Det spidser til i Kina!
5 deltagere
Side 2 af 3
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Det spidser til i Kina!
Afdragsfri er pest for alle boligmarkederShintai skrev:Jeg tror faktisk ikke det er særlig mange lande der har flex og slet ikke afdragsfrit.
Jeg vil lige se om jeg kan finde en liste.
Såvidt jeg kan se er afdragsfrit i dag kun i Korea, Australien, Holland, England, USA, Irland og Danmark. Og her er Irland og USA eksploderet og England er lige ved.
De fleste lande har vidst flex i en eller anden form.
tommyjo- Antal indlæg : 377
tommyjo skrev:Shintai skrev:
Det gør den. Indlånsrenten er omkring 5-6% og man betaler en 8-10% for at låne penge til bolig. Og så er der hverken noget der hedder flex eller afdragsfrit i Kina.
Der kunne vi godt lære noget
Enig i at man kan klare noget ved at lade det gå ud over indlånerne.
Hvis der er en inflation på 20% en indlånsrente på 5% og en udlånsrente på 10%, så betales det tabet af både indlånere, boligejere og banker.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Nu er inflationen noget lavere:
http://www.tradingeconomics.com/china/inflation-cpi
http://www.tradingeconomics.com/china/inflation-cpi
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Thomas skrev:tommyjo skrev:Shintai skrev:
Det gør den. Indlånsrenten er omkring 5-6% og man betaler en 8-10% for at låne penge til bolig. Og så er der hverken noget der hedder flex eller afdragsfrit i Kina.
Hvis der er en inflation på 20% en indlånsrente på 5% og en udlånsrente på 10%, så betales det tabet af både indlånere, boligejere og banker.
Og den ligevægt er forudsætning for stabiliteten
tommyjo skrev:Thomas skrev:tommyjo skrev:Shintai skrev:
Og den ligevægt er forudsætning for stabiliteten
Tja......
Under forudsætning af at tabene i det hele taget KAN tages.
nu tænkte jeg ikke på situationen lige nu, men om et marked der hviler i sig selv, men ja der ligger astronomiske tab rundt omkring, tiden må vise hvem der skal betale for festen i vesten
tommyjo skrev:nu tænkte jeg ikke på situationen lige nu, men om et marked der hviler i sig selv, men ja der ligger astronomiske tab rundt omkring, tiden må vise hvem der skal betale for festen i vesten
Det gør kineserne da! Hvem taber penge, når der tabes penge? Dem, der har penge at tabe!
Kineserne sidder på pengekassen - USA sidder på madkassen! Hvem sidder reelt bedst?
har lige svaret, er meget enigThomas skrev:tommyjo skrev:nu tænkte jeg ikke på situationen lige nu, men om et marked der hviler i sig selv, men ja der ligger astronomiske tab rundt omkring, tiden må vise hvem der skal betale for festen i vesten
Det gør kineserne da! Hvem taber penge, når der tabes penge? Dem, der har penge at tabe!
Kineserne sidder på pengekassen - USA sidder på madkassen! Hvem sidder reelt bedst?
en lille knibtang, men ja den har kineserne opdaget, hvilken halt hest skal de sætte "pantebrevene" på, trusler om at løbe hurtigere er udelukket
tommyjo skrev:har lige svaret, er meget enigThomas skrev:tommyjo skrev:nu tænkte jeg ikke på situationen lige nu, men om et marked der hviler i sig selv, men ja der ligger astronomiske tab rundt omkring, tiden må vise hvem der skal betale for festen i vesten
en lille knibtang, men ja den har kineserne opdaget, hvilken halt hest skal de sætte "pantebrevene" på, trusler om at løbe hurtigere er udelukket
Det du ser i øjeblikket er dels at dollaren nedskrives, dels at fødevarepriserne derudover stiger - man kan kalde det spekulation; men det er nærmere en knurren fra 1½ mia. maver.
http://epn.dk/okonomi2/global/asien/article2613692.ece
Det lyder ikke så godt, for Kina og håbet om at det skulle være Asien og Kina der skulle holde verdens økonomiske gryder i kog
Det lyder ikke så godt, for Kina og håbet om at det skulle være Asien og Kina der skulle holde verdens økonomiske gryder i kog
Mjaa. Sidste gang gik de fra 9-10% vækst til 5-6%. Det er jo heller ikke sjovt hvis man har travlt.
Håber såmænd det bedste for Kina Shintai, tror bare at de ikke kan undgå at blive ramt når alle deres storkunder har lommesmerter, hvor meget afhænger jo af flere ting men ad teksten kan du se at deres boligmarked skal i respirator noget som vi har diskuteret før og som efterhånden må være en kendsgerning
Nægter at tro på at Kina kan komme med sådan en udmelding uden det ikke er meget alvorligt
Nægter at tro på at Kina kan komme med sådan en udmelding uden det ikke er meget alvorligt
En vækst der falder fra 10 til 5% er alvorlig.
Hvad skal det danske boligmarket så? Kremeres?
I øvrigt siger Wang intet om boligmarkedet. Det er noget Aktiefokus.dk har sat ind.
I øvrigt siger Wang intet om boligmarkedet. Det er noget Aktiefokus.dk har sat ind.
Shintai skrev:En vækst der falder fra 10 til 5% er alvorlig.
Du er vel ikke kineser og har et eller andet i klemme, siden du hver gang man skriver noget mindre negativt om Kina får et mindre f..
Og hvad har DK's boligmarked ligesådan noget at gøre med det jeg skrev
Men ja udover det, er det danske boligmarked helt til rotterne efter min mening og åbenbart også din
Nu var jeg kunne inde og læse artiklen som indeholder noget om deres boligmarked jeg citerer "Den kinesiske ministers udtalelse er en sjælden negativ melding fra Wang Qishan, og den kan indikere, at den kinesiske regering overvejer at lempe den kinesiske pengepolitik for at undgå, at de kinesiske boligpriser styrtdykker," men jeg var desværre ikke til hans pressemøde som jeg kan forstå du var
tommyjo skrev:Du er vel ikke kineser og har et eller andet i klemme, siden du hver gang man skriver noget mindre negativt om Kina får et mindre f..
Og hvad har DK's boligmarked ligesådan noget at gøre med det jeg skrev
Men ja udover det, er det danske boligmarked helt til rotterne efter min mening og åbenbart også din
Nu var jeg kunne inde og læse artiklen som indeholder noget om deres boligmarked jeg citerer "Den kinesiske ministers udtalelse er en sjælden negativ melding fra Wang Qishan, og den kan indikere, at den kinesiske regering overvejer at lempe den kinesiske pengepolitik for at undgå, at de kinesiske boligpriser styrtdykker," men jeg var desværre ikke til hans pressemøde som jeg kan forstå du var
Arh Tommy, du plejer at være lidt skarpere end det. Bolded part er rent gætteri fra journalistens side og kommer ikke fra Wang.
Kan og kunne er også sådan et gratis journalist sensationalism trick.
Renterne kan gå amok i morgen!
Nåå..det skete så ikke. Jamen jeg sadge også blot det kunne ske. Ikke at det ville ske.
Renterne kan gå amok i morgen!
Nåå..det skete så ikke. Jamen jeg sadge også blot det kunne ske. Ikke at det ville ske.
Okay, ;-) kildekritik kan være nyttig ingen tvivl om dette
Man må så bare håbe at de ikke hviler så meget på laurbærbladene at de går fra 9-10% til 5-6% til 1-2%Shintai skrev:Mjaa. Sidste gang gik de fra 9-10% vækst til 5-6%. Det er jo heller ikke sjovt hvis man har travlt.
just kidding
tommyjo skrev:Okay, ;-) kildekritik kan være nyttig ingen tvivl om dette
Det er jo ikke én ting, der gør at det bryder sammen.
1) Manglende eksport.
2) Overophedet boligmarked.
3) Utilstrækkelig landbrugsproduktion. Dvs. reelt stigende fødevarepriser.
4) Kombinationen af at være kreditor som nation og at borgerne er bankerot.
5) Overopsparing. Kina har det bare hos lønmodtagerne - hvor vi har banker og kreditforeninger inde i mellem.
Som jeg hører det, så svarer det til jubelmeldingerne i 2006.
Kina kommer nok til at tage lidt længere tid fordi de er så meget større og har en langsomt reagerende økonomi.
Hundredvis af kampklædte politifolk blev sat ind, da de utilfredse arbejdere på fabrikken i Shenzhen tirsdag blokerede en hovedvej i protest mod de mange arbejdstimer og forholdene på fabrikken
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1663433.ece
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:Hundredvis af kampklædte politifolk blev sat ind, da de utilfredse arbejdere på fabrikken i Shenzhen tirsdag blokerede en hovedvej i protest mod de mange arbejdstimer og forholdene på fabrikken
Det alvorlige for Kina er, at de begynder at organisere sig udenfor regeringens rammer.
Det er jo det jeg har sagt hele tiden
shortselling
Men nu har han altså solgt sine positioner - ellers havde han da ikke udtalt sig.
Men nu har han altså solgt sine positioner - ellers havde han da ikke udtalt sig.
Dårlige materialer og sjusket bygningsarbejde får skylden
Vind rev taget af terminal til 15 milliarder kroner
http://ekstrabladet.dk/ferie/udland/article1664067.ece
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:
Dårlige materialer og sjusket bygningsarbejde får skylden
Vind rev taget af terminal til 15 milliarder kroner
http://ekstrabladet.dk/ferie/udland/article1664067.ece
Det såmænd meget typisk imod slutningen af et opsving.
I begyndelsen af et opsving, så er priserne så gode og omkostningerne så lave (både løn og materialer), at man kan lave fortjeneste på at gøre tingene rimeligt. Hen mod slutningen, så skal der SPARES og produktet er usælgeligt.
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Side 2 af 3
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum