altså ikke dy mig.
12 banker
Det er én af de ting, de kære bankfolk end ikke overvejer: Når man spreder risikoen ved at gå flere sammen, så er det sikkert at noget går galt.
Når der så ikke er gode investeringer tilbage - så hænger man fast i toilettet.
Det er én af de ting, de kære bankfolk end ikke overvejer: Når man spreder risikoen ved at gå flere sammen, så er det sikkert at noget går galt.
Når der så ikke er gode investeringer tilbage - så hænger man fast i toilettet.
Får HCGN så 2 stykker toiletpapir?
Shintai skrev:Får HCGN så 2 stykker toiletpapir?
Det er såmænd mest fordi man skal være så hundeforsigtig med at spekulere i aktier.
Man skal kun investere penge man kan tåle at tabe. Dvs ikke huset.
Helt forudsigeligt
Bankerne kan lige så godt konvertere deres tilgodehavender til aktiekapital - og så tage tabet ved en børskurs på nul.
Fin aktie.
Fin aktie.
Det er da kun kreditorerne, der kunne finde på at købe aktier der.
[url=“Vi ved, at det danske realkreditsystem har ændret sig over de seneste år. Det er blevet et marked, hvor over halvdelen af alle boliglån bruger afdragsfrihed, og over halvdelen skal refinansieres hvert år. Det gør, at Nykredit bestemt er en af de institutioner, som på fundingsiden er sårbare over for en potentiel forværring af det miljø,” siger han til Børsen.]Torm[/url]
Med den nuværende overkapacitet er skibene værdiløse.
En rig onkel - hvis man ved noget om skibsfart, så havde man da forladt den synkende ubåd for længe siden.
Med den nuværende overkapacitet er skibene værdiløse.
En rig onkel - hvis man ved noget om skibsfart, så havde man da forladt den synkende ubåd for længe siden.
http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/226987/nordea_torm-aktien_er_fem_flade_oerer_vaerd.html
Jeg kan se Nordea har omregnet til prisen på toiletpapir. 0.05kr per aktie.
Shintai skrev:http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/226987/nordea_torm-aktien_er_fem_flade_oerer_vaerd.html
Jeg har meget svært ved at se en fremtid for Torm. Skibene er belånt - og har vel skrotværdien som realisationsværdi, fordi det er jo ikke ligefrem fordi der mangler kapacitet på tankskibsmarkedet - bla.
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Danske Banks dødedans.
» Se nu flytter Mærsk på sig.
» Hvis jeg ikke tager fejl
» Har denne bolig noget med Torm at gøre ?
» Nordea!
» Se nu flytter Mærsk på sig.
» Hvis jeg ikke tager fejl
» Har denne bolig noget med Torm at gøre ?
» Nordea!
Side 2 af 3
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum