Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Konspirationsteori: Finanskrisen bruges til at luske USE ind af bagdøren

2 deltagere

Go down

Konspirationsteori: Finanskrisen bruges til at luske USE ind af bagdøren Empty Konspirationsteori: Finanskrisen bruges til at luske USE ind af bagdøren

Indlæg af dkguy66 Tirs Jan 31, 2012 12:53 am

Når man hører disse forskellige løsningsmodeller både i finanspagten, den græske løsning, og som noget nyt den planøkonomiske jobskabelse via støtte, støtte og atter støtte, så kunne man godt få de tanker at man i EU er i fuld gang med at udnytte situationen til at nå deres våde drøm. Nemlig United states of Europe.

Særligt de sidst nye meldinger om jobskabelseaftalen, minder lidt for meget om USSR tiden. Hvor virkeligheden ignoreres, og man tror at bare man smider penge nok i posen, så er arbejdsløsheden væk.

Se på tilkendegivelsen om støtte til de små selvstændige. Som Rompoy lige har sagt, så skal man give støtte til en masse små og mellemstore virksomheder, og nye iværksættere. Og hvad skal de så lige lave ?

Jeg må tilstå at jeg ikke har den store fidus til EU teknokraterne, og deres løsningsmodeller. For jeg mistænker dem virkelig for at ville luske et "forenet europa" ind gennem bagdøren.

Iøvrigt er det uforstandigt og uaccepteret af statsministerne at udtale at DK er med i finanspagten. Det er jo ikke tilfældet, eftersom folketinget skal godkende dette på baggrund af det endelige indhold, og folket evt, på baggrund af suverænitetsafgivelse. Men Heller er da i høj grad ikke tilhænger af demokrati og FOLKESTYRE, eftesom hun konstant taler udenom.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Konspirationsteori: Finanskrisen bruges til at luske USE ind af bagdøren Empty Sv: Konspirationsteori: Finanskrisen bruges til at luske USE ind af bagdøren

Indlæg af Plyds Tirs Jan 31, 2012 3:24 am

Det er en utopi at tro, at man kan skabe fornyet vækst baseret på gamle teknologier og metoder der har vist sig fejlbehæftede. Det kommer ikke til at ske.
Vi skal prise os lykkelige hvis vi kan komme frem til en ligevægtssituation hvor tingene så nogenlunde balancerer. Men vækst som de vi har set de sidste 10 år baseret på gæld er en saga blot!

Det der er behov for er, at der ses på vores resourcer (herunder de menneskelige) med nye øjne og fra nye vinkler. Vanetænkning, støtte til forældede systemer, og centralisme bringer os ingen vegne.

Det vil en føderal EU-stat heller ikke. Der til, er der alt for store regionale forskelle endnu i EU. Vil man det føderale Eu så skal der skabes/formuleres en fælles grundlov først - eller forfatning om man vil.

Det kan være, at det kommer, men jeg tvivler - det bliver ikke i "min" tid.

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum